Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke vogels zitten er in je tuin? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149690)

poekieJ 22 januari 2011 11:37

Welke vogels zitten er in je tuin?

Het ander topic ging enkel over broeden, en dat beperkt het aantal soorten natuurlijk erg. Bovendien kon je er maar op één soort stemmen, dat is ook niet handig.

Bij deze een uitgebreidere enquête, welke volgens zitten er in uw tuin, op uw balkon of op uw vrouw?

Erwinvds 22 januari 2011 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5244039)
Het ander topic ging enkel over broeden, en dat beperkt het aantal soorten natuurlijk erg. Bovendien kon je er maar op één soort stemmen, dat is ook niet handig.

Bij deze een uitgebreidere enquête, welke volgens zitten er in uw tuin, op uw balkon of op uw vrouw?

uitgebreidere enquête? Waar?

poekieJ 22 januari 2011 11:42

Er zijn maar 20 mogelijkheden, andere vogels die je gespot hebt mag je gewoon bij in je post vermelden en dan nemen we daar met veel plezier kennis van.8-)

The Syndrome 22 januari 2011 13:38

Af en toe een sperwer , leuk om te zien , maar dan verdwijnen de andere vogels , soms voor eeuwig :-(

Everytime 22 januari 2011 14:47

De namen ken ik niet in het Nederlands behalve duiven, ik zal dus foto's tonen en dit in het Frans antwoorden :

Des perruches
[img]http://images.francetop.net/uploads/pics/Perruche%20�*%20collier_37025.jpg[/img]

Des étourneaux

Des rouge-gorges

Des corneilles

Nynorsk 22 januari 2011 15:09

gisteren zat er een verdwaalde meeuw in m'n tuin :?

kelt 22 januari 2011 15:49

Ik heb geen tuin maar wel een vriezer,en daar zitten 2 soorten gedemonteerde vogels in....:-P

donzigschaap 22 januari 2011 16:10

Vaak: koolmees, kraai, spreeuw, roodborstje, mus, meeuw, duiven (van de buurman :-P)

Soms zie ik ook wel eens een groene specht of een ekster en ik kan me voorstellen dat er ook wat vogels zijn die hier passeren/logeren, maar die me tot dusver nog niet opgevallen zijn.

Heb ook één keer een buizerd gezien en 's nachts zag ik een keer een kerkuil.

koe de poing 22 januari 2011 16:28

Geen idee

maar hij heeft wel zijn sporen nagelaten op mijn tuintafel, de smeerlap :evil:

bgf324 22 januari 2011 16:40

Niets zolang mijn katten vrij rondlopen.

poekieJ 22 januari 2011 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5244261)
De namen ken ik niet in het Nederlands behalve duiven, ik zal dus foto's tonen en dit in het Frans antwoorden

Dat zijn:
-halsbandparkieten
-spreeuwen
-roodborstjes
-kraaien

Halsbandparkieten zijn overigens geïmporteerde vogels die één of andere onozelaar begin 20ste eeuw heeft losgelaten omdat hij ze mooier vond, maar ze nemen wel nestgelegenheden en voedsel van inheemse vogels in beslag.
Ik ben dan ook van mening dat men deze moet proberen uit de natuur te halen, net als bv. die schildpadden die je hier en daar in vijvers en rivieren ziet opduiken.

Ars_Nova 22 januari 2011 19:45

euh... een hoop vogels en ik heb ook zo een kokosnoot allerlei crap erin opgehangen voor die beesten, maar vraag me niet hoe ze allemaal heten.
Ik gok wel op huismussen, merels en roodborstjes.

Ars_Nova 22 januari 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5244498)
Niets zolang mijn katten vrij rondlopen.

Om een of andere reden heeft mijn mama verschrikkelijk veel vogels in haar tuin en toch loopt daar een pooz rond.

The Syndrome 23 januari 2011 11:33

Nu staartmezen en gisteren een matkop of glanskopmees en een beetje een albino merel , ongeveer 10 % witte veren .

Bobke 23 januari 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 5245889)
Nu staartmezen en gisteren een matkop of glanskopmees en een beetje een albino merel , ongeveer 10 % witte veren .

Ik mis er ook nog een paar.

The Syndrome 23 januari 2011 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5244573)
Halsbandparkieten zijn overigens geïmporteerde vogels die één of andere onozelaar begin 20ste eeuw heeft losgelaten omdat hij ze mooier vond, maar ze nemen wel nestgelegenheden en voedsel van inheemse vogels in beslag.
Ik ben dan ook van mening dat men deze moet proberen uit de natuur te halen, net als bv. die schildpadden die je hier en daar in vijvers en rivieren ziet opduiken.

Ik ben tolerant tegen halsbandparkieten , ze zijn volledig afhankelijk van menselijke voeding en leven enkel in steden , hier en daar zullen ze wel wat holtes bezetten van kauwen , tant pis , kauwen zijn op sommige plaatsen een plaag .
Wat ik wel smeerlappen vind zijn die geimporteerde grote canadese ganzen die broedgebieden van inheemse watervogels veroveren .

Bovenbuur 23 januari 2011 16:45

Kauwen, mezen (voornamelijk pimpel), merels, eenden, mussen, duiven, hier en daar een roodborsje, Vlaamse gaai, boomklevertje of meeuw (zo'n kleintje, koksmeeuwen heten die geloof ik, niet die echte zeebeesten/zilvermeeuwen), sporadisch een roofvogeltje en elke ochtend rond een uur of vier een struisvogel die zijn roze olifanten uitlaat.

hurricane 23 januari 2011 17:00

Onze katten hebben het niet zo op vogels.
Ikzelf niet zo op Mieke Vogels.
Dus onze tuin is exclusief voor de twee katten en de twee honden.

The Syndrome 23 januari 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5245911)
Ik mis er ook nog een paar.

Inderdaad , de kuifmees en de zwarte mees , die komen echter enkel voor in gebieden waar coniferenbossen staan , hier enkel populierenbossen .
Ik heb een nestkast gehangen in een populierenbos een paar honderd meter van mijn deur , en jawel , daar heeft reeds twee keer een matkop in gebroed .
Vandaag gespot ; de zanglijster alsmede de zwarte roodstaart .

mdf 23 januari 2011 19:11

pechvogel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be