![]() |
Ik ga vanavond een compris maken, MET JULLIE.
De tijd is gekomen politics.be burgers dat we in actie schieten!
Nu, waar beginnen we? Ik heb de hele nacht.. |
Dit is geen dating site.
|
Citaat:
|
Identificeer u ne keer eerst:
|
Citaat:
-splitsing BHV - 2.000.000.000 transfers geen euro meer.. of -splitsing BHV -splitsing RVA als dat niet kan splitsing Belgie aub. het leven kan toch eenvoudig zijn hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Man Blank Hetero Religieus Rechts / Youtube :roll: Good? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is dat, "een compris maken"?
Mijn Frans is zo goed niet. Ik ken alleen "compromis maken". |
Oh tof! Zal nog wel even duren vooraleer de Vlaming uit zijn zetel komt. Denk dat ze al serieus aan zijn centen zullen moeten zitten. We zijn nogal een mak en laf volk. Maar als de politiek niet meer werkt dan zou het wel eens op straat kunnen gebeuren zeker? We zouden er wel zwaar voor betalen maar elke revolutie heeft tenslotte zijn prijs. Zo lang we onder de 11.7 miljard zouden zitten maal het aantal jaar dat België nog zou bestaan is het economisch zelfs een positief project!
Enkele leuke ideetjes voor uw denkoefening: -Aanmanen Vlaams parlement tot het maximaal uitoefenen van bevoegdheden. -Zoals de Franstaligen hun laars lappen aan het Grondwettelijk Hof inzake territorialiteit, alle veroordelingen voor bevoegdheidsoverschreiding negeren -Collectieve weigering tot belastingen betalen aan de Belgische staat -Blokkering (met auto's, vrachtwagens, tractors) alle hoofdwegen van en naar Brussel -Verwijdering alle Franstalige signalisatie, administratie en faciliteiten rond Brussel en in alle andere faciliteitengemeenten -Alweer Grondwettelijk Hof straal negeren -Mars op Brussel met als thema "Stop de gijzeling", "1 man = 1 vote" en "no taxation without representation" en bezetting van federaal parlement -Naar alle Vlaamse legerkazernes om te betogen en militairen op te roepen zich tegen het Belgisch regime te keren -Als dat nog niet werkt ontbinding Vlaams Parlement, uitschrijven nieuwe verkiezingen en samenstelling nationaal assemblé voor het opstellen van een nieuwe grondwet (dan kunnen de Walen en Brusselaars ineens ook de staatsschuld betalen) -Lidmaatschap aanvragen bij VN, EFTA, Schengen, Navo, EU. Als ik mij niet vergis is dat de formule 'revolutie', stilaan en bizar genoeg het enige alternatief voor wat zich nu afspeelt. Er zijn nog exotischere mogelijkheden. We zouden zoals de Belgen in 1830 een buitenlandse leger kunnen inroepen (NL bv, for irony's sake) om enkele belangrijke steden erbij te nemen om die dan terug naar het agrarisch tijdperk te catapulteren en te vernederlandsen maar dan zouden we anno 2010 misschien toch een klein beetje te ver gaan? ;-) |
kiss: rule 1: stop de veto voor besparingen. daar kunnen ze echt niet voor gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bon, na eventjes werken.. heb ik het volgende
Vernieuwing in de politiek 1. Regering • Het aantal minister/staatssecretarissen van de volgende regering wordt verkleind. 2. Parlement • Het aantal bureauleden wordt verminderd met 15%. • De leeftijd waarop de parlementsleden hun pensioen kunnen opnemen wordt gelijk gesteld met de privé en publieke sector. • De uittredingsvergoeding wordt verminderd naar 1,5 jaar. • Het parlementair zomerreces wordt stop gezet de 2 maandag van de maand september 3. Senaat • De senaat wordt afgeschaft, deze zal dienen als ontmoetingsplaats 4. Monarchie • Enkel de koning, koningin, ex-koning, ex-koningin en kroonprins zullen dotaties krijgen. • De Koninklijke functie zal gemoderniseerd worden door de herziening van een aantal grondwetsartikelen 5. Politieke ethiek • Politici die verkozen worden moeten hun mandaat opnemen • Kabinetsleden met een functie vergelijkbaar met kabinetschef en adjunct‐kabinetschef worden verplicht een mandatenlijst en een vermogensaangifte in te dienen • Dubbele kandidaatsstelling voor 2 parlementen (europees, regionaal,..) wordt verboden. Nog iemand ideeën voor die 5 puntjes? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen enkele franstalige mag immers armer worden door deze maatregel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dit echt wel teleurstellend, er staat geen enkele toegeving in aan de Franstaligen! |
Ik weet een goed comproms voor Belgie.
Citaat:
Het uitgangspunt is: de verkiezingsuitslag en de verzuchtingen aan beide zijdes van de taalgrens moeten gerespekteerd worden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be