![]() |
Belgium... beyond expectations
Wat denken jullie van dit filmpje?
link Is België een sterk merk? Ik ben zelf heel Vlaams gezind maar ik denk ook dat België voordelen heeft. Volgens mij is een afgeslankt België een meerwaarde voor Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Structuren zijn er om de mensen te helpen, niet omgekeerd. mocht de structuur België ons zou kunnen helpen, waarom ze dan niet gebruiken? |
Citaat:
|
Citaat:
maar dat wilt niet zeggen dat er geen nieuwe structuur mag komen waar we nog altijd goed samenwerken met Wallonië. |
Men dient een onderscheid te maken tussen de "natie" belgie, en de Belgische staatstructuur. De "natie" belgie is een flou gegeven met een wel-gedefinieerd grondgebied en bevolking. Daar is niks mis mee.
Waar alle problemen van komen, is de belgische staatstructuur. DIE moet afgebouwd worden - helemaal of grotendeels. Maar niks belet om een Belgische natie te behouden zonder Belgische staatstructuur. Men kan best twee (of 3 of 4 of ...) quasi-autonome bestuurlijke structuren hebben die, opgeteld, het bestuur uitoefenen over wat men de Belgische natie zou kunnen noemen: het afgebakende grondgebied en zijn inwoners. Een natie moet daarom nog geen (unieke) staat hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Belgie is een land geen merk. Wie landen als een merk bekijkt lijkt mij niet echt gezond na te denken. |
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk is dat zo, maar het houdt niet in dat je niet meer kan samenwerken. Een gezamenlijk wegenvignet bijvoorbeeld hoort tot de mogelijkheden en dat is tussen de gewesten onderling afgesproken en zo hoort het. We doen alles apart tenzij we een overeenkomst vinden voor bepaalde zaken en dat doen we dan onder de noemer Belgie voor mijn part. |
Citaat:
Het Belgische merk dient om Vlaanderen te fnuiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be