![]() |
Wat zegt een BTW-nummer allemaal ?
Ik wil graag beroep doen op de diensten van een bedrijf maar ik vertrouw hen niet zo goed. Daarom ben ik hun BTW-nummer en jaarrekening gaan controleren.
Zij zeggen bijvoorbeeld dat ze al meer dan 10 jaar actief zijn, terwijl dit BTW-nummer maar activiteiten weergeeft tot 2 jaar terug. Is hier stront aan de knikker of kan een bedrijf van BTW-nummer veranderen om de zoveel jaar ? Maar waarom zouden ze dat eigenlijk doen, dan is er toch iets niet juist ? Iemand die meer kennis heeft van deze materie ? |
Denk dat je er goed aan doet om ook de statuten in het Belgisch Staatslad eens na te lezen, dat kan ook via het KBO opgevraagd worden. Heeft U het BTW nummer per toeval voor ons ? Dan kunnen we beter begrijpen wat U wil zeggen.
|
Dit bedrijf zegt op hun website dat ze langer dan 10 jaar actief zijn.
Als ik hun BTW-nummer opzoek via deze website krijg ik maar handelsactiviteiten en een jaarrekening tot 2 jaar terug. Hoe kan dit ? |
Citaat:
Kijk of D&B je een rapport kan bezorgen op de naam van de zaakvoerder en op de firma. Maar 't zal je geld kosten. |
Dus een naamsverandering of overname betekent een eventueel nieuw btw-nummer ?
Toch ook een rare manier van werken, dat brengt alleen maar meer rompslomp. Ik ga eens zoeken via google op de trefwoorden 'btw-nummer veranderen' |
Hier vind je alle BS-info over een bedrijf.
|
Wss is het vorige bedrijf opgedoekt/failliet. U kan dit eenvoudig nagaan door eens een buurtonderzoek te doen. Doe dit regelmatig in het kader van mijn huidige job (en deed vroeger op fulltime basis onderzoeken in het kader van fraude) en het is soms verrassend wat men te weten komt.
Spijtig genoeg ben ik niet meer zelfstandig en kan ik dergelijke onderzoeken dus niet meer uitvoeren voor derden. Voor het overige : laat me even raden : bouwsector/aannemer ? |
Inderdaad, bouwsector. Een ander bedrijf in het Brusselse is de afgelopen 5 jaar van maatschappelijke zetel veranderd. Wat schuilt daar achter ?
|
Citaat:
I suggest you run as far as you can or you are screwed |
Waarom keurt de handelsrechtbank dat zomaar goed ? Rare bedoeningen allemaal ze.
|
Nog een andere suggestie : kijk of er eigendommen op hun naam staan, zoals gebouwen ofdat ze enkel huren. Verder nagaan wie de dagdagelijkse leiding heeft en die zijn/haar naam in het BS opzoeken in verband moet vroegere deelname in andere vennootschappen en vervolgens nagaan of deze failliet zijn gegaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
>Overname= één van de twee BTW nummers blijft >Verandering van rechtsvorm ( persoonlijke zaak=> vennootschap)=nieuw BTWnr. Niet zo ingewikkeld. Citaat:
Banken weten de weg wel in dgl. toestanden. (eventueel vraag je je eigen bankier, eens een discreet telefoontje te plegen met de bankier van die firma: dat gebeurt dagelijks) Je kan ook een kredietwaardigheidrapport opvragen via AC-Namur, Dun & Bradstreet, Eurinform of dgl. Citaat:
|
Citaat:
Bescherm je door een goed opgesteld contract: betaal altijd na levering en inspectie van de goederen. Als je werken laat uitvoeren, zorg dan voor permanente controle en verbied het gebruik van onderaannemers. Als je de geleverde diensten of goederen niet zelf kan controleren, zorg dan voor een betrouwbaar persoon die dat wel kan, of begin er gewoon niet aan. |
Citaat:
|
Ja, ik heb dat BTW-nummer. Ik ga dat hier wel niet op het forum zetten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be