Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Akte van vertrouwen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150317)

duveltje382 1 februari 2011 18:00

Akte van vertrouwen

Koop een tijdje geleden via het internet bij Vandenborre een nieuwe tv,(wel in Solden) Zij stellen een betalingsvoorwaarden voor van 20% voorafbetaling en 80% bij levering

Zij vragen op welke manier ik dit wil doen,ik stel dat ik bij Argenta een kaart heb van "Maestro"
Wij doen de verrichting via mijn digipas,tot zo ver loopt alles goed
Later blijkt dat ze 100% van het bedrag geïnd hebben

Weken ben ik al op deze tv aan het w8en,zit nu enkel nog voor mijne oude computer

Mijn oude tv was stuk gevallen bij het kuisen

Welk vertrouwen kan je nog schenken aan bedrijven MET NAAM "AKTE VAN VERTROUWEN "8O

duveltje382 1 februari 2011 20:07

Tja,nu weet ik waarom ik hier bijna nooit meer post

En discussie kan hier niet naar het blijkt,bende broekschijters !!!!:-D

Steve_M 1 februari 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5269465)
Koop een tijdje geleden via het internet bij Vandenborre een nieuwe tv,(wel in Solden) Zij stellen een betalingsvoorwaarden voor van 20% voorafbetaling en 80% bij levering

Zij vragen op welke manier ik dit wil doen,ik stel dat ik bij Argenta een kaart heb van "Maestro"
Wij doen de verrichting via mijn digipas,tot zo ver loopt alles goed
Later blijkt dat ze 100% van het bedrag geïnd hebben

Weken ben ik al op deze tv aan het w8en,zit nu enkel nog voor mijne oude computer

Mijn oude tv was stuk gevallen bij het kuisen

Welk vertrouwen kan je nog schenken aan bedrijven MET NAAM "AKTE VAN VERTROUWEN "8O

Mailtje sturen naar Vandenborre (wel eerst even de verkoopsvoorwaarden nog eens goed bekijken, zodat je weet wat de beloofde levertijd en betalingsvoorwaarden zijn), dreigen met Test Aankoop, Economische inspectie. Als ze in fout zijn, draaien ze dan meestal bijzonder snel bij. Als het dan niet vooruitgaat, effectief Test Aankoop mailen en klacht neerleggen bij de EI:

http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...enen/index.jsp

Zipper 1 februari 2011 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5269845)
Mailtje sturen naar Vandenborre (wel eerst even de verkoopsvoorwaarden nog eens goed bekijken, zodat je weet wat de beloofde levertijd en betalingsvoorwaarden zijn), dreigen met Test Aankoop, Economische inspectie. Als ze in fout zijn, draaien ze dan meestal bijzonder snel bij. Als het dan niet vooruitgaat, effectief Test Aankoop mailen en klacht neerleggen bij de EI:

http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...enen/index.jsp

ik denk wel dat je Test-Aankoopabonnee moet zijn, opdat ze in actie zouden schieten (hun juridische dienst legt dan meestal klacht neer bij de "EI")

CyberpunX 1 februari 2011 20:47

Hoe kunnen zij 100% geïnd hebben als je zelf de overschrijving gedaan hebt met je digipass? Je geeft toch zelf het bedrag in? Je gaat toch niet voor een aankoop een domiciliëring toelaten? Indien wel, dan snap je nu waarom domiciliëringen ***** zijn. :)

edit: Voorts, heb je de leveringstermijn dan niet nagekeken? Een aantal weken wachten lijkt me toch zwaar over enige termijn te zijn. Compensatie vragen!

Steve_M 1 februari 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5269861)
ik denk wel dat je Test-Aankoopabonnee moet zijn, opdat ze in actie zouden schieten (hun juridische dienst legt dan meestal klacht neer bij de "EI")

Meestal volstaat dreigen wel.

Spiritus 1 februari 2011 21:09

uit eigen ervaring
Gsm: Ik heb ongeveer 5 maal mijn gsm opnieuw opgestuurd omdat die telkens ongeprepareerd terug kwam, na zo'n 4-5 maanden hebben ze mij er een nieuwe gegeven..

Frietketel: De beveiliging was kapot, binnen gedaan, na 2 weken mocht ik nieuwe gaan halen

Soms gaat het snel, soms gaat het traag.. zo is het leven nu eenmaal zeker?

