Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Compromis deel 2 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150221)

Freebie 30 januari 2011 20:53

Compromis deel 2

Geachte forum gebruikers,

Het vorige topic mag u negeren want die zal binnenkort verwijderd worden.

We gaan een compromis maken en deze al dan niet persoonlijk (met een groep) afgeven aan de partijvoorzitters (Media geil :twisted:).

De deadline voor de compromis is volgende zondag om 19.00

De volgende hoofdstukken zullen in het compromis staan;

Vernieuwing in de politiek
Arbeidsmarkt en werk
Gezondheidszorg
(Bijzondere) financieringswet
Gezinsbeleid
Justitie
Verruiming

Het hoofdstuk vernieuwing in de politiek is af en gaat als volgend, suggesties mogen er nog altijd komen)

--

1. Regering
• Het aantal minister/staatssecretarissen van de volgende regering wordt verkleind.
2. Parlement
• Het aantal bureauleden wordt verminderd met 15%.
• De leeftijd waarop de parlementsleden hun pensioen kunnen opnemen wordt gelijk gesteld met de privé en publieke sector.
• De uittredingsvergoeding wordt verminderd naar 1,5 jaar.
• Het parlementair zomerreces wordt stop gezet de 2 maandag van de maand september
• Men is verplicht om
3. Senaat
• De senaat wordt afgeschaft, deze zal dienen als ontmoetingsplaats
4. Monarchie
• Enkel de koning, koningin, ex-koning, ex-koningin en kroonprins zullen dotaties krijgen.
• De Koninklijke functie zal gemoderniseerd worden door de herziening van een aantal grondwetsartikelen
5. Politieke ethiek
• Politici die verkozen worden moeten hun mandaat opnemen
• Kabinetsleden met een functie vergelijkbaar met kabinetschef en adjunct‐kabinetschef worden verplicht een mandatenlijst en een vermogensaangifte in te dienen
• Dubbele kandidaatsstelling voor 2 parlementen (europees, regionaal,..) wordt verboden.
• Indien men verkozen is geweest in het Vlaams/Waals/Brussels parlement kan men zich niet meer kandidaat stellen op federaal niveau (vice versa)

--

Hoe bericht maken

VOORBEELD;

In het hoofdstuk 'Arbeidsmarkt en werk' zou ik graag willen toevoegen dat de gewesten meer bevoegdheden zou moeten krijgen voor controle te voeren.

Let the brainstorming BEGIN!

brother paul 30 januari 2011 21:32

he je weerhoudt geneen van mijn voorstellen ? dat is niet democratisch

Xenophon 30 januari 2011 21:45

Dat is geen compromis, dat is een diktaat.

Julianus 30 januari 2011 22:48

Je verwacht toch niet dat zoiets enige kans op slagen heeft?

EDIT: Toch wil ik meewerken aan dit mooie initiatief. Eerst een vraagje over die vernieuwing.

je zegt:

Citaat:

• Indien men verkozen is geweest in het Vlaams/Waals/Brussels parlement kan men zich niet meer kandidaat stellen op federaal niveau (vice versa)
Je kan dus niet overstappen van de regionale parlementen naar het federale niveau?

Freebie 30 januari 2011 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Julianus (Bericht 5264750)
Je verwacht toch niet dat zoiets enige kans op slagen heeft?

EDIT: Toch wil ik meewerken aan dit mooie initiatief. Eerst een vraagje over die vernieuwing.

je zegt:

Je kan dus niet overstappen van de regionale parlementen naar het federale niveau?

Als je mandaat daar loopt, nee.

born2bewild 30 januari 2011 23:00

Ik ben doorgaans niet geneigd tot een compromis met zakkenrollers

Freebie 30 januari 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5264786)
Ik ben doorgaans niet geneigd tot een compromis met zakkenrollers

Zakkenrollers?:lol:

poekieJ 30 januari 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5264563)
Dat is geen compromis, dat is een diktaat.

Doe dan zelf een voorstel hé kerel.

Zet bij justitie alvast dat er meer gevangenissen bijgebouwd moeten worden, liefst ondergronds.
Verder is de verjaringstermijn voor pedofiele zaken veel te kort, maar dat zullen verschillende partijen wel in hun programme opnemen vermoed ik.

pinarello 31 januari 2011 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freebie (Bericht 5264466)
Geachte forum gebruikers,

Het vorige topic mag u negeren want die zal binnenkort verwijderd worden.

We gaan een compromis maken en deze al dan niet persoonlijk (met een groep) afgeven aan de partijvoorzitters (Media geil :twisted:).

De deadline voor de compromis is volgende zondag om 19.00

De volgende hoofdstukken zullen in het compromis staan;

Arbeidsmarkt en werk
Gezondheidszorg
(Bijzondere) financieringswet
Gezinsbeleid
Justitie
Verruiming

Het hoofdstuk vernieuwing in de politiek is af en gaat als volgend, suggesties mogen er nog altijd komen)

--

1. Regering
• Het aantal minister/staatssecretarissen van de volgende regering wordt verkleind.
2. Parlement
• Het aantal bureauleden wordt verminderd met 15%.
• De leeftijd waarop de parlementsleden hun pensioen kunnen opnemen wordt gelijk gesteld met de privé en publieke sector.
• De uittredingsvergoeding wordt verminderd naar 1,5 jaar.
• Het parlementair zomerreces wordt stop gezet de 2 maandag van de maand september
• Men is verplicht om
3. Senaat
• De senaat wordt afgeschaft, deze zal dienen als ontmoetingsplaats
4. Monarchie
• Enkel de koning, koningin, ex-koning, ex-koningin en kroonprins zullen dotaties krijgen.
• De Koninklijke functie zal gemoderniseerd worden door de herziening van een aantal grondwetsartikelen
5. Politieke ethiek
• Politici die verkozen worden moeten hun mandaat opnemen
• Kabinetsleden met een functie vergelijkbaar met kabinetschef en adjunct‐kabinetschef worden verplicht een mandatenlijst en een vermogensaangifte in te dienen
• Dubbele kandidaatsstelling voor 2 parlementen (europees, regionaal,..) wordt verboden.

--

Hoe bericht maken

VOORBEELD;

In het hoofdstuk 'Arbeidsmarkt en werk' zou ik graag willen toevoegen dat de gewesten meer bevoegdheden zou moeten krijgen voor controle te voeren.

Let the brainstorming BEGIN!

Straf, ben je daar alleen achter gekomen?

Freebie 31 januari 2011 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinarello (Bericht 5264995)
Straf, ben je daar alleen achter gekomen?

2 bladzijde ? Tegen morgen? (Can't troll me)

Freebie 31 januari 2011 19:51

Had meer van jullie verwacht!

brother paul 31 januari 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freebie (Bericht 5267271)
Had meer van jullie verwacht!

ja man, al dat we suggereren pak je niet mee, dat is democratie op zijn waals, altijd non, dat inspireert niet zo'n attitude

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be