Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Germaans en Romeins, verdeel en heers!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150026)

Garry 27 januari 2011 21:07

Germaans en Romeins, verdeel en heers!!!

Je moet toegeven dat de Franstalige heer en meester zijn in de verdeel en heers mentaliteit. Onderling mogen ze vijand zijn maar als het er op aan komt vormen ze een blok.

2000 Jaar na datum hebben de Vlamingen nog niets bijgeleerd. Nog steeds laten ze zich verdelen en overheersen.

Wanneer gaan de Vlamingen dat eindelijk eens beseffen en ballen aan hun lijf kweken?

http://www.youtube.com/watch?v=BczqH...layer_embedded

Ratatosk 27 januari 2011 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5257779)
Je moet toegeven dat de Franstalige heer en meester zijn in de verdeel en heers mentaliteit. Onderling mogen ze vijand zijn maar als het er op aan komt vormen ze een blok.

2000 Jaar na datum hebben de Vlamingen nog niets bijgeleerd. Nog steeds laten ze zich verdelen en overheersen.

Wanneer gaan de Vlamingen dat eindelijk eens beseffen en ballen aan hun lijf kweken?

Omdat Vlaamse politici België willen behouden. Zolang dit is zal een Vlaming geen ballen aan zijn lijf hebben. Dewever had het verschil kunnen maken maar het is gebleken dat hem geen ballen heeft.

bgf324 27 januari 2011 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5257782)
Omdat Vlaamse politici België willen behouden. Zolang dit is zal een Vlaming geen ballen aan zijn lijf hebben. Dewever had het verschil kunnen maken maar het is gebleken dat hem geen ballen heeft.

Volgens mij hebben we toch nog altijd geen federale regering, en is België nog stuurlozer dan ooit tevoren?

Steben 27 januari 2011 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5257782)
Dewever had het verschil kunnen maken maar het is gebleken dat hem geen ballen heeft.

Hier zie nog nen nardnekkigen!
ge moogt u ballen hebben, ik wil vooruitgang in de zaak.

Garry 27 januari 2011 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5257870)

Wij allemaal, alleen niet allemaal bedoelen daarmee de zelfde zaak. Een status quo, wat de Walen en Belgicisten willen is onmogelijk een vooruitgang te noemen maar eerder stilletjes verder wegglijden in de verarming.

Ratatosk 27 januari 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5257870)

Dan moet ge het spel smerig spelen en de andere vlaamse partijen voor een dilemma zetten. Maar nee, ze spelen, het liever braaf en dan verbazen ze zich dat de franstaligen fuck you kunnen zeggen.

stropke 27 januari 2011 22:32

Citaat:

Dat hebben ze in 1302 wel beseft, maar zijn het dan vergeten. Waar zijn de Breydels vandaag?
Bart Breydel is gelukkig wel opgestaan.

BWarrior 27 januari 2011 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5257866)
Volgens mij hebben we toch nog altijd geen federale regering, en is België nog stuurlozer dan ooit tevoren?

Er is wel een regering. Het probleem is niet dat er geen regering is, wel dat er teveel zijn.

Garry 27 januari 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5257998)
Er is wel een regering. Het probleem is niet dat er geen regering is, wel dat er teveel zijn.

Deste BWarrior, Ik denk dat we hier op het forum eens een omhaling moeten doen voor een nieuwe glazen bol voor jou, vind je ook niet? Wat is er van al uw 101 voorspellingen die ge hier de afgelopen weken gedaan hebt nu al uitgekomen?

Ronduit triestig. Al goed dat gij geen weervoorspeller bent.:lolabove:

Maar hierin heb je wel gelijk. Daarom ook dat we België moeten opdoeken zo kunnen we het voortaan met slechts één regeringetje stellen.

poekieJ 27 januari 2011 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5257998)

Bwarrior heeft gelijk! Potverdorie seg, één strijd he krijger.:-D
Weg met de Federale regering! Bwarrior is met ons.:-P

djimi 27 januari 2011 23:03

Citaat:

...

...

Soms heb je 'ballen aan je lijf' nodig, soms heb je meer aan een 'brein'.

Maar het beste ben je nog steeds gediend met 'beide' tegelijk.

Raymond.De.Koninck 27 januari 2011 23:04

Het is opzich echt ongelooflijk!! Heeft het zolang geduurd voordat men beseft heeft dat deze formule gewoonweg niet werkt; ik vind dat de koning niks te zeggen mag hebben op de formule. De Franstalige + spa zullen er alles op doen om zoveel mogelijk drukte te zetten op de Vlaamse partijen als ze met een nieuw formule opkomen. Ik ben echt benieuwt wat next is?!

