Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wederom samenwerking NL+VL (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149591)

Hollander 19 januari 2011 21:29

Wederom samenwerking NL+VL

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tockeren.dhtml

Citaat:

Vlaams minister-president Kris Peeters en de Nederlandse minister van Landbouw Hans Bleker willen tijdelijk varkensvlees van de markt halen, het opslaan en terug op de markt brengen wanneer de prijzen zijn gestegen. De crisismaatregel geniet alvast de steun van Vlaamse en Nederlandse landbouworganisaties maar moet nog goedgekeurd worden door de Europese Commissie.
Peeters en Bleker zullen maandag op een bijeenkomst van de Europese landbouwministers aandringen op de tijdelijke private opslag van varkensvlees. Dat zei Peeters na zijn bezoek aan Den Haag.

Crisis aanpakken
"Ik ben verheugd dat mijn Nederlandse collega ons steunt om op de landbouwraad van maandag 24 januari de Europese Commissie op te roepen dringend maatregelen te nemen om de crisis in de varkenssector aan te pakken", zei Peeters, die binnen de Vlaamse regering bevoegd is voor landbouw.

Van Poppel 19 januari 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5239618)

Bleker moet oppassen...als je een Belg een hand geeft, dan moet je na afloop altijd je vingers tellen...

globalmedia 19 januari 2011 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel (Bericht 5239823)
Bleker moet oppassen...als je een Belg een hand geeft, dan moet je na afloop altijd je vingers tellen...

treed jij als stand up comdian ook op in belgie?

globalmedia 19 januari 2011 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 5239856)
treed jij als stand up comedian ook op in belgie?

respublica 20 januari 2011 00:00

Citaat:

:-)
Bleker moet oppassen...als je een Waal een hand geeft, dan verwachten ze er elk jaar één van jou.

lollysticky 20 januari 2011 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5239955)
Bleker moet oppassen...als je een Waal een hand geeft, dan verwachten ze er elk jaar één van jou.

één? :lol:

quercus 20 januari 2011 09:58

Citaat:

:rofl:

Tja, we zullen dat maar beschouwen als behorend tot het arsenaal van karikaturale en folkloristische losse flodders die regelmatig worden afgeschoten tussen Vlamingen en Nederlanders.

Wanneer gaan jullie nu eens ophouden het steeds maar opnieuw te hebben over "Belgen" wanneer het feitelijk over Vlamingen gaat?

Hollander 20 januari 2011 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5240170)
:rofl:

Tja, we zullen dat maar beschouwen als behorend tot het arsenaal van karikaturale en folkloristische losse flodders die regelmatig worden afgeschoten tussen Vlamingen en Nederlanders.

Wanneer gaan jullie nu eens ophouden het steeds maar opnieuw te hebben over "Belgen" wanneer het feitelijk over Vlamingen gaat?

Hij is zelf een Belg, vandaar de zwaar aangezette terminologie. Dat is om jullie te stangen en verdeeldheid te zaaien.

Je ziet het ook aan de grap. Nederlanders zeggen noch denken dat over Belgen, Vlamingen of Walen, maar omgekeerd hoor je die grap natuurlijk regelmatig. Als een Ollander je niet bedrogen heeft is hij het vergeten. Dit is gewoon letterlijk vertaald, maar hij kan daarmee niet verbergen dat hij in een Belgische gedachtewereld leeft.

Adam Smith 23 januari 2011 02:01

Citaat:

Vind je Nederlanders 'zo dom' dan?:-)

Adam Smith 23 januari 2011 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5239955)

Bij mijn weten is Peeters Vlaams minister president, er staat niks over zijn Waalse evenknie.

