![]() |
Iedere beschaafde natie heeft in de loop der jaren hun koning onthoofd of de monarchie afgechaft ( Groot Brittanië, Frankrijk, ...). Wordt het niet hoog tijd dat Vlaanderen/ belgië ook eens een beschaafde natie wordt?
Graag jullie reactie. P.S. Tis mss maar een idee maar in deze topic zouden links en rechts eens samen aan zeel kunnen trekken, want dit is toch een standpunt dat ze gemeenschappelijk hebben, of niet? |
Onthoofden beschaafd? :wink:
|
In Engelend was het de koning zelf die zijn vrouwen de kop liet afhakken als ze hem in de weg liepen.
Of intussen het volk hetzelfde met de nakomelingen van die koning deed, betwijfel ik. Als de koningin-moeder de pijp aan Maarten geeft krijgen ze daar trouwens de eerste echt-gescheiden en hertrouwde koning. Sinds Hendrik 8. 8) |
Misschien kunnen we van moslims leren hoe je dat moet doen, iemand onthoofden.
|
Citaat:
Compleet achterlijk, mijn beste. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
iPod schreef:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wauw! Ik vrees dat die eerder de kans krijgen om homo's van de minarettten en de moskeën te gooien dan koninklijke koppen te snellen voor een Brusselse kathedraal. |
Citaat:
De 39,6% die nog niet tegen de Belgische monarchie is mag ze ook gewoon de kop op het lijf laten en die hele bovennatuurlijke clan de nodige eikes onder het buiten-menselijke gat leggen. |
Citaat:
en vermits er op dit forum toch wat linkse actief zijn (of ze ook kwalitatief bezig zijn is iets anders), zou ik ook graag hun mening willen horen. Is het geen dillema voor deze linkse om te moeten kiezen tss de morarchie in stand houden (in tegenstelling tot hun ideologie) en het bestaan van de artificiele staat belgie te verzekeren of hun idealen volgen en te strijden voor een republiek (of een andere staatsvorm :s) met als gevolg het splitsen van belgië? (Dit laatste is een feit dat door verschillende studies, professoren en hoogleraars in het verleden onderschreven is) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben ook tegen de monarchie. De belgische staat betaald jaarlijks 200miljoen aan dotaties aan de koninklijke familie om geen klop te doen. Daarbij komt dan nog eens de handige manieren dat het koningshuis hanteert om de staat hun gebouwen te laten onderhouden(De staat onderhoudt hun eigendommen maar ze blijven wel in bezig van het koningshuis). We moeten niet afkomen met argumenten als "een president kost meer" want dat is simpelweg NIET waar. Bovendien hebben we mijns inziens zelfs geen president nodig. Hebben we geen Premier of minister-president die die (lege) functie kan vervullen...?
Maar ja, de walen (en natuurlijk de buber'tjes ook) zijn pro-monarchistisch omdat het koningshuis een ondemocratisch geheel is dat belgie op een geheel ondemocratische manie bijeen weet te houden. Valt Belgie, valt het koningshuis. Valt het koningshuis, valt Belgie. Die 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. |
Citaat:
|
Precies.
En daarom willen de BUBbeltjes en hun Francofone vrienden hun vorstenhuis behouden en de Vlaams-nationalisten er liever vanaf. Als een land zijn bestaansrecht uitsluitend te danken heeft aan de invloed van een francofone familieclan, dan zit er iets grondig fout. |
Citaat:
Frankrijk en Groot-Brittannië beschaafde naties? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be