Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   de bocht van de VRT en de vlaamse media (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149983)

Travis66 27 januari 2011 07:30

de bocht van de VRT en de vlaamse media

Ligt het aan mij of hebben jullie ook gemerkt dat de media anders berichtgeeft dan de afgelopen 200 dagen?

Gazet van antwerpen
Citaat:

dé oorzaak is volgens Paul Geudens de onwil van de Franstaligen om het land te hervormen
Het nieuwsblad
Citaat:

Di Rupo geloofde er de voorbije weken niet meer in, en de Vlamingen hebben ondoordacht onderhandeld
Wat ik begrijp als: de vlamingen slagen er niet in de walen te laten toegeven.

Belang van Limburg
Citaat:

kan zich niet van de indruk ontdoen dat de Franstaligen aansturen op verkiezingen.
Vanmorgen op radio 1 schoot de reporter zelfs in de lach toen een franstalige wou duiden dat ze goede wil hadden getoond. "dat kan je toch niet menen?"

Ik voel een verandering. Jullie ook?

bgf324 27 januari 2011 07:41

Een verandering in welke richting?

Hertog 27 januari 2011 08:14

Inderdaad, ik had even het zelfde gevoel. Deze morgen op radio 1, gisteren in Terzake. Telkens bespeurde ik enige kritische zin bij de reporters tegenover de Franstalige standpunten (dus de standpunten van SPa, Groen, PS, CDH en Ecolo). Ik dacht dat op Terzake de reporter zei: 'je kan toch niet beweren dat NVA en CD&V geen voorstellen hebben gedaan?'. Gennez zat even met een ei in haar broek.

Het zal wel een tijdelijke oprisping zijn. Vanaf morgen weer NVA-bashen.

bgf324 27 januari 2011 08:23

Inderdaad. De sp.a zal intussen hun beklacht al gedaan hebben hogerop bij die media.

pixelpower 27 januari 2011 08:26

't Is toch maar een flauw bochtje, zenne. Alleszins geen haarspeldbocht.

Deze ochtend klonk het nog altijd; "VDL heeft 99 dagen ALLES gegeven...".

Ik bedoel; hij kreeg 10 keer méér tijd dan BDW kreeg, en had ook privé tijd nodig (zijn moeder). Niet dat ik hem dat kwalijk neem, maar eerlijk is eerlijk hee zeg. Plaats de dingen eens in het juiste perspectief!

Travis66 27 januari 2011 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5255758)

Deze ochtend klonk het nog altijd; "VDL heeft 99 dagen ALLES gegeven...".

Ik bedoel; hij kreeg 10 keer méér tijd dan BDW kreeg, en had ook privé tijd nodig (zijn moeder). Niet dat ik hem dat kwalijk neem, maar eerlijk is eerlijk hee zeg. Plaats de dingen eens in het juiste perspectief!

Misschien is het wel een begin. Ik hoop het.

den ambetantsten 27 januari 2011 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog (Bericht 5255746)
Inderdaad, ik had even het zelfde gevoel. Deze morgen op radio 1, gisteren in Terzake. Telkens bespeurde ik enige kritische zin bij de reporters tegenover de Franstalige standpunten (dus de standpunten van SPa, Groen, PS, CDH en Ecolo). Ik dacht dat op Terzake de reporter zei: 'je kan toch niet beweren dat NVA en CD&V geen voorstellen hebben gedaan?'. Gennez zat even met een ei in haar broek.

Was eerlijk gezegd niet de eerste keer dat Lieven Verstraete enige "nuance" aanbracht. Hij is duidelijk niet van eenzelfde koppigheid (doofheid? blindheid?) als zijn welriekende collega Kathleen Cools. Maar al bij al blijft het heel schuchter.

Herr Flick 27 januari 2011 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5255716)
Een verandering in welke richting?

Ze krijgen schrik van ons ABC ;-)

Zwartengeel 27 januari 2011 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog (Bericht 5255746)

De Gewone Vlaming Kris Janssens zal binnenkort nog wel eens zijn beklag gaan doen als ze niet bijdraaien.

Vito 27 januari 2011 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5255764)
De Gewone Vlaming Kris Janssens zal binnenkort nog wel eens zijn beklag gaan doen als ze niet bijdraaien.

En Kris Peeters?

COCHINILLO 27 januari 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5255862)
En Kris Peeters?

als ik Kris Peeters was, ik zou er ferm voor bedanken!

Als ze nu Joelleke eens zouden installeren? Dan moét ze toch met een voorstel afkomen dat iets anders dan NON zegt?

Enfin, in feite is dat allemaal tijdverlies natuurlijk: rien ne va plus! dat ze eens het boekske van Gerolf kopen en eens zien wat ze daarme kunnen doen.

Steben 27 januari 2011 09:45

Verstraeten sprak met Van Besien zelfs over de mogelijkheid of het gewoon geen zin meer heeft tussen VL en FR een compromis te zoeken binnen België.
De laatste die ik dat ook zag doen als politiek journalist, was een zeker S. Bracke.

vrijevlaming 27 januari 2011 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5255758)

de tanker draait, traag maar zeker.

vrijevlaming 27 januari 2011 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5255862)
En Kris Peeters?

Peeters moet op tafel slaan en eens gaan klappen met Demotte, en afspreken dat ze zelf de bevoegdheden overpakken

Eyjafjallajökull 27 januari 2011 09:53

Verstraeten zat Gennez gewoon uit te lachen na haar afsluiter van de paarden die niet willen drinken dat die wel ezels moeten zijn. Zij kon er duidelijk niet om lachen :lol:

Maar 't zal wel wishful thinkinig zijn van mijnentwege...

quercus 27 januari 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5255762)
Was eerlijk gezegd niet de eerste keer dat Lieven Verstraete enige "nuance" aanbracht. Hij is duidelijk niet van eenzelfde koppigheid (doofheid? blindheid?) als zijn welriekende collega Kathleen Cools. Maar al bij al blijft het heel schuchter.

8O 8O 8O

gertc 27 januari 2011 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5255902)
Verstraeten zat Gennez gewoon uit te lachen na haar afsluiter van de paarden die niet willen drinken dat die wel ezels moeten zijn. Zij kon er duidelijk niet om lachen :lol:

Als een paard niet van water wilt drinken, betekent dat meestal dat het water te vervuild is. Een ezel daarentegen drinkt inderdaad alles, mevrouw Gennez!

Steben 27 januari 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5255902)

alle ze slaat dan ne keer aan...
sommige vrouwen :roll:

Pelgrim 27 januari 2011 11:33

Gazet Van ANtwerpen doet dat al langer dan vandaag hoor.

Anna List 27 januari 2011 11:35

niks bocht

reculez pour mieux sauter !

wacht tot er echt over verkiezingen gepraat wordt, ge zult dan nog genoeg bagger over uwe kop krijgen als autonomist !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be