Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Notionele interestaftrek - geld terug a.u.b. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149632)

C2C 20 januari 2011 22:32

Notionele interestaftrek - geld terug a.u.b.

Geef eens de 7 miljard (euro) terug die elk jaar door de bedrijven wordt gestolen, en die niks opbrengt. Vooraleer ge aan ons schamel salaris en pensioen begint te prutsen.

Danku.

Zeven miljard. Danku. Bij Arcelor Mittal heeft dat exact 2 banen opgeleverd in 2009.

Danku.

filosoof 20 januari 2011 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5241851)
Geef eens de 7 miljard terug die elk jaar door de bedrijven wordt gestolen, en die niks opbrengt. Vooraleer ge aan ons schamel salaris en pensioen begint te prutsen.

Danku.

Nie zeveren, gegeven is gegeven! :roll:
Gadegij nu nooit uw manieren leren? kommenist!
PS, Electrabel en Arcelor-Mittal danken je. :lol:

MIS 20 januari 2011 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5241851)
Geef eens de 7 miljard (euro) terug die elk jaar door de bedrijven wordt gestolen, en die niks opbrengt. Vooraleer ge aan ons schamel salaris en pensioen begint te prutsen.

Danku.

Zeven miljard. Danku. Bij Arcelor Mittal heeft dat exact 2 banen opgeleverd in 2009.

Danku.

Hoe bedoel je ?

Mambo 20 januari 2011 22:39

Men moet eerst weten wat notionele intrest is om er vervolgens voor of tegen te zijn hé?
Naar mijn gevoel ontbreekt net dat stukje bij velen.

C2C 20 januari 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 5241863)
Hoe bedoel je ?

Gewoon teruggeven. Niks meer.

Danku.

MIS 20 januari 2011 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5241874)
Gewoon teruggeven. Niks meer.

Danku.

Komt toch ten goede van de bank, niet goed dan ?

MIS 20 januari 2011 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5241868)
Men moet eerst weten wat notionele intrest is om er vervolgens voor of tegen te zijn hé?

Was dat niet om het onrecht dat jegens aandeelhouders gedaan werd recht te trekken ?

C2C 20 januari 2011 22:44

Citaat:

Awel zie, de notionele interestaftrek is:

een imaginaire, niet-bestaande interest die bedrijven van hun winst mogen aftrekken, zodat ze minder belastingen moeten betalen.

Dat moogt ge bij mijn salaris ook doen hoor.

Danku.

Fantasmen, fantasie, imaginaire verzinsels, hersenschimmen, psychoses, absurditeiten, onbestaande, virtuele, uit de duimen gezogen onzin. Dat bestaat dus echt. En dat kost ons 7 miljard euro (EURO DUS) per jaar. Leuk.

Teruggeven. Danku.

Of hetzelfde doen voor burgers. Waarom enkel aan bedrijven cadeautjes van 7 miljard euro (zo'n 280 miljard frank) geven? Elk jaar dan nog.

Merci, nu geven. Of ik kom ze zelf halen.

filosoof 20 januari 2011 22:45

Citaat:

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...10940-3136.art

C2C 20 januari 2011 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5241888)

Amai, nie moeilijk als ge 7 miljard euro van uw belasting moogt aftrekken. (Gedeeld met een paar vriendjes, zoals die leuke Indiër).

Yves38 20 januari 2011 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5241854)
Nie zeveren, gegeven is gegeven! :roll:
Gadegij nu nooit uw manieren leren? kommenist!
PS, Electrabel en Arcelor-Mittal danken je. :lol:

Hij heeft wel gelijk. Iedereen gelijk voor de wet en belastingen betalen tot je erbij neervalt.

filosoof 20 januari 2011 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 5241881)
Was dat niet om het onrecht dat jegens aandeelhouders gedaan werd recht te trekken ?

Welk onrecht was dat ook weer?

