Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koninklijke vliegreisjes voor 160.000 euro in volle crisis: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149882)

corse 25 januari 2011 15:16

Koninklijke vliegreisjes voor 160.000 euro in volle crisis:

http://www.clint.be/actua/binnenland...mpaign=dinsdag

Koninklijke vliegreisjes voor 160.000 euro in volle crisis:

stropke 25 januari 2011 15:30

Zo gaat hij vertrekken, zwaait hij Belziek uit?? De groeten, de kost en de wind vanachter.

COCHINILLO 25 januari 2011 15:35

Als ik het zo lees mogen we al blij zijn dat hij niet op zijn bootje is gaan zitten want dat zou nog meer gekost hebben.

En nu heeft de mens zelfs geen verlof mogen nemen door Bart De Wever! Foei Bart!

Nu hebben ze 20 keer over en weer moeten vliegen!

Bierke 25 januari 2011 16:09

Waarom vliegt hij niet met Quantas ? :)

Garry 25 januari 2011 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5251655)

Zo gaat hij vertrekken, zwaait hij Belziek uit?? De groeten, de kost en de wind vanachter.

Ik vind dat ge die mens ook wat moet gunnen hé. 77 Jaar, ten lange laatste zou die al 12 jaar oprustgesteld moeten zijn. Dan mogen we betalen voor ex koningin 1, ex koning en koningin 2, en de nieuwe koning en koningin, + de prinsen en prinsessen. En allen hebben nog verder recht op hun vliegreisjes en bemanning voor hun jacht natuurlijk. Wie beweert er er hier dat een president duurder zou zijn? Dat dat kieke hier zijn eigen eens bekend maakt.

bgf324 25 januari 2011 19:15

Bon, waar zijn die anti-vliegtuigraketten?

captain jack 25 januari 2011 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5251769)
Waarom vliegt hij niet met Quantas ? :)

Omdat het wettelijk niet toegelaten is.

solidarnosc 25 januari 2011 20:04

Het zou wel cool zijn moest ie opeens met Ryanair zou vliegen.

respublica 25 januari 2011 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5252473)
Het zou wel cool zijn moest ie opeens met Ryanair zou vliegen.

Misschien kan hij ook eens in eigen land op vakantie gaan? Hoeveel procent van de tijd zou 'onze' koning in Frankrijk en het buitenland zitten? Nu goed, niet dat we het merken als de man er niet is.

COCHINILLO 25 januari 2011 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 5252469)

dat begrijp ik, maar zou hij zich niet dan OP EIGEN KOSTEN kunnen laten begeleiden naar één van zijn vakantiestulpjes? Waarom moet die mens 15 keer per jaar op congé gaan op onze kosten?

Tejokus 25 januari 2011 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5252109)
Ik vind dat ge die mens ook wat moet gunnen hé. 77 Jaar, ten lange laatste zou die al 12 jaar oprustgesteld moeten zijn. Dan mogen we betalen voor ex koningin 1, ex koning en koningin 2, en de nieuwe koning en koningin, + de prinsen en prinsessen. En allen hebben nog verder recht op hun vliegreisjes en bemanning voor hun jacht natuurlijk. Wie beweert er er hier dat een president duurder zou zijn? Dat dat kieke hier zijn eigen eens bekend maakt.

Ah voil�*!
Een voorbeeld van een werkende mens, een hard werkende mens.
Je zou bijna durven zeggen dat Hij een hardwerkende Vlaming is ;)
Laat ons alles aan Hem een voorbeeld nemen.:roll:
Als ik de NVA was zou ik eisen dat iedereen blijft werken tot z'n 70ste.

Bobke 25 januari 2011 20:35

Hoeveel zou dat vliegtuig gekost hebben zonder zijn reizen ?

Garry 25 januari 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5252493)
Misschien kan hij ook eens in eigen land op vakantie gaan? Hoeveel procent van de tijd zou 'onze' koning in Frankrijk en het buitenland zitten? Nu goed, niet dat we het merken als de man er niet is.

Een normaal mens heeft zo iets van een 22 werkdagen verlof. Onderwijzer is hij nu ook niet direct. Staatshoofd zijn, waar staat die functie eigenlijk omschreven.

