Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Sharia in Afganistan: steniging verliefd stel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150117)

Derk de Tweede 29 januari 2011 13:18

Sharia in Afganistan: steniging verliefd stel.

Locatie: Kunduz, waar Nederland een politiemacht gaat opbouwen.
De zegeningen van een op hol geslagen religie.
Video kan schokkend zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=KXQFjbM8l_g

COCHINILLO 29 januari 2011 13:49

tja. Volgens die nederlandse Maurice Berger verschilt de sharia nog geen 2% met de Nederlandse wetgeving nietwaar? Waarom zouden we ons dan druk maken?

"Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is" zei Artisjok.

den dinges 29 januari 2011 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5261087)
Locatie: Kunduz, waar Nederland een politiemacht gaat opbouwen.
De zegeningen van een op hol geslagen religie.
Video kan schokkend zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=KXQFjbM8l_g

Artisjok over islam...
Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5252226)
Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is.

Esperanza 29 januari 2011 18:25

Stelletje barbaren. Van de eerste tot de laatste. Een enkeltje richting Goelag. De zoutmijnen in. Kunnen ze d�*�*r hun voorliefde voor stenen wat botvieren.

Derk de Tweede 29 januari 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5261797)
Stelletje barbaren. Van de eerste tot de laatste. Een enkeltje richting Goelag. De zoutmijnen in. Kunnen ze d�*�*r hun voorliefde voor stenen wat botvieren.

Idd.
Het is te walgelijk voor woorden.
Van het filmpje bestaat overgens een nog andere versie, inmiddels verwijderd van YouTube.
Uit mededogen werd de vrouw drie keer van dichtbij door het hoofd geschoten.

Xing Ho 30 januari 2011 03:50

[quote=Derk de Tweede;5262160
Van het filmpje bestaat overgens een nog andere versie, inmiddels verwijderd van YouTube.
[/QUOTE]

De extended uncut versie digital remastered? Vanwaar uw facinatie aangaande dit verschijnsel?

Nynorsk 30 januari 2011 03:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5262160)
Idd.
Het is te walgelijk voor woorden.
Uit mededogen werd de vrouw drie keer van dichtbij door het hoofd geschoten.

mededogen? yeah right. mss waren hun armen gewoon moe van al dat gooien.

Nadina 3 februari 2011 22:00

Hoort hier geen nieuwsartikel bij?

hurricane 3 februari 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nadina (Bericht 5274987)
Hoort hier geen nieuwsartikel bij?

Wou u er nog een bloederig verslag bij ?
Eventueel een autopsie met de inslagen van de stenen ?
Of misschien twijfelt u omtrent de echtheid van de opname ?

Nadina 3 februari 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5274998)
Wou u er nog een bloederig verslag bij ?
Eventueel een autopsie met de inslagen van de stenen ?
Of misschien twijfelt u omtrent de echtheid van de opname ?

Ik wilde eigenlijk weten waarom ''het verliefde stel'' werd gestenigd.
Is toch niet raar, ik hou er namelijk niet van om enkel het titel te lezen.
Ik lees graag het hele verhaal.

Dionysus 3 februari 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nadina (Bericht 5275010)
Ik wilde eigenlijk weten waarom ''het verliefde stel'' werd gestenigd.
Is toch niet raar, ik hou er namelijk niet van om enkel het titel te lezen.
Ik lees graag het hele verhaal.

Is er zelfs maar enige gegronde reden om iemand te stenigen?

**EDIT**

Ik denk dat ik het relevante NYTimes artikel heb gevonden. Een koppel dat probeerde te ontsnappen is gevangengenomen en daarna gestenigd, beslissing van de Taliban maar uitgevoerd door het hele dorp. Weet ge wat dan ook nog walgelijk is? Die klojo van een religieuze leider die in dezelfde zin steniging afkeurt, maar toch niet helemaal.:|

Nadina 3 februari 2011 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5275091)
Is er zelfs maar enige gegronde reden om iemand te stenigen?

