Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   vergelijkingssites rijscholen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150184)

DeMinister 30 januari 2011 11:59

vergelijkingssites rijscholen?

Hoi iedereen,

Ik zit er aan te denken binnenkort rijles te nemen, maar er zijn zo belachelijk veel rijscholen dat ik geen idee heb welke goed is of welke niet. Maar een aantal van jullie hebben hier vast ervaring mee. Zijn er ook sites voor het vergelijken van rijscholen of iets dergelijks?

Alvast bedankt!

James

Derk de Tweede 30 januari 2011 12:23

In iedergeval een erkende rijschool nemen, geen beunhaas.

manta 30 januari 2011 12:43

Ken je niemand die je't kan leren ?
't Beste lijkt me nog steeds een paar uurtjes rijschool (voor je examen) en de rest te doen met een begeleider (ervaring opdoen, leren rijden doe je niet met 8 uurtjes rijschool).

Trixie 30 januari 2011 14:13

Ik leer momenteel mijn dochter rijden. Ik neem daar ruim de tijd voor en zorg dat ze ALLE dagen kan rijden, al is het soms maar een kwartiertje. Beter elke dag een kwartier dan 1 keer per week een rit van 2u denk ik dan. Met de formule die zij gekozen heeft, heeft ze 3j de tijd vooraleer ze examen moet gaan doen. Ze moet ook wel 20u rijles volgen, maar dat kan worden opgesplitst. Ze heeft al 12u gevolgd in rijschool X , nu een 3-tal maand geleden. De overige 8 u doet ze volgende maand in rijschool Y (ze moet wel aan X een bewijs vragen over de gevolgde uren) en tussendoor: alle dagen met mij rijden. Spijtig genoeg moet het bij veel jonge gasten allemaal rap-rap gebeuren tussen de soep en de patatten. Ervaring hebben ze dan niet. Ik rijd nu al 15 maand met mijn dochter en ik kan zeggen: die heeft al héél veel km afgebold.

manta 2 februari 2011 00:26

Rijles geven is helemaal niet zo moeilijk ...

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...kke-stad.dhtml

:-D

koe de poing 2 februari 2011 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeMinister (Bericht 5263070)
Hoi iedereen,

Ik zit er aan te denken binnenkort rijles te nemen, maar er zijn zo belachelijk veel rijscholen dat ik geen idee heb welke goed is of welke niet. Maar een aantal van jullie hebben hier vast ervaring mee. Zijn er ook sites voor het vergelijken van rijscholen of iets dergelijks?

Alvast bedankt!

James

die werken vaak met (tijdelijke) zelfstandige instructeurs, dus je moet sowieso geluk hebben. Hangt vaak weinig af van de rijschool.

Je weet na één les of je er een goede hebt : als hij je dwingt in alle spiegels te kijken ...

Anna List 2 februari 2011 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5263362)
Ik leer momenteel mijn dochter rijden. Ik neem daar ruim de tijd voor en zorg dat ze ALLE dagen kan rijden, al is het soms maar een kwartiertje. Beter elke dag een kwartier dan 1 keer per week een rit van 2u denk ik dan. Met de formule die zij gekozen heeft, heeft ze 3j de tijd vooraleer ze examen moet gaan doen. Ze moet ook wel 20u rijles volgen, maar dat kan worden opgesplitst. Ze heeft al 12u gevolgd in rijschool X , nu een 3-tal maand geleden. De overige 8 u doet ze volgende maand in rijschool Y (ze moet wel aan X een bewijs vragen over de gevolgde uren) en tussendoor: alle dagen met mij rijden. Spijtig genoeg moet het bij veel jonge gasten allemaal rap-rap gebeuren tussen de soep en de patatten. Ervaring hebben ze dan niet. Ik rijd nu al 15 maand met mijn dochter en ik kan zeggen: die heeft al héél veel km afgebold.

zo heb ik t ook geleerd ... en zo zullen mijn klein mannen dat ook ooit leren

Duupje 2 februari 2011 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5270785)
zo heb ik t ook geleerd ... en zo zullen mijn klein mannen dat ook ooit leren

Er was een tijdje terug spraken van dat enkel rijschool nog zou toegelaten worden.

Anna List 2 februari 2011 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5270831)
Er was een tijdje terug spraken van dat enkel rijschool nog zou toegelaten worden.

dan zal t een vakantie in Suriname worden ;-)

giserke 2 februari 2011 09:10

Citaat:

Als er een ding is dat je niet moet doen is leren rijden aan je vader. Dit loopt meestal slecht af. ;-)

giserke 2 februari 2011 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5270576)
Rijles geven is helemaal niet zo moeilijk ...

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...kke-stad.dhtml

:-D

Gewoon de max!

Zalig 8-)

Trixie 2 februari 2011 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5270839)
Als er een ding is dat je niet moet doen is leren rijden aan je vader. Dit loopt meestal slecht af. ;-)

Aan welke vader? Ik leer mijn dochter rijden...begrijp niet wat je bedoelt.

CyberpunX 2 februari 2011 19:47

Citaat:

Beter elke dag een kwartier dan 1 keer per week een rit van 2u denk ik dan.

Bwa valt mee, hangt van leerling tot leerling af denk ik. Recent mijn lessen genomen (op een schandalige leeftijd :p) bij Stuur Zelf, van een vrouw :lol: ... maar die heeft haar werk goed gedaan vind ik. Inderdaad forceren van in alle spiegels te kijken, zelfs kleinere foutjes constant bijsturen en naar bepaalde situaties rijden drilt goed. Al die regels blijven toch momenteel rondspoken en zijn belangrijk voor het examen. Nu nog hopen dat het goed afloopt :lol:

giserke 3 februari 2011 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5272456)
Aan welke vader? Ik leer mijn dochter rijden...begrijp niet wat je bedoelt.

Alle vaders.

giserke 3 februari 2011 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5270844)
Gewoon de max!

Zalig 8-)

Ik wel direct tekenen om zulk kind te hebben. 8-)
Net als Laura die een wereldreis maakt. 8-)

Alleen dat soort mensen maakt geschiedenis.

Trixie 3 februari 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5273111)
Alle vaders.

Wie leert er nu z'n vader rijden???

giserke 3 februari 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5273559)
Wie leert er nu z'n vader rijden???

Waar zeg ik dat?

Ik zeg alleen dat het niet verstandig is te leren rijden aan uw vader.

Jazeker 3 februari 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeMinister (Bericht 5263070)
Hoi iedereen,

Alvast bedankt!

James

Ik heb het leren rijden met de wagen met mijn ouders gedaan. Van de eerste keer doorheen het rij-examen gegaan... meteen rijbewijs op zak.

Duurt wat langer... Maar het is goedkoop en loont wel.

PS: Waar wil je het leren? Niet alle rijscholen zijn over het hele land beschikbaar.

Dronkoers 3 februari 2011 15:24

Ach, rijbewijzen zijn enkel goed om af te geven met bijhorende ferme boetes :|

Ratatosk 3 februari 2011 15:32

je kan beter de vraag stellen in wel examencentra je je rijbewijs wilt halen.

Geel is verschrikkelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be