Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Moet NVA het cordon sanitaire breken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150202)

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:03

Moet NVA het cordon sanitaire breken?

Moet NVA het cordon sanitaire breken? Een stok hebben achter een gesloten deur is toch debiel?

alfa16vjtd 30 januari 2011 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5263484)
Moet NVA het cordon sanitaire breken? Een stok hebben achter een gesloten deur is toch debiel?

Liever een stok hebben achter een gesloten deur dan er slagen van krijgen.

filosoof 30 januari 2011 15:05

Citaat:

Indien ze zich zo solidair voelen met het Vlaams Belang? :?

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5263488)

Ja, mr t is toch beter om er slaag mee te kunnen geven. Nu krijgt NVA zowizo slaag van het VB, al die stemmen die het VB krijgt zijn nu democratisch onbruikbaar voor het NVA. Terwijl als de VB leeuw uit de kooi is, NVA veel meer druk kan zetten op de traditionele partijen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5263490)
Indien ze zich zo solidair voelen met het Vlaams Belang? :?

Niet uit solidariteit, uit inteligentie. Het cordon rond het VB zorgt er ieder verkiezingsjaar voor dat Vlaams Nationalistische partijen met een handicap zitten omdat een groot deel van hun kiezers electoraal naar de vuilbak verwezen worden.

alfa16vjtd 30 januari 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5263495)
Ja, mr t is toch beter om er slaag mee te kunnen geven. Nu krijgt NVA zowizo slaag van het VB, al die stemmen die het VB krijgt zijn nu democratisch onbruikbaar voor het NVA. Terwijl als de VB leeuw uit de kooi is, NVA veel meer druk kan zetten op de traditionele partijen.

Beter dan dat NVA uiteindelijk een deel van zijn stemmen verliest aan de CD&V omdat ze met een extremistische partij samenwerken die in de ogen van vele vlamingen een serieuze stap te ver is.

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5263498)
Beter dan dat NVA uiteindelijk een deel van zijn stemmen verliest aan de CD&V omdat ze met een extremistische partij samenwerken die in de ogen van vele vlamingen een serieuze stap te ver is.

Tgaat niet alleen om samenwerken, tgaat om democratisch zijn en gebruik maken van de volledige democratische politieke macht die de kiezer geeft.

NVA doet dat niet, NVA heeft niet alleen 30% van de stemmen achter zich. Ze hebben ook een groot deel van de stemmen van het VB achter zich: herriner je het gerucht van belangrijke VB politici die voor de NVA hebben gestemd?

alfa16vjtd 30 januari 2011 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5263504)
Tgaat niet alleen om samenwerken, tgaat om democratisch zijn en gebruik maken van de democratisch macht die de kiezer geeft.

NVA doet dat niet, NVA heeft niet alleen 30% van de stemmen achter zich. Ze hebben ook een groot deel van de stemmen van het VB achter zich: herriner je het gerucht van belangrijke VB politici die voor de NVA hebben gestemd?

Op deze moment zal het enkel tegen de NVA gebruikt worden om de NVA in de pers kunnen af te schilderen als fascistische partij,... zolang hij in de ogen van de meeste mensen redelijk blijft zal hij er enkel maar bij winnen.

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5263507)
Op deze moment zal het enkel tegen de NVA gebruikt worden om de NVA in de pers kunnen af te schilderen als fascistische partij,... zolang hij in de ogen van de meeste mensen redelijk blijft zal hij er enkel maar bij winnen.

NVA wordt en werd al afgeschilderd als een fascistische partij, net zoals alle andere Vlaams Nationalistische partijen. Dit maakt geen verschil denk ik.

http://www.youtube.com/watch?v=NXzSFGQB0lQ

k9 30 januari 2011 15:16

Citaat:

Nee, de partijprogramma's van NVA en vb zijn te verschillend, en zolang de veroordeelde top niet weg is wil ik niet dat de partij waarop ik stem daarmee samenwerkt .

fonne 30 januari 2011 15:17

Citaat:

Ach, in 2012 zou het wel eens kunnen blijken dat het niet anders meer kan in bepaalde gemeenten.

alfa16vjtd 30 januari 2011 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5263510)
NVA word en werd al afgeschilderd als een fascistische partij, net zoals alle andere Vlaams Nationalistische partijen. Dit maakt geen verschil denk ik.

http://www.youtube.com/watch?v=NXzSFGQB0lQ

Ze moeten het dan wel niet bevestigen door er met samen te werken hé,.....

toccata 30 januari 2011 15:19

Ik ben pro :D

alfa16vjtd 30 januari 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5263520)
Ik ben pro :D

Waarom had ik niets anders van u verwacht?

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:27

De NVA is toch tegen het cordon sanitaire? Of niet?

http://www.youtube.com/watch?v=f4gu5...eature=related

brother paul 30 januari 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5263488)

its all in the mind

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5263516)
Ze moeten het dan wel niet bevestigen door er met samen te werken hé,.....

Dus de huidige Nederlandse regeringspartijen zijn fascisten? Neen, ik denk dat de Vlaamse kiezer wel een hoger IQ heeft dan dat van een mentaal gehandicapte.

Demper 30 januari 2011 15:35

Dit zal nooit gebeuren.
N-VA'ers lopen liever te schelden op VB'ers.
"De maagden die uit de kamasutra voorlezen"

Ook op vlak van migratie en vreemdelingenbeleid is de N-VA veel te soft.

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5263553)

Ook op vlak van migratie en vreemdelingenbeleid is de N-VA veel te soft.

Op vlak van Vlaams Nationalisme is de CD&V ook veel te soft, heeft dat de N-VA weerhouden om met hen een kartel te vormen?

Als je de dingen aanhaalt waar beide partijen niet overeenkomen, dan kan je nooit samenwerken. Dan zou er nooit een kartel/coalitie/samenwerking kunnen bestaan tussen eender welke partijen. Ik zeg ook niet dat NVA er moet mee samenwerken:

Ik zeg alleen dat het NVA de Leeuw uit de kooi moet laten

Demper 30 januari 2011 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5263559)
Op vlak van Vlaams Nationalisme is de CD&V ook veel te soft, heeft dat de N-VA weerhouden om met hen een kartel te vormen?

Als je de dingen aanhaalt waar beide partijen niet overeenkomen, dan kan je nooit samenwerken. Dan zou er nooit een kartel/coalitie/samenwerking kunnen bestaan tussen eender welke partijen. Ik zeg ook niet dat NVA er moet mee samenwerken:

Ik zeg alleen dat het NVA de Leeuw uit de kooi moet laten

Je hebt wel een punt.

Spijtig genoeg is de haat tov Vlaams Belang te groot.

Europese Vlaming 30 januari 2011 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5263565)
Je hebt wel een punt.

Spijtig genoeg is de haat tov Vlaams Belang te groot.

Van politieke partijen dan. Als je naar de kiezer luisterd dan weet je dat die kiezer die partij niet haat, de kiezer haat de traditionele partijen. En weet je wat? De kiezer heeft altijd gelijk!

Ik geloof niet dat de kiezer NVA zal afstraffen, daarvoor heeft het VB al in het verleden te veel stemmen gehaald. Ooit was het VB de grootste partij van het land

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be