![]() |
Gaat Reynders met artikel 35 op pad als bemiddelaar?
De Koning heeft nog een laatste troef voor een confederatie.
Zo niet, dan is Bye Bye Bye Belgie een feit. |
Art. 35
De federale overheid is slechts bevoegd voor de aangelegenheden die de Grondwet en de wetten, krachtens de Grondwet zelf uitgevaardigd, haar uitdrukkelijk toekennen. De gemeenschappen of de gewesten zijn, ieder wat hem betreft, bevoegd voor de overige aangelegenheden onder de voorwaarden en op de wijze bepaald door de wet. Deze wet moet worden aangenomen met de meerderheid bepaald in artikel 4, laatste lid. Overgangsbepaling De wet bedoeld in het tweede lid bepaalt de dag waarop dit artikel in werking treedt. Deze dag kan niet voorafgaan aan de dag waarop het nieuw in titel III van de Grondwet in te voegen artikel in werking treedt dat de exclusieve bevoegdheden van de federale overheid bepaalt. |
Is Reynders aangesteld mss?
|
Stel dat Reynders dat inderdaad zou doen, en stel dat Reynders erin slaagt om een akkoord te krijgen met de N-VA...
Dan moet Di Rupo uitleggen aan zijn kiezers hoe het komt dat zijn grote concurrent wel slaagt (met een aanpak die die concurrent al maanden aanraadt), waar hijzelf, na meer dan 200 dagen gefaald heeft. Dat kan Di Rupo véél stemmen kosten! Ik weet niet of Reynders aan de slag kan of mag, maar ik weet wel dat het niet zal lukken. |
Meer dan artikel 35, interesseert mij de overheveling van de begrotingscontrole naar Europa. Iets waarmee de regering in lopende zaken blijkbaar in alle stilte ingestemd heeft. Dát is immens veel belangrijker dan artikel 35 of andere bliksemafleiders.
|
Citaat:
Is dat eigenlijk wel een 'lopende zaak'? |
Bon.
Veel kans dat inderdaad 'Reynders en De Croo' op stap gaan. Klinkt wel als een naam van een komisch duo. |
op stap om wat te doen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze doen maar, de Europese Commissie neemt de honneurs ondertussen wel waar. |
Citaat:
Die plaat is inmiddels afgezaagd...... |
Citaat:
|
Citaat:
Boldly going forward cause we can`t find reverse, ... (met dan aan The Firm) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat hebben we vanmorgen in "de zevende dag" gezien. Iedereen valt in herhalingen van vorige zetten. Misschien een extern consultancy bureau inhuren ,die de zaak objectief gaat analiseren ,adviseren en begeleiden. |
Ik weet niet goed wat de MR zou kunnen bijdragen.
Er is de afkeur en kwaad bloed tussen PS en MR. ER is uiteraard ook het probleem FdF..... Ik zie vrolijke Didier,in de periode tot 14 februari dat hij nog MR-voorzitter is,dat FdF niet dumpen,hij vond Mangain en co blijkbaar van strategisch nut.... Of meneer Michel junior zo een fan is van het FdF kan ik niet inschatten,maar ook hij zal FdF niet laten varen om pragmatischer "Liberaal" te kunnen worden.(en in deze hoedanigheid vlotjes met O-VLD en zelfs NVA te kunnen samenwerken) Hoe kun je dan "bemiddelen" ,we zien constant meneer Mangain in de schaduw staan :? Dat art35 is allemaal erg intressant,maar vergeet niet dat we ondertussen al in "niet geheel wettelijke" verkiezingen organiseren,BHV wettelijk al lang gesplitst moest zijn,en de onderhandelingen al allerlei rekenmodellen opgeleverd hebben.....de blockage is de "redelijkheid" voorbij,het is emotioneel geworden,vooral de progressieve partijen zijn conservatief geworden.... |
Citaat:
Het is tijd dat de 7de dag met iets anders komt. |
We hebben ongeloofelijk veel chance dat er in de MR een burgeroorlog volop bezig is (Reynders vs de Michels), en dat het Front Des Fascistes doorslaggevend kan zijn in deze. Bovendien is het FDF van cruciale belang voor het MR in Brussel ivm de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar... van MR moet men niks positiefs verwachten.
|
Citaat:
Nja toen Dewever met Reynders heeft gesproken zal dat ook wel besproken zijn zeker. Nu een wetmatigheid binnen MR is dat hoe meer lawaai Maingain maakt hoe minder zeker ie is over zijn positie binnen de MR. En bon dit weekend heeft ie heel wat wind verplaatst. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be