Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kunstenaars moeten geen vuist maken tegen splitsingsdrang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149554)

eno2 19 januari 2011 10:29

Kunstenaars moeten geen vuist maken tegen splitsingsdrang

KVS Brussel vrijdagavond.

Daar zien we het puikje van de Vlaamse artistieke unionisten aan het werk tegen de splitsingdrang.

Ze zouden zich beter beperken tot goeie kunst maken, die retroactieve gedrochten.

Maar goed, het maakt duidelijk WIe Wie is in Vlaanderen.

mdf 19 januari 2011 19:08

kunstenaars - voorheen uitvoerig geaaid door Anciaux - moeten zich vooral bezighouden met kunst

eno2 22 januari 2011 10:03

Dat ze naar Brussel gaan wonen of naar Wallonië, al die unitaire Vlaamse kunstenaars. Of uitwijken aar Frankrijk.

Karel Martel B 22 januari 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5238136)
KVS Brussel vrijdagavond.

Ja, er was iets te doen van de PVDA geloof ik.

freespirit 22 januari 2011 11:10

Illustratie van hoe de artistieke en academische elite spuwt op de man in de straat. Deze bourgeoisie parvenus moeten eindelijk zich eens gaan neerleggen bij de verkiezingsuitslag en beseffen dat de zon is onder gegaan in het politiek correcte en 'multiculturele' avondland dat België heet.

By the way, liever een stevige regering die tot stand komt na 300 dagen onderhandeling, dan een vleugellam boeltje met kop en kl*ten ineengestoten zoals de regeringen Leterme (who ?) en de VR puist.

eno2 22 januari 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5243996)
Illustratie van hoe de artistieke en academische elite spuwt op de man in de straat. Deze bourgeoisie parvenus moeten eindelijk zich eens gaan neerleggen bij de verkiezingsuitslag en beseffen dat de zon is onder gegaan in het politiek correcte en 'multiculturele' avondland dat België heet.

By the way, liever een stevige regering die tot stand komt na 300 dagen onderhandeling, dan een vleugellam boeltje met kop en kl*ten ineengestoten zoals de regeringen Leterme (who ?) en de VR puist.

Vroeger was de Vlaamse kunstenaars-elite strijdbaar Vlaams. What happenend?

freespirit 22 januari 2011 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5244011)
Vroeger was de Vlaamse kunstenaars-elite strijdbaar Vlaams. What happenend?

Volgens mij vinden ze het nastreven van Vlaamse waarden te kleinburgerlijk. Terwijl ze zelf een kleinburgerlijke elite vormen, genaamd het unionistisch Belgisch establishment. Enkelen zullen ongetwijfeld ook wel strijd leveren uit zelfbehoud, ik kan me niet inbeelden dat een
NVA of onafhankelijk Vlaanderen nog geld wil steken in bepaalde absurde kunstuitingen (voor een bekakt elitair publiek) waar de federale overheid nu nog steeds geld in pompt.

eno2 22 januari 2011 11:30

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5244022)
Volgens mij vinden ze het nastreven van Vlaamse waarden te kleinburgerlijk. Terwijl ze zelf een kleinburgerlijke elite vormen, genaamd het unionistisch Belgisch establishment.

Helaas waar, vrees ik. Hoewel ze met die opvatting toch wel verkeerd zitten.

Een Vlaamse kunst-elite kan zeer wel, en is zeer wel zowel Vlaams als internationaal gericht. Een volkomen overbodige kunstmatige tussenschakel als België kan probleemloos gemist worden.

Citaat:

Enkelen zullen ongetwijfeld ook wel strijd leveren uit zelfbehoud, ik kan me niet inbeelden dat een
NVA of onafhankelijk Vlaanderen nog geld wil steken in bepaalde absurde kunstuitingen (voor een bekakt elitair publiek) waar de federale overheid nu nog steeds geld in pompt.

Ah, ze vrezen dus het verminderen van de subsidiestroom.

Die zal sowieso verminderen, want kunst was, is en blijft een luxe, waar het eerst en het gemakkelijkst in kan gekapt worden, zonder dat het echt en voelbaar direct pijn doet.

Inno 23 januari 2011 17:44

Bezighouden met kunst, ze hebben nog nooit kunst gemaakt.

hurricane 23 januari 2011 17:55

Alles is goed om op een podium te geraken en wat belangstelling te krijgen.
Culturele masturbatie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be