**EDIT**

Ik denk dat ik het relevante NYTimes artikel heb gevonden. Een koppel dat probeerde te ontsnappen is gevangengenomen en daarna gestenigd, beslissing van de Taliban maar uitgevoerd door het hele dorp. Weet ge wat dan ook nog walgelijk is? Die klojo van een religieuze leider die in dezelfde zin steniging afkeurt, maar toch niet helemaal.:|

Wij kunnen het vreselijk vinden, maar in de islam is dit een gegronde reden om een persoon tot de dood te stenigen hoe verschrikkelijk dit ook klinkt.
Ik heb btw de beelden niet bekeken.

Vreemdgaan is nou eenmaal een grote zonde.:-(

Dionysus 3 februari 2011 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nadina (Bericht 5275152)
Wij kunnen het vreselijk vinden, maar in de islam is dit een gegronde reden om een persoon tot de dood te stenigen hoe verschrikkelijk dit ook klinkt.
Ik heb btw de beelden niet bekeken.

Vreemdgaan is nou eenmaal een grote zonde.:-(

Wij kunnen het niet alleen vreselijk vinden, wij kunnen de personen die dit geloven ook vreselijk walgelijk vinden. In het referentiekader van de Islam is dit misschien gegrond, hoewel het artikel aantoont dat er daar ook discussie is, in ieder modern referentiekader is dit moreel walgelijk.

Vreemdgaan is alleen een zonde voor wie het concept zonde aanvaard, ik spuug op uw concept. En dat zielig gezicht neemt niet weg dat daar 2 mensen zijn afgemaakt als beesten, zelfs erger als beesten, voor iets waar je hier nauwelijks of geen straf voor krijgt.

Nadina 3 februari 2011 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5275169)
Wij kunnen het niet alleen vreselijk vinden, wij kunnen de personen die dit geloven ook vreselijk walgelijk vinden. In het referentiekader van de Islam is dit misschien gegrond, hoewel het artikel aantoont dat er daar ook discussie is, in ieder modern referentiekader is dit moreel walgelijk.

Vreemdgaan is alleen een zonde voor wie het concept zonde aanvaard, ik spuug op uw concept. En dat zielig gezicht neemt niet weg dat daar 2 mensen zijn afgemaakt als beesten, zelfs erger als beesten, voor iets waar je hier nauwelijks of geen straf voor krijgt.

Je kan zoveel spugen als je wilt, maar wat kan je eraan doen! Je kan er niks aandoen. Het is niet jouw of mijn leven.
Die mensen wonen in Iran ze weten dondersgoed hoe het daar aan toe gaat.
Waarom vreemdgaan als je weet dat je je leven riskeert?
Ga dan iig eerst scheiden van je vrouw voordat je uberhaupt aan een ander begint.

Dionysus 3 februari 2011 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nadina (Bericht 5275177)
Je kan zoveel spugen als je wilt, maar wat kan je eraan doen! Je kan er niks aandoen. Het is niet jouw of mijn leven.
Die mensen wonen in Iran ze weten dondersgoed hoe het daar aan toe gaat.
Waarom vreemdgaan als je weet dat je je leven riskeert?
Ga dan iig eerst scheiden van je vrouw voordat je uberhaupt aan een ander begint.

Wat is dat nu voor een attitude? Dus alles is statisch en niks kan veranderen?

Waarom moet je mensen vermoorden als ze vreemdgaan? Dat is de vraag die je moet stellen en als het antwoord dan neerkomt op "Allah zegt dit en omdat Allah dit zegt is het goed" kijkt dan nog eens goed naar uw leven want het is precies ergens misgegaan.

Nadina 3 februari 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5275186)
Wat is dat nu voor een attitude? Dus alles is statisch en niks kan veranderen?

