Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Cordon rond NVA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150406)

Paulus 3 februari 2011 18:30

Cordon rond NVA

Ik durf me aan een voorspelling gewagen.

Reynders mislukt en men vormt uiteindelijk een regering zonder NVA.

We zullen zien.

Paulus.

pries 3 februari 2011 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5274433)

We zullen zien.

Paulus.

Ik geloof alles en niets meer, zo zou de koning moe en ziek zijn en zie hem hier enkele minuten geleden bulderen van het lachen op Vlaanderen vandaag. Wil maar zeggen dat er ons gewoon een rad voor de ogen word gedraaid en waarom zou na 180 jaar ineens alles anders worden. Daarom deel ik spijtig genoeg uw mening.

hurricane 3 februari 2011 19:30

De volgende stap is dan automatisch : nog veel meer stemmen voor Vlaams nationalistisch.
Op een gegeven moment krijgen we dan een meerderheid.
Wat is dan nog het nut van een verkiezing ?
Kunnen we dan niet beter een dictatuur in het leven roepen ?
Met, om maar iets te zeggen, Elio Di Rupo ?
Of, een beetje toekomstgericht, één of andere imam ?
:roll:

Max van Dietschland 3 februari 2011 19:48

Citaat:

We zullen zien.

Paulus.

Ik denk dat we naar verkiezingen gaan, ten vroegste in mei, maar hoogstwaarschijnelijk in juni.

koe de poing 3 februari 2011 20:44

tijd voor een technocratie.

Garry 3 februari 2011 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5274632)
Ik denk dat we naar verkiezingen gaan, ten vroegste in mei, maar hoogstwaarschijnelijk in juni.

Dan stellen ze dat uit tot oktober want in juni zijn er teveel mensen op vakantie. En in oktober stellen ze het uit want te kort voor feestdagen, beter te wachten tot na Nieuwjaar. En na Nieuwjaar moet er misschien weer wat geregeld worden voor Europa en stellen ze het uit tot mei, juni en.....

Ze spelen met onze kluten!!!!

Den Ardennees 3 februari 2011 21:29

Citaat:

nieuwe verkiezingen, en daarna?

Garry 3 februari 2011 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5274911)

Hangt het af van de resultaten natuurlijk.

Paulus 4 februari 2011 00:26

Citaat:

Ik denk het niet.

Volgens de nota van Vandelanotte waaren alle partijen blij met een wijziging in het kiessysteem. ttz De verkiezingen laten samenvallen.

Aangezien de eerstkomende verkiezingen (gemeenteraad) pas in 2012 eraan zitten te komen zullen ze tot dan moeten wachten vrees ik.

Maar je kunt gelijk hebben natuurlijk. Dat gebeurt wel meer met jou.

Paulus.

Freddie 4 februari 2011 08:00

Citaat:

We zullen zien.

Paulus.

Mijn gedacht: Reynders is informateur geworden op vraag van Elio aan de koning. Reynders zal ook mislukken. Zo wordt Elio's reputatie gered voor de Waalse kiezers bij de komende verkiezingen.
Dan gefraudeerde verkiezingen met N-VA als verliezer. Regimes in andere landen frauderen, waarom zouden ze het hier dan niet kunnen?

Paulus 4 februari 2011 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 5275584)
Mijn gedacht: Reynders is informateur geworden op vraag van Elio aan de koning. Reynders zal ook mislukken. Zo wordt Elio's reputatie gered voor de Waalse kiezers bij de komende verkiezingenç.
Dan gefraudeerde verkiezingen met N-VA als verliezer. Regimes in andere landen frauderen, waarom zouden ze het hier dan niet kunnen?

Daar valt over na te denken.

Paulus.

Tejokus 4 februari 2011 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5274820)
Dan stellen ze dat uit tot oktober want in juni zijn er teveel mensen op vakantie. En in oktober stellen ze het uit want te kort voor feestdagen, beter te wachten tot na Nieuwjaar. En na Nieuwjaar moet er misschien weer wat geregeld worden voor Europa en stellen ze het uit tot mei, juni en.....

Ze spelen met onze kluten!!!!

Yep, ze sturen ons met een "klutje" in het riet:lol::lol:

Tejokus 4 februari 2011 09:20

Citaat:

We zullen zien.

Paulus.

Even afwachten.
Reynders behandelt enkel het communautaire.

Anna List 4 februari 2011 09:33

Citaat:

We zullen zien.

