Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Klaproosrevolutie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150103)

Hollander 28 januari 2011 22:31

Klaproosrevolutie

Citaat:

27 januari 2011
VLOTT lanceert de “klaproosrevolutie” en is voorstander van nieuwe
verkiezingen die als referendum kunnen beschouwd worden voor de uitwerking
van de boedelscheiding.

http://blog.seniorennet.be/hemiksem/....php?ID=839643

Citaat:

De Klaproosrevolutie! De Klaproos is een sterk symbool uit het gedicht Flanders Fields. Daarom de Klaproosrevolutie voor Vlaanderen !
http://www.facebook.com/#!/pages/Kla...04479272962916

filosoof 28 januari 2011 22:33

Klaprozen duren niet lang.

Txiki 28 januari 2011 22:33

Maar dat is toch de grootste onzin die je je kan inbeelden! Willen al die idioten die het hebben over revolutie nu eens hun infantiele kop houden? En dan zeker partijtjes (nu ja, "partijtjes") die niet eens bestaan. Vlott begot... Wie? :roll:

fok maat, zijn de deuren van de zottenhuizen opengezet ofzo?

Bobke 28 januari 2011 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5260438)

Maar er zijn er veel.

Txiki 28 januari 2011 22:40

Komaan, wees eens ernstig. Er zijn daar mensen die lijden, he. Letterlijk. Niet zeveren. Wie oproept tot "revolutie", vraag ik of die wel beseft waartoe die oproept. :roll:

solidarnosc 28 januari 2011 22:41

Hendrik Boonen!!! Is dat die gast die al lid is geweest van alle Vlaamse partijen en wat last heeft van een napoleoncomplex? De klaproos is een Brits symbool en voor zover ik weet helemaal geen symbool binnen de Vlaamse beweging. Ik denk ook niet dat ze het zouden appreciëren dat mensen het zouden gebruiken die een land om zeep willen helpen waarvoor een miljoen Britten zijn gesneuveld. Enfin volgens de Britse propaganda.

Txiki 28 januari 2011 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5260452)
Hendrik Boonen!!! Is dat die gast die al lid is geweest van alle Vlaamse partijen en wat last heeft van een napoleoncomplex? De klaproos is een Brits symbool en voor zover ik weet helemaal geen symbool binnen de Vlaamse beweging. Ik denk ook niet dat ze het zouden appreciëren dat mensen het zouden gebruiken die een land om zeep willen helpen waarvoor een miljoen Britten zijn gesneuveld. Enfin volgens de Britse propaganda.

De klaproos is wel een symbool in de Vlaamse Beweging, he. Los daarvan is de mededeling van vlott (wie?) natuurlijke dikke zever.

solidarnosc 28 januari 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5260459)
De klaproos is wel een symbool in de Vlaamse Beweging, he. Los daarvan is de mededeling van vlott (wie?) natuurlijke dikke zever.

Is dat zo? Kunt u me daarvan voorbeelden geven? Waarvoor dank.

Txiki 28 januari 2011 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5260464)
Is dat zo? Kunt u me daarvan voorbeelden geven? Waarvoor dank.

Simpel: de klaproos is gewoon het symbool voor soldaten die gesneuveld zijn tijdens WOI aan de IJzer. Op dezelfde manier gebruikt de Vlaamse Beweging dat symbool. Bijgevolg is het een symbool in de Vlaamse Beweging. Meer moet je daar niet achter zoeken.

solidarnosc 28 januari 2011 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5260472)
Simpel: de klaproos is gewoon het symbool voor soldaten die gesneuveld zijn tijdens WOI aan de IJzer. Op dezelfde manier gebruikt de Vlaamse Beweging dat symbool. Bijgevolg is het een symbool in de Vlaamse Beweging. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Tja dan kun je evengoed zeggen dat het kruisbeeld een symbool is binnen de Vlaamse beweging.

Steve_M 28 januari 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5260459)

Die vraag stelde ik me ook.

Txiki 28 januari 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5260480)
Tja dan kun je evengoed zeggen dat het kruisbeeld een symbool is binnen de Vlaamse beweging.

En? Dat maakt het niet minder symbool binnen de Vlaamse Beweging, he. Of moet iets een exclusief symbool zijn van de Vlaamse Beweging? Indien ja, dan heeft die Beweging helemaal geen symbolen.

fonne 28 januari 2011 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5260438)

En toch zijn ze er elk jaar weer.

In Flanders Fields

Bobke 28 januari 2011 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5260513)
En toch zijn ze er elk jaar weer.

In Flanders Fields

En ze bloeien waar andere bloemen het laten afweten.

fonne 28 januari 2011 23:26

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5260450)
Komaan, wees eens ernstig. Er zijn daar mensen die lijden, he. Letterlijk. Niet zeveren. Wie oproept tot "revolutie", vraag ik of die wel beseft waartoe die oproept. :roll:

Zoiets als dit?

Bijlage 77701

pinarello 28 januari 2011 23:26

Dokter Pulder zaait papavers...

Ach wat mis ik VDB ze hebben mijn pijp afkepakt.

Boduo 28 januari 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5260452)

Iedere avond om 8h is er in Ieper de "Last Post" aan de Menenpoort.
Huiveringwekkend !

BWarrior 28 januari 2011 23:41

Ik merk vooral op wat er niét gezegd wordt in dit verhaal: de vraag om een echte volksraadpleging. Valkeniers en co roepen op tot een voorbeeld te nemen aan Zuid-Soedan, maar weigeren de uiterste consequentie daarvan.

Enfin, de virtuele betoging van de nationalisten brengt toch al 500 man op de been. 't Is een begin ;-)

Boduo 28 januari 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5260472)

De klaproos is het symbool voor �*lle soldaten v.h. British Commonwealth die sneuvelden in "Flanders fields".
(Dat was NIET aan de Yzer)

fonne 28 januari 2011 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5260533)
Ik merk vooral op wat er niét gezegd wordt in dit verhaal: de vraag om een echte volksraadpleging. Valkeniers en co roepen op tot een voorbeeld te nemen aan Zuid-Soedan, maar weigeren de uiterste consequentie daarvan.

Enfin, de virtuele betoging van de nationalisten brengt toch al 500 man op de been. 't Is een begin ;-)

Bedankt om de link nog eens te posten:-D Blijven reclame maken!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be