![]() |
Is de katholieke kerk totaal dood?
En hoe zit dat nu met religie? Kunnen we dat in 2015 niet gewoon afschaffen?
|
Citaat:
|
"Op sterven na dood" maar alleen in onze contreien vrees ik.
|
Het aantal Katholieken is nog nooit zo groot geweest als vandaag. Enkel erg provinciaal ingestelde mensen denken dat de Katholieke Kerk zich beperkt tot wat er in hun voortuin gebeurt.
|
Al zolang als de mens bestaat zijn er mensen die graag beweren het antwoord te hebben op zulke nonvragen als 'Waarom zijn we hier?', 'Waarom sterven we?', etc. Aangezien deze vragen niet te beantwoorden zijn (daarom zijn het ook nonvragen) zijn er ook altijd al mensen geweest die niet geïntereseerd zijn in deze vragen. Geloof zal nooit verdwijnen omdat deze vragen voor velen om een antwoord blijven schreeuwen.
Sinds Galileo weten we echter dat 'waarom' vragen zelden interessant zijn en dat 'hoe' vragen veel elegantere en meer praktische antwoorden opleveren. Als iedereen op aarde opeens inziet dat het leven veel draagelijker is als men zich zo weinig mogelijk afvraagt 'waarom?' dan zijn we er vanaf. Maar dat is in 10 duizenden jaren nog nooit gebeurt dus zit er maar niet op te wachten. |
Zat er nog leven in voor de schandalen ?
Of waren die schandalen maar mogelijk omdat de rek er al uit was ? |
Die kerk is belange niet dood. Die moet haar gloriedagen nog meemaken. Maar 't zal wel heel kort zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, als je priesters te kort hebt kunt ge niet te kieskeurig zijn. Of het ook in hun gloriedagen gebeurde laat ik voor uw rekening. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien men in 't staatsbudget bezuinigt vind ik dat religies bij de allereerste bezuinigingsposten dienen te staan. Allemaal. |
Citaat:
|
De Kerk leeft meer dan ooit tevoren.
|
't ademt nog een beetje.
Met mond aan snuit ademhaling misschien? :? |
Citaat:
|
Ik sluit me aan bij wat Zizek vertelt over dit onderwerp.
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Want dat zou wel eens een ander licht op de zaak werpen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be