![]() |
noodregering is een feit ... le vieux CVP est arrivé.
zoals ik al stelde in : http://forum.politics.be/showthread.php?t=150351&page=7
uit De tijd : Vlamingen hebben zich weer laten rollen ... Citaat:
2007 helemaal opnieuw ... goed gespeeld en gewonnen door DiRupo ... en de Vlamingen (of ik zou eigenlijk beter Noordbelgische politici schrijven) staan erbij en kijken ernaar ... STOEMMEKLOTEN !!! politieke nitwits en naievelingen! |
Citaat:
Bang van verkiezingen, de man die voor de grootste aardverschuiving aller tijden zou zorgen als we nu naar verkiezingen zouden gaan. Politieke onnozelaar! Hij ziet bij de walen nog altijd de bereidheid om tot een akkoord te geraken... Politieke onnozelaar! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Straks ga ik sommige Vlaams-nationalisten nog gelijk moeten geven dat wanneer er geen transfers meer naar Wallonië gaan, ze zich onmiddellijk afscheiden. Dom van de koning om, als het waar is want een opiniestuk van een redacteur wil nog niets zeggen, om Di Rupo's scenario te volgen, want dat biedt geen enkele garantie op het verder voort bestaan van België, tenzij op korte termijn. De Copernicaanse Revolutie van Kris Peeters daarentegen... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap het ongeduld van vele nationalisten niet. Ik heb liever morgen mijn hele boterham dan vandaag wat kruimeltjes van een staatshervorming. Goed, ik heb ook liefst dat Belgie op een ordentelijke manier verdampt, dat zou beter zijn voor iedereen, maar het is ondertussen duidelijk dat de FRs de vechtscheidings-toer willen opgaan... tja maar liever dat die Glen Closejes een paar konijnen in de soeppot smijten dan eeuwig verder te doen met dit onwerkbare onland... |
Citaat:
Die zegt dat gewoon opdat wanneer die er zouden komen, hij de zwarte piet daarvoor niet krijgt... het is hem goed gelukt precies :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Albert den eerste leek me wel een intelligente kerel te zijn. |
Citaat:
Volgens mij heeft BDW schrik van de verkiezingen. |
Inge Vervotte gehoord vanmorgen op radio één. Zij was heel categoriek tegen het scenario van een noodregering die zou dienen als excuus om hervormingen op de lange baan te schuiven.
Als er dus effectief een herhaling van 2007 komt dan heb ik het gevoel dat een aantal prominente CD&V-ers die partij adieu zullen zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
En natuurlijk is er geen bereidheid van FR kant. Maar BDW speelt daar perfect op in, door overredelijk, overgeduldig en overoptimistische te 'zijn'. Hij weet perfect dat er niks van zal komen, maar daarbij bewijst hij des te meer dat 'rien ne va plus' in Belziek. Het is verruit de beste strategie, zeker als de verzamelde legers van het establishment tegenover u verzameld staan. Gans de regime pers, de vakbonden, de FRs, ongeveer heel links alsook een serieus stuk van het groot kapitaal willen niks liever dan hem uit te maken voor onredelijke extremist (letterlijk zwart maken, als het kan). Hij geeft ze de kans niet (integendeel, ze proberen het wel maar slagen er enkel in zichzelf belachelijk temaken). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de verkiezingen eraan komen zal hij dan in full-martyr mode zijn, en dat kan hij als geen ander (hij is niet altijd een bruiser he :-)) |
Citaat:
bovendien : hoe dikwijls denk je dat BDW een kiescampagne kan houden voor confederalisme en er nadien met geen woord meer over reppen ? als hij zo stom is om de begroting 2011 goed te keuren in t parlement ... dan hebben Vlamingen het zeel aan. Dan regeert een regering zonder Vlaamse meerderheid verder tot 2014. zonder staatshervorming, met geld voor Brussel, zonder splitsing BHV(of indien wel mét de facto uitbreiding van Brussel). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be