Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Regering van” nationale eenheid” op WK cyclocross. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150275)

MORPHEUS 31 januari 2011 21:22

Regering van” nationale eenheid” op WK cyclocross.

Ik had zondag veel plezier aan een mislukte “ Belgen propaganda” van een VRT journalist.

In de interviews voor de start , bleek dat het de “Belgen” zou worden tegen Stybar.

Een VRT journalist zag een opening en zei iets in de zin van : “ Eindelijk een regering van nationale eenheid”.
Waarop J Decouwer vroeg : “ Doen er dan Walen mee aan het WK?”.

Bingo 1-0.

Amon_Re 31 januari 2011 22:31

lol

Henri1 1 februari 2011 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 5267611)

Ik had zondag veel plezier aan een mislukte “ Belgen propaganda” van een VRT journalist.

In de interviews voor de start , bleek dat het de “Belgen” zou worden tegen Stybar.

Een VRT journalist zag een opening en zei iets in de zin van : “ Eindelijk een regering van nationale eenheid”.

Bingo 1-0.

Je kunt niet op restaurant zitten en aanwezig zijn op de cyclocross op hetzelfde moment......

De schoofzak 1 februari 2011 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5268229)
Je kunt niet op restaurant zitten en aanwezig zijn op de cyclocross op hetzelfde moment......

Pertang in de VIP-tent wordt goed gegeten en overvloedig drank gepresenteerd (maar het kost dan ook wel wat).

Toch snap ik je post niet.

Wat ik wel snap: ook op (volks-)sportgebied zijn we twee landen. Het in Vlaanderen razend populaire veldrijden is volledig afwezig in Walenland.
(we hebben het even niet over wereldwijde populaire sporten ... net zoals we het politiek quasi nooit hebben over noch Walenland noch Vlaanderen die niet in de EU de beste partners op alle mogelijke vlakken zouden zijn)

Eyjafjallajökull 1 februari 2011 10:10

Citaat:

Dus alle Walen zaten op restaurant ? :-D

poekieJ 1 februari 2011 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5268417)
Dus alle Walen zaten op restaurant ? :-D

Met ons geld waarschijnlijk.

Bedankt voor het melden Henri.;-)

Vlaanderen Boven 1 februari 2011 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5268553)
Met ons geld waarschijnlijk.

Ging dezelfde opmerking maken, maar vond hem iets te cliché.

Antoon 1 februari 2011 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 5267611)

Bingo 1-0.

:lol::lol::lol:

Txiki 1 februari 2011 11:37

:lol:

vlijmscherp 1 februari 2011 11:38

allé, Decouwer zien we ook niet meer op de VRT....

Weezer 1 februari 2011 11:42

Citaat:

Henri eigen glazen ingooien doet... :lol:

poekieJ 1 februari 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5268575)
Ging dezelfde opmerking maken, maar vond hem iets te cliché.

We melken de clichés uit zolang het nog kan he.:-)

Anna List 1 februari 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5268592)

²

Antoon 1 februari 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5268592)

:lol: ... denk ik ook.

Gwylan 1 februari 2011 13:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Nou, voor wat het veelvuldig eten en drinken betreft blijkt u gelijk te hebben, mijnheer Henri …

U bent dus ongetwijfeld een gehard kenner van “cyclo cross”, een « sportdiscipline » die ik zo pas en naar aanleiding van deze draad op het internet leerde kennen als zijnde “fietsen in een modderbad”.

Bijlage 77838

Terzijde, doch ten bewijze van uw eet- en drinkstelling citeer ik uit « Médecine du sport : Cyclo Cross et Nutrition » onder andere : « Pendant un cyclo cross il est très difficile de boire et de s’alimenter, ce qui impose donc de ne pas se « louper » dans la gestion de la nutrition la veille et le jour de la course jusqu’au départ ».

Er wordt vervolgens aangegeven wat er zoal aan voedsel en drank moet binnengewerkt worden in diverse fazen vòòr de “wedstrijd”.

Ik schrik er een beetje van, maar er wordt zelfs aangeraden welke “producten” men best neemt, bijvoorbeeld een half uur vòòr het gepland spektakel. Voor u, mijnheer Henri, en voor eventuele andere aspiranten modderspartelaars, verklap ik het graag : "je recommande de consommer la boisson suivante : 300ml d’eau plate, 3 sachets de Stimol (ce produit non remboursé est en vente libre en pharmacie) ; 10 granules d’Arnica 5ch, 10 granules de Cuprum 5ch, et une dose de Malto (Overstim ou GO2 ou autre) ; éventuellement je conseille d’ajouter également un comprimé de Citrate de Bétaine effervescent UPSA (anti-acide). Cette boisson est �* boire une gorgée par une gorgée pendant 45 minutes, soit une petite gorgée toutes les 5 minutes. "

