![]() |
Het tij begint te keren, VRT journalist wil nieuwe verkiezingen
Het lijkt of de VRT journalisten dit forum meelezen.
Onlangs startte ik een topic naar de reden waarom BDW geen verkiezingen wil. En wat lees ik nu op de website van de VRT. Diezelfde reden. Met dit verschil dat Devadder nu plots wel voor verkiezingen is. Of hoe bepaalde journalisten die strategie van BDW wil doorbreken. Laten we dan maar opnieuw naar de stembus gaan, denk ik dan. Nieuwe verkiezingen kunnen voor een nieuw momentum zorgen. Ze kunnen de Franstalige partijen er bijvoorbeeld van overtuigen dat de N-VA wellicht geen eendagsvlieg is in Vlaanderen, en dat er wel degelijk rekening moet worden gehouden de komende jaren. Bovendien beroepen politici zich op het resultaat van de verkiezingen, bijvoorbeeld om een betoging in Brussel voor een snellere regering in te schatten. De 34.000 verbleekt dan tegenover de 800.000. Maar als dat resultaat inderdaad zo belangrijk is, waarom trekken we na 7 maanden onderhandelen zonder resultaat niet opnieuw naar de stembus? Om te checken of die 800.000 er nog altijd zijn. Het nieuwe argument tegen verkiezingen is dat een regering van lopende zaken een parlement nodig heeft om bijvoorbeeld in te kunnen grijpen bij een financiële crisis. Die dreiging van de crisis houdt dus op dit moment een regering van lopende zaken in het zadel. De dreiging van de financiële crisis – die geen argument is om snel een regering te maken- is wel een argument om van de leden van de regering van lopende zaken de echte ‘gevangenen van de Wetstraat’ te maken. Ivan De Vadder. |
De journalisten moeten eens ophouden met hun persoonlijke mening te geven bij hun berichtgevingen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Toch schuilt er ook een gevaar in nieuwe verkiezingen. Ik las vandaag in de Standaard volgende opmerking:
"nieuwe verkiezingen zijn nutteloos als de kiezer niet tot nieuwe inzichten komt" Lees: zolang die Vlaamse kiezer niet los komt van N-VA. Wees er maar zeker van dat als er nieuwe verkiezingen komen de Belgische krachten in dit land (media, culturele wereld, financiële wereld,...) ongeziene middelen uit de kast zullen halen om de Vlaamse kiezer de stuipen op het lijf te jagen, zodat deze niet meer op N-VA zou stemmen. Ik hoop van harte dat de Vlaamse kiezer verstandig genoeg zal zijn en door deze propaganda heen zal kijken. Het zal echter een dubbeltje op z'n kant zijn vrees ik. |
Citaat:
...Om te checken of die 800.000 er nog altijd zijn. Terwijl men altijd heeft gezegd dat nieuwe verkiezingen toch niks zullen oplossen. Waarom dan nu plots van idee veranderen??? |
Het is te hopen dat er 900.000 zijn, of zijn er nog echt zoveel dommeriken in Vlaanderen?
|
Citaat:
Een bekende stijlfiguur om wat serieux af te laten stralen op toogpraat. |
Citaat:
Iedereen heeft kunnen zien dat ook De Vadder zich vast reed in de debatten, de laatste maand. De man mag toch van gedacht veranderen ? Ook hij is op het einde van zijn latijn. Zoudt ge niet beter tevreden zijn als hij zegt : Citaat:
|
Citaat:
|
Di Rupo haalt nog eens uit naar CD&V bij de koning
Citaat:
![]() |
Di Rupo blijft maar theater spelen, terwijl hij niet beseft dat het doek al dicht is...
|
Ik kan maar één reden bedenken waarom de VRT joernalisten nu plots van idee veranderen en voor nieuwe verkiezingen gaan pleiten:
De SP.A is uitgeteld en loopt het risico om te worden vervangen door de liberalen in een volgende onderhandelingsronde. |
Citaat:
Met een zelfde resultaat, of beter voor N-VA, zal volgens mij geen verschil maken op de strategie of het politiek denken van de Walen. Het feit dat ze nu reeds in 'blok' optreden zegt genoeg. Zij zullen alle 'meerderheden' blokkeren wanneer ze hun slag niet thuis halen. Tot België barst. Wat in principe enkel haalbaar is, met een N-VA dat 2/3 van de Belgische kiezers zou hebben, wat nooit kan. |
Citaat:
(de cd&v dan) |
Citaat:
Weet je wat de francophonen nu denken? "Ah de Elio gaat die tsjeven eens goed hun les spellen bij onze Sire..." Allemaal theater, allemaal show. Met de pen nog in de hand efkes en puntje 2 noteren en het blaadje goed zichtbaar op de schoot leggen? Allez, Elio, nie zwanzen e. |
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be