Jantje |
4 februari 2011 15:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
(Bericht 5274433)
Ik durf me aan een voorspelling gewagen.
Reynders mislukt en men vormt uiteindelijk een regering zonder NVA.
We zullen zien.
Paulus.
|
Ik verwacht niet direct nieuwe verkiezingen.
Het probleem is namelijk dat die de crisis enkel gaan vergroten en zelfs een volksopstand kunnen uitlokken.
Maar wat wel zeker is, is dat Reynders met de MR/FDF de crisis niet zal kunnen oplossen.
Citaat:
Maingain: "Uitbreiding van Brussel zal op tafel komen"
FDF-voorzitter Olivier Maingain blijft bij zijn voornemen om de uitbreiding van Brussel op de onderhandelingstafel te leggen. Dat zegt hij vandaag in de kranten van Sud Presse in zijn eerste interview sinds de benoeming van uittredend MR-voorzitter Didier Reynders als informateur.
"De uitbreiding van Brussel zal op tafel komen. Het punt staat bovenaan mijn prioriteitenlijst. Overigens hebben alle Franstalige partijen zich destijds daartoe geëngageerd. Het is de reële garantie voor de stabiliteit in het hart van ons land", benadrukt hij.
Voor Olivier Maingain moet de uitbreiding deel uitmaken van het debat over de de splitsing van B-H-V. Dat geen enkele Vlaamse partij de uitbreiding wil aanvaarden deert Maingain niet. "Ik heb nooit aan de Vlaamse partijen gezegd dat ze geen eisen op tafel mochten leggen die de Franstaligen niet leuk zouden vinden. Waarom zouden de Franstaligen dat dan wel moeten doen? Als ik op voorhand neen zeg tegen Vlaamse eisen, wordt er niet onderhandeld", zegt de FDF-voorzitter.
Olivier Maingain zegt garanties te hebben gekregen van de nieuwe MR-voorzitter Charles Michel, dat hij deel zal uitmaken van MR-delegatie als de communautaire onderhandelingen hervatten met de liberalen ditmaal. Hij zegt nog verbaasd te zijn dat de Franstalige onderhandelende partijen tijdens de afgelopen maanden niets substantieels op tafel gelegd hebben als antwoord op de Vlaamse eisen. De FDF-voorzitter beschouwt de opdracht van Didier Reynders als een kans die men moet nemen. (belga/adv)
|
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...el-komen.dhtml
Maingain zal enkel de problemen vergroten en de crisis compleet maken.
En daar Reynders geen voorzitter meer is, kan hij Maingain niet buiten de MR zetten.
Charles Michel zal samen met Di Rupo staan roepen dat de N-VA en CD&V enkel het land willen verdelen en zullen zelf een volksopstand uitlokken.
Nieuwe verkiezingen zouden in Vlaanderen trouwens enkel leiden tot een versterking van Vlaams-rechts, de grootste nachtmerry van Franstalig-links.
Ik verwacht eerder dat na Reynders er opnieuw een Vlaming in de strijd word gestuurd, maar dan wel iemand van de oude garde van O-VLD of CD&V.
Maar op een bepaald ogenblik moet de waarheid over België toch naar boven komen en zal iedereen zien dat België NOOIT een democratie is geweest, maar steeds een dictatuur gestuurd vanuit de PS in Brussel.
|