Nu u, mijnheer Henri, in detail bent ingelicht inzake de te nemen producten, kan niets u nog beletten om zelf de fiets te smeren en ter hand te nemen teneinde in driekleurige trui met bijhorend petje te velde in een modderpoel de aperte nationale eenheid van België publiekelijk te gaan demonstreren, waarvoor bij voorbaat dank.

vlijmscherp 1 februari 2011 13:21

ik kan me nu wel voorstellen dat "des vrais Belges" nog weigeren te kijken naar het veldrijden. Alleen maar Vlamingen en in het publiek zo veel Vlaamse Leeuwen.

den ambetantsten 1 februari 2011 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5268785)
Nou, voor wat het veelvuldig eten en drinken betreft blijkt u gelijk te hebben, mijnheer Henri …

U bent dus ongetwijfeld een gehard kenner van “cyclo cross”, een « sportdiscipline » die ik zo pas en naar aanleiding van deze draad op het internet leerde kennen als zijnde “fietsen in een modderbad”.

Bijlage 77838

Terzijde, doch ten bewijze van uw eet- en drinkstelling citeer ik uit « Médecine du sport : Cyclo Cross et Nutrition » onder andere : « Pendant un cyclo cross il est très difficile de boire et de s’alimenter, ce qui impose donc de ne pas se « louper » dans la gestion de la nutrition la veille et le jour de la course jusqu’au départ ».

Er wordt vervolgens aangegeven wat er zoal aan voedsel en drank moet binnengewerkt worden in diverse fazen vòòr de “wedstrijd”.

Ik schrik er een beetje van, maar er wordt zelfs aangeraden welke “producten” men best neemt, bijvoorbeeld een half uur vòòr het gepland spektakel. Voor u, mijnheer Henri, en voor eventuele andere aspiranten modderspartelaars, verklap ik het graag : "je recommande de consommer la boisson suivante : 300ml d’eau plate, 3 sachets de Stimol (ce produit non remboursé est en vente libre en pharmacie) ; 10 granules d’Arnica 5ch, 10 granules de Cuprum 5ch, et une dose de Malto (Overstim ou GO2 ou autre) ; éventuellement je conseille d’ajouter également un comprimé de Citrate de Bétaine effervescent UPSA (anti-acide). Cette boisson est �* boire une gorgée par une gorgée pendant 45 minutes, soit une petite gorgée toutes les 5 minutes. "

Nu u, mijnheer Henri, in detail bent ingelicht inzake de te nemen producten, kan niets u nog beletten om zelf de fiets te smeren en ter hand te nemen teneinde in driekleurige trui met bijhorend petje te velde in een modderpoel de aperte nationale eenheid van België publiekelijk te gaan demonstreren, waarvoor bij voorbaat dank.

Gelet op het geringe succes van uw landgenoten in deze discipline zou ik toch maar oppassen met dit nutritioneel advies. 8-)

Gwylan 1 februari 2011 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5268801)
Gelet op het geringe succes van uw landgenoten in deze discipline zou ik toch maar oppassen met dit nutritioneel advies. 8-)

Diverse foto's van bedoelde "sportdiscipline" bekijkend, verbaast het mij niet dat mijn landgenoten er niet veel voor voelen. Het lijkt mij meer iets voor de Vlamingen, die ongetwijfeld beter getraind zijn in allerhande soorten geploeter.

den ambetantsten 1 februari 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5268819)
Diverse foto's van bedoelde "sportdiscipline" bekijkend, verbaast het mij niet dat mijn landgenoten er niet veel voor voelen. Het lijkt mij meer iets voor de Vlamingen, die ongetwijfeld beter getraind zijn in allerhande soorten geploeter.

Het is en blijft toch wel een merkwaardige vaststelling dat er nagenoeg geen enkele Waalse landgenoot echt is doorgebroken in deze toch wel bijzonder aantrekkelijke (en zeer lastige want constant tegen de limieten aan) sportdiscipline. Zeg dus maar gerust Sport, met hoofdletter.
Onder andere uw landgenoten Mourey en Chainel hebben zich al een aantal jaren ook tot dit geploeter verlaagd, maar echte uitschieters hebben we van hen nog niet gezien. Zou de Vlaming dan toch ietsje "aardser" zijn ingesteld?

poekieJ 1 februari 2011 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5268819)

Er wordt af en toe al eens stevig op "hunne zak" gegaan, liefst nog op een bevroren ondergrond, net als in de politiek.:-D

Men tracht te balanceren in verraderlijke zandstroken, waar de tegenstander je tracht onderuit te halen. Een beetje zoals in, nouja, de politiek laat ons zeggen.

Middenvingers opsteken is in het veldrijden not done. Men geeft de voorkeur aan het stellen van duidelijke gebaren.

Maar meestal eindigt het spektakel, doorspekt met alcohol voor de toeschouwers, toch maar in het zwartmaken van bepaalde deelnemers.
Ook een beetje zoals in de politiek...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be