Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Euthanasiekliniek, op naar de slachtbank. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149638)

Inno 20 januari 2011 23:21

Euthanasiekliniek, op naar de slachtbank.

In Nederland is er blijkbaar een kliniek open gegaan die enkel mensen euthanaseerd. Wat vinden jullie van zo'n kliniek? duizenden zouden blijkbaar al gebruik willen maken van hun dienst.
Een kliniek die geld zal verdienen voor het doden van mensen, dat hadden we nog niet.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ekliniek.dhtml

filosoof 20 januari 2011 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5241947)
In Nederland is er blijkbaar een kliniek open gegaan die enkel mensen euthanaseerd. Wat vinden jullie van zo'n kliniek? duizenden zouden blijkbaar al gebruik willen maken van hun dienst.
Een kliniek die geld zal verdienen voor het doden van mensen, dat hadden we nog niet.

Was er al niet de Omega in Zwitserland? (maar heel weinig over te vinden)
Hoog tijd dat hier ook iets komt.

Mitgard 20 januari 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5241950)

Oei, gaat ge zo snel achteruit?

filosoof 20 januari 2011 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5241995)
Oei, gaat ge zo snel achteruit?

Nog niet maar 't kan komen, hé.

Inno 20 januari 2011 23:46

Citaat:

Vallen er nog niet genoeg doden voor jou? is je bloeddorst nog niet bevredigd? :-)

Inno 20 januari 2011 23:47

Citaat:

Als er één in Nederland is kun je toch daar gaan sterven?

filosoof 20 januari 2011 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5242004)
Vallen er nog niet genoeg doden voor jou? is je bloeddorst nog niet bevredigd? :-)

Toonde ik ooit bloeddorst hier? citaat met link aub, ipv te zwammen!:roll:

filosoof 20 januari 2011 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5242007)
Als er één in Nederland is kun je toch daar gaan sterven?

Indien het zover komt riskeert NL te ver te zijn.

den dinges 21 januari 2011 00:26

Citaat:

Tof dat ge dat aan het overwegen bent.:-D Maar kom, zo ver is Zwitserland nu ook niet, hé ? Waarom wachten tot er hier één opengaat, op één dag kan je ginder zijn.;-)

den dinges 21 januari 2011 00:28

Citaat:

Zo een euthanasie kliniek, dat is ook alleen voor mensen die geen enkele hoop meer hebben, hé. Zwaar zieken, gehandicapten en anderen die wreed afzien...Ik zie niet in wat er dan slecht aan is ?

Nynorsk 21 januari 2011 00:32

Citaat:

Er zijn zelfs bedrijven die geld verdienen met het begraven van mensen... zelfs bedrijven die geld verdienen met opfikken van mensen!! 8O

Zipper 21 januari 2011 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5242044)
Zo een euthanasie kliniek, dat is ook alleen voor mensen die geen enkele hoop meer hebben, hé. Zwaar zieken, gehandicapten en anderen die wreed afzien...Ik zie niet in wat er dan slecht aan is ?

streng-katholieken moeten absoluut die laatste ademtocht, doodsreutel en allerlaatste snik kunnen horen, anders ben je (volgens hun "visie") niet goed gestorven.

Inno 21 januari 2011 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5242068)
streng-katholieken moeten absoluut die laatste ademtocht, doodsreutel en allerlaatste snik kunnen horen, anders ben je (volgens hun "visie") niet goed gestorven.

Dat heb je al eens geschreven. Je valt in herhaling.

Esperanza 21 januari 2011 06:47

Citaat:

In Nederland is er blijkbaar een kliniek open gegaan die enkel mensen euthanaseert.

Nog niet. Gaat pas over een jaar open. Waarschijnlijk.
Citaat:

Wat vinden jullie van zo'n kliniek? duizenden zouden blijkbaar al gebruik willen maken van hun dienst.

Naar verwachting duizend, geen duizenden. Hoe dan ook, een teken dat er vraag naar is.
Citaat:

In combinatie met de door jou gekozen titel van de topic, een schoolvoorbeeld van een tendentieuze berichtgeving van jouwentwege. Uiteraard rep je met geen woord over de achterliggende problematiek...

Inno 21 januari 2011 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5242131)
Uiteraard rep je met geen woord over de achterliggende problematiek...

En die is? Vertel er eens wat over.

Herr Flick 21 januari 2011 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5242000)
Nog niet maar 't kan komen, hé.

Zijt gerust , ze laten u tegenwoordig niet meer nodeloos afzien, ... wat morfine en wat andere rotzooi in uw aders, en ... t lichtje gaat uit.

Herr Flick 21 januari 2011 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5242042)
Tof dat ge dat aan het overwegen bent.:-D Maar kom, zo ver is Zwitserland nu ook niet, hé ? Waarom wachten tot er hier één opengaat, op één dag kan je ginder zijn.;-)

Op nen halven dag zelf.

Rudy 21 januari 2011 09:00

Citaat:

Met de nadruk op 'blijkbaar'. Ik zou toch eerst afwachten of deze formule succesvol is of niet. Zolang de Nederlandse wetgeving wordt gerespecteerd zie ik geen probleem. Integendeel. Het Nederlands initiatief biedt zekerheid voor de 'patiënt'.

Dionysus 21 januari 2011 13:58

Ik dacht dat het niet uw bedoeling was om iedereen verplicht volgens uw streng katholieke "tot de laatste doodsreutel" regels te laten leven? Niemand zal u verplichten om hier gebruik van te maken en "echte" gelovigen zullen dit niet laten doen.

Ik heb hier geen problemen mee.

Tavek 21 januari 2011 14:05

Citaat:

Mensen moeten het recht hebben om te zeggen dat ze de pijn niet meer aankunnen er er korte metten mee willen maken.

Ik weet dat in jouw christelijke optiek de mens inferieur is aan een boekje, maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die hun verstand gebruiken en niet menen dat jij of de paus kan bepalen hoe ik mijn leven moet leiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be