Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Limburg ligt niet in Vlaanderen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150060)

Ke Nan 28 januari 2011 09:02

Limburg ligt niet in Vlaanderen!

Zelfs die van de Lidl weten het. En ze hebben verdorie gelijk!

Bron

poekieJ 28 januari 2011 09:33

Wat een absurde toestanden alweer.
Zou system voor de verdeling bij de Lidl instaan tegenwoordig?

Ke Nan 28 januari 2011 09:36

Vlaanderen wordt kleiner en kleiner. Straks is met al dat geseperateer zelfs het Vaticaan groter dan Vlaanderen.

Zwartengeel 28 januari 2011 09:39

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5258670)
Vlaanderen wordt kleiner en kleiner. Straks is met al dat geseperateer zelfs het Vaticaan groter dan Vlaanderen.

Weg met al dat separatisme.

Bijlage 77666

Dionysus 28 januari 2011 09:54

De Lidl maakt weer eens valse reclame,

in other news "pope catholic".

stropdrager 28 januari 2011 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5258619)
Zelfs die van de Lidl weten het. En ze hebben verdorie gelijk!

Bron

Dit is een mooi voorbeeld van misleidende reclame. Voor dit soort publiciteit zou Lidl dan ook zwaar bestraft moeten worden. Blijkbaar vindt de topicstarter het leuk dat consumenten bedrogen worden.

CyberpunX 28 januari 2011 10:26

Citaat:

“Limburg is Vlaanderen niet. En Antwerpen trouwens ook niet"
Eerst het artikel lezen, dan pas uw titel typen.

Hollander 28 januari 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5258674)

Fuck Separatism!

Separatists go home!

Ke Nan 28 januari 2011 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 5258724)
Dit is een mooi voorbeeld van misleidende reclame. Voor dit soort publiciteit zou Lidl dan ook zwaar bestraft moeten worden. Blijkbaar vindt de topicstarter het leuk dat consumenten bedrogen worden.

Consumentenbedrog kan sowieso niet. Het is niet daarom dat ik deze topic geopend heb. Anders had ik het in het subforum Maatschappij & Samenleving gezet. De argumentatie van Lidl is hier interessant. Ik en vele andere Limburgers onderschrijven de gedachte dat Limburg niet in Vlaanderen ligt.

Ke Nan 28 januari 2011 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5258739)
Eerst het artikel lezen, dan pas uw titel typen.

De andere provincies kunnen mij worst wezen. Lidl haalt hier een valabel argument aan. Momenteel hoort Limburg bij Noord-België! Bij de horens van Toutatis, Limburgers zijn afstammelingen van Ambiorix en niet van Jan Breydel!

Steben 28 januari 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5258674)

Bijlage 77666

:lol:

Zwartengeel 28 januari 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5259178)
De andere provincies kunnen mij worst wezen. Lidl haalt hier een valabel argument aan. Momenteel hoort Limburg bij Noord-België! Bij de horens van Toutatis, Limburgers zijn afstammelingen van Ambiorix en niet van Jan Breydel!

Als het enkel om de naam 'Vlaanderen' te doen is, stel ik voor onze contreien maar meteen om te dopen tot Zuid-Nederland.

Scarabaeida 28 januari 2011 14:07

Oude Belgen en telgen van Ambiorix, de laatste der Eburonen.

Ke Nan 28 januari 2011 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5259185)
Als het enkel om de naam 'Vlaanderen' te doen is, stel ik voor onze contreien maar meteen om te dopen tot Zuid-Nederland.

Het gaat verder dan dat. Hereniging met Nederlands-Limburg en dan minstens een verregaande autonomie. No less but definately more!

Steben 28 januari 2011 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5259197)
Het gaat verder dan dat. Hereniging met Nederlands-Limburg en dan minstens een verregaande autonomie. No less but definately more!

Denk je nu echt dat dat mij stoort? :lol:

poekieJ 28 januari 2011 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5259178)

Als je die onzin begint te verkopen ben ik nog eerder voor een herenigd Nederland dan een onafhankelijk Vlaanderen. Straks beginnen al die Limburgers zo raar te doen, dan zijn we pas een rompstaat.

respublica 28 januari 2011 14:24

Citaat:

maar een verkoopster wees hem toen op de kleine lettertjes: "dit artikel is enkel te verkrijgen in Vlaanderen, uitgezonderd Sint-Genesius-Rode en de regio Brussel".
Citaat:

Volgens de klantendienst wordt met "Vlaanderen" Oost- en West-Vlaanderen bedoeld. “Limburg is Vlaanderen niet. En Antwerpen trouwens ook niet", klinkt het.
Dat slaat dus nergens op. Brussel is dus wél Vlaanderen, maar Antwerpen en Limburg niet? Dit is misleidende reclame. Met Vlaanderen bedoelt men het Nederlandstalige gedeelte van België, tenzij anders vermeld (als Frans-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, het graafschap Vlaanderen).
Goed, niet dat het me veel kan schelen.

Steben 28 januari 2011 14:26

Het oude Graafschap Vlaanderen is idd +/- Oost en West Vlaanderen (incl stukjes Zeeuws- en Frans-) en lokaal gezien merk je dat ook wel wat.
Net zoals je Zulte(Zulte) hebt en Zulte (olsene).

stropke 28 januari 2011 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5259176)
Consumentenbedrog kan sowieso niet. Het is niet daarom dat ik deze topic geopend heb. Anders had ik het in het subforum Maatschappij & Samenleving gezet. De argumentatie van Lidl is hier interessant. Ik en vele andere Limburgers onderschrijven de gedachte dat Limburg niet in Vlaanderen ligt.

Dat is idd ook zo, ze hebben gelijk. Maar stom dat als de reclame-artikels niet in de Limburgse winkels te krijgen zijn, om dan wel de reclame hier voor te maken.
En wat dus ook fout is, te spreken van het "Vlaams gewest" ipv het "Nederlandstalig gewest" tegenover het Franstalig landsgedeelte.
Dat schept de verwarring. Zoal bij de grens Kinrooi het bord "Vlaams gewest" staat met daaronder-provincie Limburg- graak er nog maar wijs uit.
Doch als Belziek gauw gedaan is niet de moeite omdat nog te wijzigen.
Vlaanderen O & W, VL-Brabant, Antwerpen en Limburg maken deel uit van het Nederlandstalig gewest en dus niet het Vlaams gewest.
BTW ik ben een afstammeling van Breydel maar ben overgelopen naar Ambiorix. Ik vond dat dieje ne schonere snor had...:lol::lol::lol:
Volges mich mot dét unne toffe gewest zéén, den Ambi..8-)

Tavek 28 januari 2011 14:57

Waarom vormen alle Nederlandstaligen gewoon niet 1 land ?

En dan kan Vlaanderen (O en W) terug 1 sterke provincie zijn, samen met Brabant, Limburg, Holland....etc...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be