MIS 20 januari 2011 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5241883)
Awel zie, de notionele interestaftrek is:

een imaginaire, niet-bestaande interest die bedrijven van hun winst mogen aftrekken, zodat ze minder belastingen moeten betalen.

Dat moogt ge bij mijn salaris ook doen hoor.

Danku.

Fantasmen, fantasie, imaginaire verzinsels, hersenschimmen, psychoses, absurditeiten, onbestaande, virtuele, uit de duimen gezogen onzin. Dat bestaat dus echt. En dat kost ons 7 miljard euro (EURO DUS) per jaar. Leuk.

Teruggeven. Danku.

Of hetzelfde doen voor burgers. Waarom enkel aan bedrijven cadeautjes van 7 miljard euro (zo'n 280 miljard frank) geven? Elk jaar dan nog.

Merci, nu geven. Of ik kom ze zelf halen.

Het is de intrest op het kapitaal, enkel als ze goed gewerkt hebben. Een soort van lolly dus ter bevordering van groei en overconsumptie, waar zie je dan het probleem ?

filosoof 20 januari 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 5241892)
Hij heeft wel gelijk. Iedereen gelijk voor de wet en belastingen betalen tot je erbij neervalt.

De jaloersheid druipt eraf.

;-)

MIS 20 januari 2011 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5241893)
Welk onrecht was dat ook weer?

Ze hebben geld in de onderneming gestoken maar krijgen daar geen rechtstreekse intrest op, vandaar die aftrekbare intrest bij de onderneming. De meerwinst kan dan ook aan hen terugbetaald worden, wat in principe de dekking is van die gemiste intrest.

C2C 20 januari 2011 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 5241894)
Het is de intrest op het kapitaal, enkel als ze goed gewerkt hebben. Een soort van lolly dus ter bevordering van groei en overconsumptie, waar zie je dan het probleem ?

Ahzo, ge krijgt 7 miljard euro, en het resultaat is.... : 2 bijkomende jobs (twee, zwei, deux, two).

Ik heb daar niks tegen hoor. Maar ik wil ook een lolly van 7 miljard euro. Of nee, dat mag iets meer zijn, want ik werk harder dan de gemiddelde CEO van zo'n bedrijf.

Danku.

Geef nu, of ik bel Carlos.

Yves38 20 januari 2011 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5241895)
De jaloersheid druipt eraf.

;-)

Tuurlijk, waarom moet iemand anders minder belastingen betalen dan ik met mijn schamele inkomen ?

MIS 20 januari 2011 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5241898)
Ahzo, ge krijgt 7 miljard euro, en het resultaat is.... : 2 bijkomende jobs (twee, zwei, deux, two).

Ik heb daar niks tegen hoor. Maar ik wil ook een lolly van 7 miljard euro. Of nee, dat mag iets meer zijn, want ik werk harder dan de gemiddelde CEO van zo'n bedrijf.

Danku.

Geef nu, of ik bel Carlos.

Je moet ook aandelen kopen dan, alles in functie van het geld en speculatie, dat is nu eenmaal economie, zeggen ze.

filosoof 20 januari 2011 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5241891)
Amai, nie moeilijk als ge 7 miljard euro van uw belasting moogt aftrekken. (Gedeeld met een paar vriendjes, zoals die leuke Indiër).

Geef maar toe dat je :mrgreen: bent van jaloezie.
Niet fraai! :roll:

C2C 20 januari 2011 22:52

Citaat:

enkel als ze goed gewerkt hebben.

Wat zijn daar zoal de criteria voor?

Jobcreatie bijvoorbeeld niet. Want er zijn geen jobs bij Inbev of Arcelor bijgekomen. Integendeel, men heeft uitgerekend dat de 7 miljard in 2009 exact 2 (zwei) jobs heeft opgeleverd.

Andere criteria? Winst? Ja, waarschijnlijk wel.

Citaat:

Een soort van lolly dus ter bevordering van groei en overconsumptie, waar zie je dan het probleem ?

Groei, m'n kl*ten.

Ik bel Carlos.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be