Waarom moet je mensen vermoorden als ze vreemdgaan? Dat is de vraag die je moet stellen en als het antwoord dan neerkomt op "Allah zegt dit en omdat Allah dit zegt is het goed" kijkt dan nog eens goed naar uw leven want het is precies ergens misgegaan.

Heeft niks met atitude temaken.

Inderdaad islam is niet te veranderen. Dus wie zijn wij om daar verandering in te willen brengen.
Zou het iemand kunnen lukken om de wetten van Allah te kunnen veranderen? Nee nooit en dat is een feit. Islam zal nooit veranderen en de moslims ook niet.
De wetten van de islam zullen altijd blijven bestaan. Mensen die daar mee temaken kunnen krijgen (zie het koppeltje) zouden zich beter er aan moeten houden willen ze niet gestenigd worden.

Dionysus 3 februari 2011 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nadina (Bericht 5275192)

Inderdaad islam is niet te veranderen. Dus wie zijn wij om daar verandering in te willen brengen.

De geschiedenis laat zien dat moralen veranderen, zelfs in islamitische landen. De verschillende stromingen alleen al laten zien dat mensen de koran verschillend interpreteren.

Citaat:

Zou het iemand kunnen lukken om de wetten van Allah te kunnen veranderen? Nee nooit en dat is een feit. Islam zal nooit veranderen en de moslims ook niet.
De wetten van de islam zullen altijd blijven bestaan. Mensen die daar mee temaken kunnen krijgen (zie het koppeltje) zouden zich beter er aan moeten houden willen ze niet gestenigd worden.
Bah, ik en vele anderen met mij, zullen ons met hand en tand verzetten tegen zo'n barbaarse moralen. Wie is Allah om ons die wetten op te leggen? Een wezen dat geen kloot van zich laat zien legt ons allerhande wetten op die menselijk leed veroorzaken. De wetten van de islam zullen in de toekomst een anekdote in de geschiedenis zijn. Dat koppel verdiende geen dood, al zeker niet een gruweldood, en als u dit gedrag steunt bent u in mijn ogen even walgelijk als de daders.

daiwa 4 februari 2011 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nadina (Bericht 5275192)

O N G E L O O F E L I J K. 8O

hurricane 4 februari 2011 05:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5275517)
O N G E L O O F E L I J K. 8O

Ik sta eveneens perplex.

Nadina 4 februari 2011 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5275235)
De geschiedenis laat zien dat moralen veranderen, zelfs in islamitische landen. De verschillende stromingen alleen al laten zien dat mensen de koran verschillend interpreteren.

Bah, ik en vele anderen met mij, zullen ons met hand en tand verzetten tegen zo'n barbaarse moralen. Wie is Allah om ons die wetten op te leggen? Een wezen dat geen kloot van zich laat zien legt ons allerhande wetten op die menselijk leed veroorzaken. De wetten van de islam zullen in de toekomst een anekdote in de geschiedenis zijn. Dat koppel verdiende geen dood, al zeker niet een gruweldood, en als u dit gedrag steunt bent u in mijn ogen even walgelijk als de daders.

Jij en vele andere(ongelovigen) met jou hoeven zich nergens druk om temaken.
Jullie zijn geen moslims dus waarom zou je je verzetten tegen iets wat jou of een ander helemaal niet mee te maken kan hebben?

De islam zal nooit geschiedenis worden dat weet jij net zo goed als ik. Jij ziet ook wel dat de islam alleen maar groeit in plaats van dat het minder wordt.

Wees jij nou maar gewoon blij dat je niet in Iran of in een ander islamitisch land bent geboren.Over een moslim moet jij je vooral niet druk maken. Wij weten wat goed is en wat slecht en waarvoor we gestraft worden en waarvoor we beloond worden. Wij hebben jullie medeleven echt niet nodig.

Het enige medeleven dat we nodig hebben is van Allah(swt) en die zullen wij krijgen ook inchallah.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be