Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
(Bericht 5248410)
Het probleem ligt ietsjes ingewikkelder.
Jezit in Franstalig België namelijk met een partij die het moet hebben van een grote sociale zekerheid voor iedereen, wat het ook kost.
De Waalse economie is hierdoor een puinhoop geworden en is een ambetaren economie geworden.
Deze economie kost echter veel geld en brengt niets op.
Als de Franstalige toegeven aan de Vlaamse eisten, dan verliezen zij hun inkomsten om deze economie te kunnen betalen of ze moeten de paar bedrijven en mensen die in de privé werken enorm gaan belasten.
Elke toegeving aan de Vlaamse eisen kost die partij dus kiezers en stemmen.
Daarnaast is er in België een foute politieke machtsverhouding ontstaan in de loop der jaren, een fout die het de meerderheid in dit land onmogelijk maakt ook maar iets te doen zonder de goedkeuring van een minderheid.
Enhet ergste van al, is dat die blokkerende minderheid eigenlijk deel uitmaken van de geblokkeerde meerderheid, maar zich boven hen verheven voelen.
|
Daarom ook dat er maar een oplossing is, ...
Als het niet meer lukt tussen een koppel of ge mekaar van geen kanten meer betrouwd, kunt ge voor de kinderen samen blijven of de korte pijn, en de boel laten voor wat hij is.
Als mijne computer hopeloos vastloopt, en ik heb er een uur aan zitten knoeien om hem terug goed te krijgen, ... dan pak ik den systeem DVD en ik gooi er gewoon een verse installatie op, en zet alles terug goed, dat kost mij minder tijd en is 1000 keer productiever.
Het vereist moed, en een beetje agressiviteit, om de die stap in het oneindige te zetten, maar ge doet iets en ge gaat vooruit, want ge zet een stap vooruit, en zolang ge vooruit gaat, komt ge wel ergens terecht. Misschien moet ge eerst door het moeras of de woestijn, maar uiteindelijk geraakt ge wel waar ge moet zijn.
Hadden ze in september gezegd, jongens, het gaat niet meer, we delen de boel op, dan hadden in oktober de bonden en wat onnozele belgisisten met hunnen drapeau national staan zwaaien, misschien t een en t ander kort en klein geslagen, ... misschien wat beleggers, t zuur bezorgt, maar dan deden we nu gewoon verder, en zou er in Vlaanderen tegen de volgende september al niks of nauwelijks meer iets van te zien zijn, ... wij passen ons snel aan, en gaan gewoon voort.
in de wallonie zouden ze iets langer moeten recupereren, ja het is nu eenmaal een derde wereld land. Het noord-korea van Europa, zoals het onlangs nog passend in het Pallieterke stond.... maar uiteindelijk zou het zich wel redden, degene die in de stront zakken en zelf redzaam zijn, zouden wel beseffen dat ze iets moeten gaan doen, ... werken bvb, ... en na een paar jaar, zouden ze ook uit het slop kruipen en misschien zelf een belangrijke concurrent kunnen zijn. Of aansluiten bij la France en verder in de hangmat blijven liggen, ... al zou petit Sarco er wel iets minder compassie mee hebben , ...