Jukes 2 februari 2011 14:59

Van den Borre is te mijden: onvriendelijk, incompetent personeel en geen enkele manier om apparatuur echt te testen. Ik mocht zelfs de handleiding van een gsm niet inkijken. Heb dan ook gezegd dat ze 'm mochten steken waar de zon nooit schijnt.

duveltje382 2 februari 2011 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spiritus (Bericht 5270002)
uit eigen ervaring
Gsm: Ik heb ongeveer 5 maal mijn gsm opnieuw opgestuurd omdat die telkens ongeprepareerd terug kwam, na zo'n 4-5 maanden hebben ze mij er een nieuwe gegeven..

Frietketel: De beveiliging was kapot, binnen gedaan, na 2 weken mocht ik nieuwe gaan halen

Soms gaat het snel, soms gaat het traag.. zo is het leven nu eenmaal zeker?

Wat ik wou aantonen was dat wij als klant niet als goedkope bank mogen dienen,zij beloven dat ik enkel een voorschot moest betalen en bij levering derest,wel als ik met mijn Argenta kaart afkwam namen zij 100% van de waarden van het toestel van mijn rekening,en dat stoort mij enorm !!!
NIET HET LANG MOETEN W8EN

kameleon 2 februari 2011 19:29

Ik heb via Vandenborre op het internet besteld, geen enkel probleem. 2 dagen later werd alles netjes afgeleverd en ze hebben alles perfect geïnstalleerd. Betaling gebeurde via VISA.

Je moet ook wel eerst kijken of uw product aanwezig is in een filiaal in de buurt van Van Den Borre. Dat betekent dat ze sneller kunnen leveren. Ik heb ook producten op de website zien staan waar een maand en meer wachttijd is. Misschien ligt het daar wel aan.

duveltje382 2 februari 2011 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5272514)
Ik heb via Vandenborre op het internet besteld, geen enkel probleem. 2 dagen later werd alles netjes afgeleverd en ze hebben alles perfect geïnstalleerd. Betaling gebeurde via VISA.

Je moet ook wel eerst kijken of uw product aanwezig is in een filiaal in de buurt van Van Den Borre. Dat betekent dat ze sneller kunnen leveren. Ik heb ook producten op de website zien staan waar een maand en meer wachttijd is. Misschien ligt het daar wel aan.

nog versta jij het probleem niet !!!!!!!
De leveringstijd is mijn probleem niet !!!!!!!!!!!
WEL DAT IK ALS KLANT ALS BANK DIEN!!!!!!!!!
Gelieve de thread te lezen AUB !!!!!

Flanelcondoom 2 februari 2011 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5269947)
Meestal volstaat dreigen wel.

Ik heb al zelfs met gewoon aankondigen dat ik niet meer langskom een volledig gratis dineetje voor twee kunnen aftroggelen in een bepaalde sushibar.

Steve_M 2 februari 2011 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5272532)
Ik heb al zelfs met gewoon aankondigen dat ik niet meer langskom een volledig gratis dineetje voor twee kunnen aftroggelen in een bepaalde sushibar.

Onlangs bij Saturn (waar ik normaal wegblijf, maar deze keer dus niet) als vergoeding voor de overlast een muis en een externe harde schijf gekregen. En excuses van de zaakvoerder.

Steve_M 2 februari 2011 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5272521)

Oh ok, je wil het probleem niet oplossen, maar er alleen een beetje over zeuren. Dat mag natuurlijk ook.

CyberpunX 2 februari 2011 20:09

Citaat:

WEL DAT IK ALS KLANT ALS BANK DIEN!

Hoe komen zij aan die 100% als je via digipass gewerkt hebt?

Trixie 2 februari 2011 20:10

Citaat:

Amai mijn oren zeg!:-)

kameleon 2 februari 2011 20:12

Citaat:

Misschien ligt het probleem wel bij uw bank ! Van den Borre kan toch niet zomaar geld van je rekening halen, op één of andere manier moet jij hiervoor toestemming hebben gegeven.

CyberpunX 2 februari 2011 20:13

De oplossing 8-)

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GVQ2NQ7D4

duveltje382 2 februari 2011 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5272585)
Misschien ligt het probleem wel bij uw bank ! Van den Borre kan toch niet zomaar geld van je rekening halen, op één of andere manier moet jij hiervoor toestemming hebben gegeven.

Nee ,eerst beloven ze dat je een voorschot moet betalen,en de rest bij levering,dan zien ze het gemak van de kaart en ze bedriegen U

Zo simpel is dat,maar weet wel dat ik er niet bij laat,ik kots van deze praktijken !!!

Raven 2 februari 2011 20:55

Ik heb die akte van vertrouwen nooit getekend...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be