Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Het wordt Reynders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150351)

gertc 2 februari 2011 13:32

Het wordt Reynders

Citaat:

Selon les informations de "La Libre" confirmées �* plusieurs sources, le vice-Premier ministre Didier Reynders (MR) devrait être chargé par le Palais, dans l'après-midi, d'une mission royale.
Reynders wordt dus het veld in gestuurd, met twee opdrachten:
- de gesprekken over de staatshervorming vlot trekken
- kijken welke partijen samen een regering kunnen vormen

Dat zou je natuurlijjk kunnen interpreteren als 'zorg voor een regering, en over die staatshervorming gaan we dan nog wel 3 jaar verder praten'

Ironvos 2 februari 2011 13:35

Dan is het wereldrecord zo goed als binnen

Anna List 2 februari 2011 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 5271461)
Reynders wordt dus het veld in gestuurd, met twee opdrachten:
- de gesprekken over de staatshervorming vlot trekken
- kijken welke partijen samen een regering kunnen vormen

Dat zou je natuurlijjk kunnen interpreteren als 'zorg voor een regering, en over die staatshervorming gaan we dan nog wel 3 jaar verder praten'

idd

Koning trekt steeds duidelijke de Franstalige kaart ...

dit gaat Laeken nog zuur opbreken ...

Txiki 2 februari 2011 13:37

Dit gaat Laken helemaal niet zuur opbreken. De voogdij van Europa over België, dát gaat Vláánderen nog zuur opbreken... Mannekes, word eens wakker, zeg.

fredo2008 2 februari 2011 13:38

Als het dan toch een FR Liberaal moest zijn, dan nog liefst Reynders, liever hem dan Michel of zo. Hij gaat er een show van maken, gaat afgebrand worden, opgejaagd worden door Maingain, uitgespuwd door Miel Kit. Daarna kunnen we rustig naar verkiezingen.

den ambetantsten 2 februari 2011 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5271468)
idd

Koning trekt steeds duidelijke de Franstalige kaart ...

dit gaat Laeken nog zuur opbreken ...

Goh, als ik lees dat het met de liberalen niet lang meer mag duren en dat er wordt gesproken over "mi-février" als nieuwe deadline, dan komen we qua mogelijke verkiezingsdatum ergens eind maart, begin april uit (ik zou durven pleiten voor 1 april, gewoon als statement!). Tegen dan moet 't weer 't volgens mij toelaten om ons nog eens urnewaarts te begeven...

Txiki 2 februari 2011 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 5271476)
Als het dan toch een FR Liberaal moest zijn, dan nog liefst Reynders, liever hem dan Michel of zo. Hij gaat er een show van maken, gaat afgebrand worden, opgejaagd worden door Maingain, uitgespuwd door Miel Kit. Daarna kunnen we rustig naar verkiezingen.

Dat kunnen we nu ook al. De verkiezingsresultaten doen er toch niet toe.

Anna List 2 februari 2011 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5271484)
Goh, als ik lees dat het met de liberalen niet lang meer mag duren en dat er wordt gesproken over "mi-février" als nieuwe deadline, dan komen we qua mogelijke verkiezingsdatum ergens eind maart, begin april uit (ik zou durven pleiten voor 1 april, gewoon als statement!). Tegen dan moet 't weer 't volgens mij toelaten om ons nog eens urnewaarts te begeven...

"wij willen verkiezingen op 1 april" ... iets voor een fb groepje ? ;-)

... is wel ne vrijdag, dacht ik ;-)

Anna List 2 februari 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5271475)
Dit gaat Laken helemaal niet zuur opbreken. De voogdij van Europa over België, dát gaat Vláánderen nog zuur opbreken... Mannekes, word eens wakker, zeg.

pas de panique Txiki ... de EU is geschapen naar het evenbeeld van la Belgique ... :-P

hoop en vertrouwen :-)

vlijmscherp 2 februari 2011 13:43

allé, de uitbreiding van Brussel zal rap op tafel liggen!

Xenophon 2 februari 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5271475)

Dan had je vroeger maar op het VB moeten stemmen hè. Maar eerst diegenen bevechten die Belgie kapot willen en dan reklameren dat Belgie niet kapot is...

den ambetantsten 2 februari 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5271494)

Yep, en zo zijn we dus weer aanbeland bij 't begin, namelijk op een "zucht" van een akkoord.

stropke 2 februari 2011 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironvos (Bericht 5271467)
Dan is het wereldrecord zo goed als binnen

Als hij het kalmkes aandoet.
"Didierke, forceer u nie zenne, doe maar op u gemakske!!!"

Xenophon 2 februari 2011 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5271494)

Laat het ons hopen.

vlijmscherp 2 februari 2011 13:47

wie dat er gelooft dat er een regering kan gemaakt worden met MR en N-VA en met een oplossing voor BHV is wel zeer naïef.

Xenophon 2 februari 2011 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5271506)
wie dat er gelooft dat er een regering kan gemaakt worden met MR en N-VA en met een oplossing voor BHV is wel zeer naïef.

Ja, zodus, wie in Belgie gelooft er dan nog in? (buiten BDW)

Anna List 2 februari 2011 13:49

Citaat:

uwe frank begint ook al te vallen precies.

den ambetantsten 2 februari 2011 13:49

Citaat:

U mag dit gerust wat uitbreiden in de zin van: wie gelooft dat er een regering kan worden gemaakt met PS, cdH, MR, Ecolo en N-VA, CD&V, Open Vld, sp.a en Groen! is wel zeer naïef.
Dus ja, we zitten weer op een "zucht" van een akkoord.

gertc 2 februari 2011 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5271492)
pas de panique Txiki ... de EU is geschapen naar het evenbeeld van la Belgique ... :-P

En jij vind dat geen reden tot paniek?

vlijmscherp 2 februari 2011 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5271513)
uwe frank begint ook al te vallen precies.

ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets anders gezegd heb hoor, al zeker niet na 2007....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be