![]() |
Parkeerplaatsen voor 65+
In Hasselt is beslist op enkele plaatsen in de stad (o.m. aan het station) parkeerplaatsen voor te behouden speciaal voor 65+.
Los van de vraag hoe ze gaan controleren of er daadwerkelijk senioren op die plaatsen staan, vind ik dat wie meent recht te hebben op een 'dichte' parkeerplaats, aan een arts moet vragen of hij/zij recht heeft op een gehandicapten kaart. Indien nodig moet het aantal plaatsen voor gehandicapten uitgebreid worden. Citaat:
|
mijn pa is bijna 65+ en die gaat nog iedere week gaan sporten. in de club zijn er ook 70- en zelfs 75plussers die nog staan te huppelen en te springen.
ik vind het behoorlijk beledigend om maar aan te nemen dat 65+ gelijkstaat voor invalied. ouder worden is geen ziekte. |
Citaat:
|
wel....
Een leeftijdscategorie die al gratis op de bus mag,en eigenlijk onder minder stresserende omstandigheden kan reizen(het mag best wat langer duren),krijgt dus nu alvast wat auto-parkeerplaats aan het station.Handig....we beginnen met 10,en om electorale redenen zijn het er dat volgend jaar alvast 50?.. Diegene die de pensioenen betalen kunnen dan verder de pot op,of rijden dan maar gewoon met de auto door....(want de bus KAN niet altijd aansluiten met de ochtend- en avondtreinen,...) knap signaal...,pamper de babyboomers maar ... zoals iemand hier eerder opmerkte...zorg voor plaatsen voor gehandicapten. komen er ook voorbehouden plaatsen voor vrouwen,allochtonen,anarchisten,bloemisten...? |
|
Citaat:
|
Citaat:
tsstssstssss die NVA toch sé :-D |
Citaat:
|
Blijkbaar is iedereen niet gelijk voor de wet.
|
Best dit eens volledig (begrijpend) lezen vooraleer verder te ... ;-)
De hoofdstad doet natuurlijk voor zijn seniorenbewoners* wat ze goed denkt te doen, die bewoners betalen tenslotte ook gemeentebelastingen. Euhm en de Limburgers* ook provinciebelastingen. Citaat:
En als de andere ´minder goede´ parkeerplaatsen ook bezet zijn verderzoeken gelijk iedereen. |
Waarom moet een 65-plusser weeral voordelen erbij hebben? Dit is gewoon discriminatie op basis van leeftijd.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.hasselt.be/nl/organisatio...-beenders.html Vele jonge mensen hebben ouders die ´slecht te been´ zijn... Citaat:
En die al meer als 75 zijn kunnen ook reclameren want die hebben het minstens 10 jaar echt gemist toen ze nog een auto hadden... ;-) |
Citaat:
Of misschien staat uw ma niet meer te huppelen en te springen. |
Citaat:
dat van m'n ma vind ik nu wel grof. nee, mijn ma kan niet meer huppelen en springen. :? |
Citaat:
Ge gaat mij toch niet wijsmaken dat je bang bent om zelf wat verder te moeten stappen ? |
Citaat:
Voor vrouwen zijn er al bevoorrechte parkeerplaatsen (beter verlicht, korter bij de uitgang). Ik ben niet verwonderd dat ooit ~ hetzelfde ingevoerd wordt voor de 65 plussers. http://images.google.be/images?hl=de...&aqi=&aql=&oq= |
Citaat:
Ik wilde alleen aantonen dat er wel ouderen zijn die er nood aan hebben. |
Citaat:
Als ik kijk naar de 65plussers in m'n familie: die gaan fietsen, wandelen,... Die zullen ook nog wel de parking kunnen oversteken te voet. Recht op zo'n parkeerplaats zou moeten gaan over mogelijkheden, niet over leeftijd. In feite verzwakt men de criteria voor de gehandicaptenplaatsen op die manier. Maar dan wel op de verkeerde manier. Waarom herbekijkt men de criteria voor een parkeerkaart niet? Zodat de mensen die er nood aan hebben maar er nu geen recht op hebben er toch één kunnen krijgen. Het gaat voor mij ECHT niet op dat een 66jarige die wekelijks 100km fietst zo'n parkeerplaats krijgt, maar een 50-jarige chronisch zieke die echt nood heeft aan een parkeerplaats dicht bij de deur nog steeds géén kaart krijgt omdat de criteria te streng zijn. Ik heb overigens zelf ook periodes gehad dat ik teveel pijn had om ver te stappen. Zelfs naar de apotheker gaan kon ik vergeten omdat de plaats er vlak voor bestemd is voor gehandicapten en ik geen gehandicapte ben. Er kan ook gedacht worden aan tijdelijke kaarten. Als je in revalidatie bent na een operatie bijvoorbeeld. Dat zou veel nuttiger zijn dan parkeerplaatsen voorzien die ook kunnen ingenomen worden door rondhollende 65plussers. |
Citaat:
Maar ik denk dat rondhollende senioren zich de moeite niet doen zo´n seniorenkaart te gaan halen op de verkeersdienst en die in de auto te laten ´rondslingeren´. En ik denk niet dat rondhollende senioren (zijn ook al wat verstrooider ;-)) het riskeren extra 25 euro te betalen als ze vergeten hun seniorenkaart achter hun voorruit te leggen op zo´n bevoorrechte betaalde parking. Citaat:
|
Citaat:
En jijzelf dus ook niet hoewel je ze ook kon gebruiken. Toch schat ik dat de kans groter is bij een 65+ dat een van beiden slecht ter been is dan bij jongeren. En als de voorwaarden voor een kaart te streng zijn mag daar natuurlijk ook iets aan gedaan worden. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be