Ratatosk 27 januari 2011 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5258061)

Voila.

Garry 27 januari 2011 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5258061)

Bartje leek bij aanvang ballen te hebben maar nu twijfel ik of ze er misschien tijdens de onderhandelingen al niet een van afgetrokken hebben.

Xenophon 27 januari 2011 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck (Bericht 5258062)
Het is opzich echt ongelooflijk!! Heeft het zolang geduurd voordat men beseft heeft dat deze formule gewoonweg niet werkt; ...

Neen, maar we hebben nu wel het punt bereikt waar men in de Vlaamse partijen niet meer kan doen alsof ze er nog in geloven.

bgf324 27 januari 2011 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5258081)
Bartje leek bij aanvang ballen te hebben maar nu twijfel ik of ze er misschien tijdens de onderhandelingen al niet een van afgetrokken hebben.

Waarom? Omdat hij niet bij elke zucht van een franstalige met kak naar de taalgrens smijt?

Ratatosk 27 januari 2011 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5258101)
Waarom? Omdat hij niet bij elke zucht van een franstalige met kak naar de taalgrens smijt?

En iedere keer zijn eisen heeft afgezwakt.

Het was zo simpel geweest om zowel Open-VLD, Groen, SPa als CD&V op één vlaamse lijn te krijgen. Maar omdat te bereiken moet je het spel vuil durven spelen. En dan mis ik bij BDW.

Eén persconferentie was genoeg om te laten zien welke partij te vertrouwen was.

Europese Vlaming 27 januari 2011 23:20

Citaat:

Een blok vormen om iets te behouden is gemakkelijk, voor een status quo moeten ze alleen "non" zeggen. Dat is niet echt moeilijk toch? En daarbij: Geen enkele franstalige partij heeft iets te winnen door niet "non" te zeggen, behalve dan Di Rupo misschien (die dan misschien kans maakt om premier te worden).

Bij de Vlamingen ligt dat anders, de Vakbonden steunen België => dat wil dus zeggen CD&V en SPA zijn beïnvloed door hun Belgicistische vakbond ondanks het feit dat hun vakbond hun meer stemmen doet verliezen dan opleveren. Daar komt nog eens bij dat spa en groen! hun regeringsdeelname danken aan de Waalse kiezers, terwijl al de Waalse partijen hun regeringsdeelname aan mr Di Rupo danken.

Smijt spa en groen! eruit! Di Rupo heeft 5 van de 7 partijen in zijn zak, tot voor kort had hij ook nog de bemiddelaar.

bgf324 27 januari 2011 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5258117)
En iedere keer zijn eisen heeft afgezwakt.

Het was zo simpel geweest om zowel Open-VLD, Groen, SPa als CD&V op één vlaamse lijn te krijgen. Maar omdat te bereiken moet je het spel vuil durven spelen. En dan mis ik bij BDW.

Eén persconferentie was genoeg om te laten zien welke partij te vertrouwen was.

Volgens mij wist ie wel goed dat de Franstaligen nooit met zijn eisen (hoe afgezwakt ook) akkoord zouden gaan.

Garry 27 januari 2011 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5258119)
Een blok vormen om iets te behouden is gemakkelijk, voor een status quo moeten ze alleen "non" zeggen. Dat is niet echt moeilijk toch? En daarbij: Geen enkele franstalige partij heeft iets te winnen door niet "non" te zeggen, behalve dan Di Rupo misschien (die dan misschien kans maakt om premier te worden).

Bij de Vlamingen ligt dat anders, de Vakbonden steunen België => dat wil dus zeggen CD&V en SPA zijn beïnvloed door hun Belgicistische vakbond ondanks het feit dat hun vakbond hun meer stemmen doet verliezen dan opleveren. Daar komt nog eens bij dat spa en groen! hun regeringsdeelname danken aan de Waalse kiezers, terwijl al de Waalse partijen hun regeringsdeelname aan mr Di Rupo danken.

Smijt de volksverraders eruit zeg ik

De Vlaminge hebben nog nooit één front gevormd en dus ook nu niet. Daarom ook dat dat stuk wanland al meer dan 180 jaar stand houd. Een papieren leeuw zonder tanden en zonder klauwen die nog geen hanengevecht kan winnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be