gfpatch |
25 januari 2011 16:27 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
(Bericht 5251639)
Zulke onzin kan alleen uit de mond komen van iemand die nooit bij het Belgische leger heeft geweest, anders zouden ze zoiets onnozels niet zeggen.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(Bericht 5251645)
of toch op zijn minst stevig leren drinken ;-)
|
Defensie vandaag is niet hetzelfde als het leger van 30 jaar geleden.
Ik ben zelf militair en weet dus duidelijk het verschil tussen vroeger en nu.
Defensie heeft zich moeten aanpassen aan de wereldpolitiek terwijl we vroeger zaten te wachten op de Rus die maar niet kwam.
Het hangt er een beetje vanaf waar je zit in Defensie tegenwoordig maar veel thuis ben ik niet meer. Operaties tegen de sterren op.
Het gezegde "in het leger leer je drinken" is nu totaal niet meer van toepassing.
Zulk gedrag wordt tegenwoordig snel en krachtig aangepakt. Defensie vandaag is meer leger dan het vroeger ooit was ... neem dat van mij aan. Als het echt zo makkelijk zou zijn en men niets moest doen dan enkel drinken hadden we kandidaten genoeg om militair te worden.
Toch eigenaardig dat we niet voldoende kandidaten vinden tegenwoordig de meesten haken al af bij de selectie. Een gedeelte haakt af bij de militaire opleiding want er wordt geroepen tegen hen (en ik zwans niet!). En de rest haakt af ofwel omdat de technische opleiding te moeilijk is ofwel omdat ze ook buitenlandse operaties moeten doen en dat willen ze niet.
Ja Defensie kan deze jongeren wel degelijk discipline en structuur bijbrengen maar het is onze taak niet. Wij hebben over heel de wereld wel andere katjes te geselen dan ons bezig te houden met probleem jongeren. Militairen zijn geen babysitters ... de vraag alleen al is een belediging voor alle militairen.
|