Dan willen ze ons doen geloven dat een president zou duurder zijn dan een koning. Maar als we nog maar eens gewoon de beiden hun functie als staatshoofden naast elkaar zouden leggen en we zouden dan per gepresteerde tijd eens een vergelijk maken denk ik dat ons koningshuis minstens 1000 keer duurder is dan een president.

De schoofzak 25 januari 2011 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 5252469)

Kan jij die wet dan even situeren ?

Ik heb gelezen in de gazet, dat hij niet zou mogen 'voor de veiligheid'.
Wie bedreigt zijn veiligheid ?

Wat ik wel vermoed: eenderwie van de B. diensten "veiligheid" die zou opperen dat dit misschien eens moet bekeken worden, zou op staande voet ontslagen worden - of in geval van vaste benoeming, overgeplaatst naar een minderbedeelde dienst gelijk de Hulpkas voor Werklozensteun.

captain jack 25 januari 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5252700)
Kan jij die wet dan even situeren ?

Ik heb gelezen in de gazet, dat hij niet zou mogen 'voor de veiligheid'.
Wie bedreigt zijn veiligheid ?

Ik vind de oorspronkelijke bron niet onmiddellijk maar zo staat het alvast aangeduid in een boek van mij waarin de civiele lijst wordt behandeld. Hij is het enige lid van de familie dat moet gebruikmaken van legervliegtuigen om zijn veiligheid te kunnen garanderen.

Wie bedreigt zijn veiligheid? Niemand waarschijnlijk, net zoals niemand de Duitse president zou bedreigen, maar ik vermoed dat zoiets geldt voor zowat ieder staatshoofd. Ge zou de vergelijking eens moeten maken.

respublica 25 januari 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5252579)
Een normaal mens heeft zo iets van een 22 werkdagen verlof. Onderwijzer is hij nu ook niet direct. Staatshoofd zijn, waar staat die functie eigenlijk omschreven.

Dan willen ze ons doen geloven dat een president zou duurder zijn dan een koning. Maar als we nog maar eens gewoon de beiden hun functie als staatshoofden naast elkaar zouden leggen en we zouden dan per gepresteerde tijd eens een vergelijk maken denk ik dat ons koningshuis minstens 1000 keer duurder is dan een president.

2
De zin "De koning is op vakantie." klinkt trouwens erg absurd.
Ik betaal ook liever €150 aan iemand die 10 uur werkt, dan €100 aan iemand die 2 uur werkt. Ook al is die laatste dus 'goedkoper', er is zoiets als geld en wat je er voor terugkrijgt.

Garry 25 januari 2011 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5252521)
Ah voil�*!
Een voorbeeld van een werkende mens, een hard werkende mens.
Je zou bijna durven zeggen dat Hij een hardwerkende Vlaming is ;)
Laat ons alles aan Hem een voorbeeld nemen.:roll:
Als ik de NVA was zou ik eisen dat iedereen blijft werken tot z'n 70ste.

Werkt hij dan? Wanneer doet hij dat dan? En van waar?
Ik weet enkel dat, wanneer ze hem hier moeten hebben om aan hem rapport uit te brengen over dit of dat, men hem ergens ter wereld moet gaan afhalen, waar hij kennelijk niet bezig is met WERKEN. Tenzij ge, vreten, zuipen en schijten, ook werken noemt natuurlijk.

pegasus6869 25 januari 2011 23:03

Jawaade,t'steekt hem daar niet nauw.......Crisis???? wie,waar,hoe ????

Tejokus 25 januari 2011 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5252778)
Werkt hij dan? Wanneer doet hij dat dan? En van waar?
Ik weet enkel dat, wanneer ze hem hier moeten hebben om aan hem rapport uit te brengen over dit of dat, men hem ergens ter wereld moet gaan afhalen, waar hij kennelijk niet bezig is met WERKEN. Tenzij ge, vreten, zuipen en schijten, ook werken noemt natuurlijk.

Haha Garry, je hebt me niet begrepen he ;)
Net als iedereen vind ik het echt niet kunnen wat Die allemaal doet met ons geld.
Dat ze die monarchie maar snel opdoeken, die heeft totaal geen zin.
Het kost ons bakken geld ja.

Trixie 25 januari 2011 23:08

Dak iedereen. Ikke ben prins Philip en ik niet leuk vind dat onze troowe forummèrs zo geven af op mijne papa. Skande!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be