Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat hebben extr-rechtsen tegen moslimfundamentalisten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14964)

justme 30 mei 2004 18:05

Nu ik hier zo beelden van moslimfundamentalisten, die in saudi-arabië weer acties ondernamen, zie, vraag ik me af wat extreem-rechtse activisten eigenlijk tegen die mannen hebben...

tjah,
* buitenlanders in eigen land viseren
* extreme standpunten
* fanatiek van eigen gelijk overtuigd zijn
* zich amuseren met z'n overtuiging en de daaraan verbonden acties...
* ongenuanceerd denken en er maar op los vliegen

... allez, gewoon zelfde mentaliteit. Waarom die haat wederzijds... ze zouden persoonlijk beste vriendjes moeten zijn... zelfde instelling :?: Het is zoals hooligan-clubs die tegenover elkaar staan: zelfde mentaliteit, zelfde hobby, maar wel "vijand".

Fab 30 mei 2004 18:10

Vraag anders eens aan die moslimfundalisten wat zij tegen alles wat Westers is hebben?

justme 30 mei 2004 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab
Vraag anders eens aan die moslimfundalisten wat zij tegen alles wat Westers is hebben?

ik vraag dit aan iedereen ! Mochten er hier extreem-rechtsen of fundamentalisten zitten, post maar :lol:

stoffel 31 mei 2004 00:29

Citaat:

ze zouden persoonlijk beste vriendjes moeten zijn...
Vlak voor de 2de wereldoorlog deporteerde Nazi-Duitsland op vraag van de zionistische beweging Joden naar Palestina. :lol:

Alvader 31 mei 2004 00:31

De islam is anti-europees en hoort hier dus niet thuis.

justme 31 mei 2004 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader

die fundamentalisten in saudi-arabië waren er eveneens van overtuigd dat die westerlingen in saudi-arabië anti-arabisch zijn, en daar niet thuishoren hé.

Toch zijn extreem-rechtsen hier blijkbaar ook tegen die acties (zijn nochtans gelijkaardig, qua ideologie), hoewel dat in hun eigen land is daar...

Jan van den Berghe 31 mei 2004 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justme
Nu ik hier zo beelden van moslimfundamentalisten, die in saudi-arabië weer acties ondernamen, zie, vraag ik me af wat extreem-rechtse activisten eigenlijk tegen die mannen hebben...

tjah,
* buitenlanders in eigen land viseren

Dan begrijpt u niet veel van de moslimfundamentalisten. Men is helemaal niet tegen "buitenlanders", men is tegen "niet-islamitische buitenlanders die met de koninklijke familie van het land" samenwerken. Voor die fundamentalisten kan het niet dat er in het land van de heilige plaatsen Mekka en Medina "christenhonden" rondlopen. Men heeft daarbij niets tegen niet-Arabische moslims. Die zijn er dan wel welkom.

Trouwens, wij viseren geen "buitenlanders in eigen land". Maar wij kanten ons tegen een ongecontroleerde instroom van gelukzoekers. Heus, wij hebben niets tegen een hardwerkende Duitser die hier voor een of ander bedrijf woont. Ook niet tegen een Turks meisje van de tweede generatie dat zich volledig aangepast heeft en aan de universiteit studeert. Wel, tegen diegenen die zich niet willen aanpassen en daarbij ook nog eens een loopje nemen met onze wetten.

Jan van den Berghe 31 mei 2004 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader

die fundamentalisten in saudi-arabië waren er eveneens van overtuigd dat die westerlingen in saudi-arabië anti-arabisch zijn, en daar niet thuishoren hé.

Het gaat helemaal niet om "anti-Arabisch", maar om "anti-islamitisch".

justme 31 mei 2004 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Dan begrijpt u niet veel van de moslimfundamentalisten. Men is helemaal niet tegen "buitenlanders", men is tegen "niet-islamitische buitenlanders die met de koninklijke familie van het land" samenwerken. Voor die fundamentalisten kan het niet dat er in het land van de heilige plaatsen Mekka en Medina "christenhonden" rondlopen. Men heeft daarbij niets tegen niet-Arabische moslims. Die zijn er dan wel welkom.

Trouwens, wij viseren geen "buitenlanders in eigen land". Maar wij kanten ons tegen een ongecontroleerde instroom van gelukzoekers. Heus, wij hebben niets tegen een hardwerkende Duitser die hier voor een of ander bedrijf woont. Ook niet tegen een Turks meisje van de tweede generatie dat zich volledig aangepast heeft en aan de universiteit studeert. Wel, tegen diegenen die zich niet willen aanpassen en daarbij ook nog eens een loopje nemen met onze wetten.

ik heb het niet zomaar over vlaams blok-stemmers, vlaams nationalisten, etc... hoor ;) U moet zich niet aangesproken voelen ;)
Ik heb over die millitante extreem-rechtse types. Het soort dat ge veel bij jongeren en bij extreem-rechtse studenten terugvindt ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be