![]() |
Ons land is gegijzeld, ongrondwettelijk en slechts 1 oplossing.
|
Maar een referendum is volgens mij ook ongrondwettelijk.
|
De koning heeft niets te zeggen. Verkiezingen mag die van mij nog net uitroepen, gewoon omdat ik verkiezingen wil.
Daarna mag hij naar Monaco verhuizen. |
slechts 1 oplossing: SPLITS ONDING belgie
|
Referendum
Ook een referendum is ongrondwettelijk, althans op het federale niveau.
Bovendien is er een precedent: toen er een meerderheid was in het referendum over de koningskwestie vonden de Waalse democraten dat niet de globale uitslag telde maar de uitslag in Wallonië , waar geen meerderheid werd behaald. Eeen basisvoorwaarde voor de democratie is dat een beslissing van de meerderheid wordt gerespecteerd. |
Citaat:
We zullen internationaal nog minder betekenen dan nu. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
...maar de ministers zijn ongrondwettelijk. Impasse dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een stabiel en rijk Vlaanderen met een goed bestuur, zal snel veel meer aanzien hebben dan een Wankel onbestuurbaar België. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan kan er geen noodregering komen met ministers van staat, of er moeten eerst andere noodmaatregelen komen ? (Als men de lettertjes van hun eigen wetjes gaat volgen toch) |
Citaat:
daarom is er in Vlaanderen géén meerderheid voor een Vlaamse staat en zal er ook nooit een meerderheid zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, elke nieuwe staat is ontstaan tegen de grondwet van een oude in. Ik ben wel voor het Catalaanse initiatief van onofficiële referenda gemeente per gemeente. |
Citaat:
http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=902-8 |
Geen verkiezingen meer over het federale
Vorige verkiezingen moeten teniet gedaan worden. Wij hebben een Vlaams -Waals -Brussels -Duitstalige regering Gewoon op basis van in deze regeringen het aantal zetels per regio en partijen afgevaardigden sturen om federale beslissingen te nemen bij stemming En de kous is af - zo simpel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be