AAA 23 januari 2011 02:13

Nederlanders hebben meer gemeen met Denen. Denemarken is een cultuur die dicht bij de Nederlandse ligt. Fusie met Denemarken dan maar...:-)

Adam Smith 23 januari 2011 03:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AAA (Bericht 5245605)
Nederlanders hebben meer gemeen met Denen. Denemarken is een cultuur die dicht bij de Nederlandse ligt. Fusie met Denemarken dan maar...:-)

Ik zal niet zeggen dat we, zoals Vlamingen, niks gemeen hebben met Denen, maar naar mijn mening hebben we toch meer gemeen hebben met Vlamingen.

Shadowke 23 januari 2011 10:12

Citaat:

de vele Vlamingen vergeten die naar Nederland zijn gevlucht tijdens de Spaanse overheersing en WO I?
dus je doet aan geschiedsvervalsing!

we hebben zeker meer gemeen dan tussen Nederlanders en Denen.

Van Poppel 23 januari 2011 10:15

Citaat:

Dat altijd liever dan dat die parasieten en profiteurs ons komen uitzuigen...

Henri1 23 januari 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5245780)
de vele Vlamingen vergeten die naar Nederland zijn gevlucht tijdens de Spaanse overheersing en WO I?
dus je doet aan geschiedsvervalsing!

we hebben zeker meer gemeen dan tussen Nederlanders en Denen.

Als je moet kiezen tussen 2 slechte zaken is de keuze wel duidelijk.
Je kiest voor het minst slechte, maar de keuze blijft slecht.

Wat is uw punt nu ?

Hollander 23 januari 2011 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel (Bericht 5245786)
Dat altijd liever dan dat die parasieten en profiteurs ons komen uitzuigen...

Mijn God, trollen die mekaar zitten op te wrijven. Is er iets ranziger dan dan?

Van Poppel 23 januari 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5245799)
Mijn God, trollen die mekaar zitten op te wrijven. Is er iets ranziger dan dan?

Wat heeft dit met trollen te maken? We ventileren gewoon onze mening. Dat is mijns inziens ook de functie van een forum.

Trouwens, Henri en sytsem zijn ook vaak scherp in hun bewoordingen. Blijkbaar kunnen de meeste Hollanders en Belgen elkaars bloed dus wel drinken. En het is goed dat we elkaar op een forum goed de waarheid kunnen zeggen. Mocht die misselijkmakende fusie er doorheen komen, dan vrees ik dat er Ruandeze toestanden ontstaan.

Hollander 23 januari 2011 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel (Bericht 5245815)
Wat heeft dit met trollen te maken? We ventileren gewoon onze mening. Dat is mijns inziens ook de functie van een forum.

Trouwens, Henri en sytsem zijn ook vaak scherp in hun bewoordingen. Blijkbaar kunnen de meeste Hollanders en Belgen elkaars bloed dus wel drinken. En het is goed dat we elkaar op een forum goed de waarheid kunnen zeggen. Mocht die misselijkmakende fusie er doorheen komen, dan vrees ik dat er Ruandeze toestanden ontstaan.

Aangezien jij zelf een Belg bent die zich voordoet als Nederlander voldoet dat bij mij wel aan de definitie van trollen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar als je serieus genomen wilt worden is dat niet handig.

Trouwens, ook niet handig is Nederlanders Hollanders noemen, als je voor Nederlander aangezien wilt worden. Kleine tip. Wellicht moet je eens met je vrinden Henri en System overleggen, die weten er inmiddels ook al alles van.

Van Poppel 23 januari 2011 10:57

http://forum.politics.be/showthread.php?t=127932&page=2

In dit topic heb ik bewezen dat ik alles behalve een Belg ben...

Hollander 23 januari 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel (Bericht 5245846)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127932&page=2

In dit topic heb ik bewezen dat ik alles behalve een Belg ben...

ja, met een paar zinnetjes Fries bewijs je dat echt. Maar goed, kennelijk is er genoeg twijfel over.

Trouwens, als je een Fries bent, wil je je dan ff onthouden van generaliseringen als 'de meeste Hollanders kunnen'. Spreek namens de Friezen als je wilt, maar niet namens ons.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be