![]() |
Charles Michel steunt plan Di Rupo
Net gezien op De Laatste Show; Charles Michel zegt dat we moeten doorgaan met een lopende regering, aangevuld met méér partijen, en zegt eveneens dat we bij de lopende onderhandelingen breder moeten kijken dan "de 7" en dat eender welke partij kan gemist worden. Ook de N-VA. Kortom; hij herhaalde zowat perfect de ideeën die Di Rupo opperde in zijn nieuwjaarsspeach.
Hij voegde er echter nog aan toe dat daar een vragenrondje aan moet voorafgaan, waarbij elke partij moet antwoorden op; "wil je nog wel onderhandelen binnen huidig constitutioneel kader?" (zo heb ik het toch begrepen). Dus; je mag pas deelnemen aan gesprekken ter wijziging van de constitutie als je eerst verklaart de huidige constitutie te respecteren. 8O Ik vrees dat een onderhandelingsronde met blauwen en zonder Sp-a en cDH evenveel kans op slagen heeft dan vorige pogingen. |
Citaat:
|
Aanvullend; ik hoop dat hij met zijn constitutioneel gezwets bedoelde dat hij enkel wil praten met partijen die geen "separatisten" zijn (ic die - althans deze keer, lol - geen werk willen maken van de splitsing van België). Maar je kon het evenzeer interpreteren als; ik heb bij voorbaat geen goesting om met N-VA te klappen.
|
Citaat:
|
Quelle surprise, de franstaligen denken het omgekeerde van de Vlamingen, what else is new?
|
Maar de FDF, zijn eigen partij, respecteert de constitutie toch niet ? ttz, de aanvaarding van gewesten en hun grenzen, BHV, de taalwetten in Brussel...
|
Goed zo Charles, meer van dat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij een herverdeling van bevoegdheden krijgt èlke partij dezelfde bevoegdheden. Er wordt niemand iets ontnomen. Als je grenzen gaat verleggen (in dit geval Brussel uitbreiden), is er een verliezende partij (Vlaanderen dat grondgebied verliest). |
Citaat:
De kortste regering ooit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is de betekenis/de waarde van een 'constitutioneel kader' dat ongrondwettelijke verkiezingen mogelijk maakt?
|
Citaat:
|
Citaat:
wat gaan de Walen doen mss, de Noordzee verleggen ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be