![]() |
Het nieuwe cordon is in de maak
volgens ecolo:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...x_Ecolo_Cheron volgens MR http://www.vandaag.be/binnenland/580...onder-nva.html Ach ja, elke partij die geen meerderheid heeft kan je natuurlijk cordonneren. VB, N-VA...wellicht CD&V..wie volgt |
"De N-VA is een separatistische partij. Misschien zou men beter vertrekken van de vraag of men wel voort wil in een Belgisch kader"
Geef een deftige staatshervorming, en ge zijt van de N-VA af. Zo moeilijk is da toch niet? Duidelijk dat de verkiezingen er aan komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van de totale opbrengst onmiddellijke inningen van bijna 229 miljoen euro, was in 2007 63,5 % afkomstig uit Vlaanderen, 24,3 % uit Wallonië en 12,2 % uit Brussel.Dus, even samenvatten:
Same old story... |
Citaat:
|
Hoe kan er nu een cordon sanitaire gebruikt worden tegen een partij die in de Vlaamse regering zit?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon: selectief doof en blind zijn en -als het effe kan- ook nog vlagen van selectieve amnesie hebben. Wat vroeger kon, zal nu niemand tegenhouden om het nog eens toe te passen. Al wat ze nodig hebben, is voldoende aanhang. De Franstaligen hebben al bewezen dat ze frontvorming goed onder de knie hebben. En de Vlamingen hebben vooral bewezen dat ze dat NIET onder de knie hebben. |
Wat mij tegen de borst stuit is dat geen enkele Vlaamse journalist of politicis hetzelfde vraagt maar dan voor de PS. Waarom de PS+CDH niet cordoniseren achter een schutskring?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volg eens de webstek van Le Soir. Hoe ver kan je verwijderd zijn van objectieve verslaggeving? En dan komt Di Rupo zeggen: nationalisme in Vlaanderen door schuld van de Vlaamse pers...
De betoging van SHAME werd niet alleen toegelicht, ze hebben ook een BELGOMATON bovenaan geplaatst, waar iedereen emotionele oproepen mag doen om België niet te splitsen en de pretentieuze vlamingen lik op stuk te geven. Mijn emmer begint over te lopen. |
Citaat:
|
Het wordt hoog tijd dat er van de N-VA een harde(re) lijn wordt aangenomen. Op deze manier kunnen ze ook niet verder, initiatief is nodig desnoods eenzijdig. Tijd om uit hun hol te komen. Aan Waalse zijde wordt veel duidelijkere taal gesproken, in Vlaanderen zijn we verdeeld, het is dan ook de verantwoordelijkheid van N-VA om op te komen voor datgene waarvoor ze verkozen werden. Denken en durven is voorbij, nu DOEN ! het is me veel te stil aan N-VA kant en heb de indruk dat ze het niet goed meer weten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige geloven niet in iets wat je niet kan zien. Sommigen hebben behoefte aan klare taal en duidelijkheid. met sommigen bedoel ik een deel van de N-VA stemmers, je riskeert deze te verliezen nog voor de verkiezingen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be