Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Cuba (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149246)

Wisord 12 januari 2011 18:32

Cuba

Wat zijn jullie meningen over Cuba en hoe zien jullie Cuba in de toekomst ?

AdrianHealey 12 januari 2011 19:40

Een van de weinige landen in de wereld dat een stabiel politiek regime heeft kunnen combineren met mensen die hun leven riskeren om het land te verlaten en dat al enkele decennia stagneert qua welvaart.

Heeft er eigenlijk iemand anders nog een voorbeeld van zo'n land?

Spijtig van het embargo.

Jonas Elossov 15 januari 2011 16:56

Een land waar de nieuwe leiding de chinese weg richting kapitalisme wil kiezen, maar geconfronteerd wordt met een dee van de elite die dat (nog) niet wil, zeker op het moment dat het kapitalisme haar grootste crisis in 70 jaar kent.

lombas 15 januari 2011 17:17

Havana is een mooie stad.

Pieter B 16 januari 2011 01:20

Geen idee, ik zou niet weten wat de idealen van de cubanen zijn en of men tevreden is met de situatie. Als ik kijk naar de bootvluchtelingen in Florida dan lijkt het erop dat men toch niet zo gelukkig is.

Verder denk ik niet dat de houding van de rest van de wereld ten aanzien van Cuba snel zal veranderen.

lombas 16 januari 2011 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5232184)
Geen idee, ik zou niet weten wat de idealen van de cubanen zijn en of men tevreden is met de situatie. Als ik kijk naar de bootvluchtelingen in Florida dan lijkt het erop dat men toch niet zo gelukkig is.

Verder denk ik niet dat de houding van de rest van de wereld ten aanzien van Cuba snel zal veranderen.

Welke houding? Bij mijn weten is enkel de VS niet zo Cubavriendelijk en Obama heeft net aangekondigd de regels te versoepelen?

De EU is namelijk al jarenlang een goede handelspartner.

Pieter B 16 januari 2011 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5232204)
Welke houding? Bij mijn weten is enkel de VS niet zo Cubavriendelijk en Obama heeft net aangekondigd de regels te versoepelen?

De EU is namelijk al jarenlang een goede handelspartner.

Ik denk niet dat die houding van Amerika snel gaat veranderen, er gaapt een enorme kloof tussen wat de Obama zegt en wat hij doet. En ik denk ook niet dat die republikeinse meerderheid in de kamer een versoepeling van het embargo genegen is. En Europa en Cuba goede handelspartners? dat is eerder een gedoog beleid lijkt mij.

lombas 17 januari 2011 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5233618)
Ik denk niet dat die houding van Amerika snel gaat veranderen, er gaapt een enorme kloof tussen wat de Obama zegt en wat hij doet. En ik denk ook niet dat die republikeinse meerderheid in de kamer een versoepeling van het embargo genegen is. En Europa en Cuba goede handelspartners? dat is eerder een gedoog beleid lijkt mij.

Wiki:

Citaat:

Trade

Cuba benefits from the GPS (Generalized Preference System) preferential treatment for its exports. Furthermore, despite being a member of the African, Caribbean and Pacific Group of States since 2000, Cuba does not benefit from the ACP-EU Sugar Protocol but from a sugar quota granted by the EU (some 59,000 tonnes per year; duty paid on this quota is EUR 98/t).[3]

The EU is Cuba's largest trading partner, accounting for a third of trade, half of foreign direct investment and more than half of all tourism. The EU also provided €4m in 2008 for humanitarian assistance given the impact of Hurricanes Gustav, Ike and Paloma, and in 2009 €36m for reconstruction, economic development, and environmental projects.[4]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be