Paulus.

mijn voorspelling is anders ...

Reynders palavert voort
Leterme stelt een begroting op

Leterme doet voort in 'lopende zaken' tot 2014 (of 2012 wanneer mocht blijken dat N-VA 'onder'presteert bij de gemeenteraadsverkiezingen)

er komt geen nieuwe B regering

CyberpunX 4 februari 2011 10:00

Ik moet NVA nu niet, net zomin als ik het VB moet. Maar het buitenspel gaan zetten van bepaalde partijen begint op mijn zenuwen te werken, dat is een gijzeling van de burger door machtsgeile partijen die weigeren af te treden;

Steben 4 februari 2011 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5275768)
Ik moet NVA nu niet, net zomin als ik het VB moet. Maar het buitenspel gaan zetten van bepaalde partijen begint op mijn zenuwen te werken, dat is een gijzeling van de burger door machtsgeile partijen die weigeren af te treden;

jij moet waarschijnlijk helemaal niets :lol:

globalmedia 4 februari 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5274911)

terug verkiezingen,en daarna?

Jantje 4 februari 2011 15:41

Citaat:

We zullen zien.

Paulus.

Ik verwacht niet direct nieuwe verkiezingen.
Het probleem is namelijk dat die de crisis enkel gaan vergroten en zelfs een volksopstand kunnen uitlokken.

Maar wat wel zeker is, is dat Reynders met de MR/FDF de crisis niet zal kunnen oplossen.

Citaat:

Maingain: "Uitbreiding van Brussel zal op tafel komen"

FDF-voorzitter Olivier Maingain blijft bij zijn voornemen om de uitbreiding van Brussel op de onderhandelingstafel te leggen. Dat zegt hij vandaag in de kranten van Sud Presse in zijn eerste interview sinds de benoeming van uittredend MR-voorzitter Didier Reynders als informateur.

"De uitbreiding van Brussel zal op tafel komen. Het punt staat bovenaan mijn prioriteitenlijst. Overigens hebben alle Franstalige partijen zich destijds daartoe geëngageerd. Het is de reële garantie voor de stabiliteit in het hart van ons land", benadrukt hij.

Voor Olivier Maingain moet de uitbreiding deel uitmaken van het debat over de de splitsing van B-H-V. Dat geen enkele Vlaamse partij de uitbreiding wil aanvaarden deert Maingain niet. "Ik heb nooit aan de Vlaamse partijen gezegd dat ze geen eisen op tafel mochten leggen die de Franstaligen niet leuk zouden vinden. Waarom zouden de Franstaligen dat dan wel moeten doen? Als ik op voorhand neen zeg tegen Vlaamse eisen, wordt er niet onderhandeld", zegt de FDF-voorzitter.

Olivier Maingain zegt garanties te hebben gekregen van de nieuwe MR-voorzitter Charles Michel, dat hij deel zal uitmaken van MR-delegatie als de communautaire onderhandelingen hervatten met de liberalen ditmaal. Hij zegt nog verbaasd te zijn dat de Franstalige onderhandelende partijen tijdens de afgelopen maanden niets substantieels op tafel gelegd hebben als antwoord op de Vlaamse eisen. De FDF-voorzitter beschouwt de opdracht van Didier Reynders als een kans die men moet nemen. (belga/adv)
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...el-komen.dhtml

Maingain zal enkel de problemen vergroten en de crisis compleet maken.
En daar Reynders geen voorzitter meer is, kan hij Maingain niet buiten de MR zetten.

Charles Michel zal samen met Di Rupo staan roepen dat de N-VA en CD&V enkel het land willen verdelen en zullen zelf een volksopstand uitlokken.
Nieuwe verkiezingen zouden in Vlaanderen trouwens enkel leiden tot een versterking van Vlaams-rechts, de grootste nachtmerry van Franstalig-links.

Ik verwacht eerder dat na Reynders er opnieuw een Vlaming in de strijd word gestuurd, maar dan wel iemand van de oude garde van O-VLD of CD&V.

Maar op een bepaald ogenblik moet de waarheid over België toch naar boven komen en zal iedereen zien dat België NOOIT een democratie is geweest, maar steeds een dictatuur gestuurd vanuit de PS in Brussel.

Steben 4 februari 2011 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 5276325)
terug verkiezingen,en daarna?

egypte :cheer:

globalmedia 4 februari 2011 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5276442)
Ik verwacht niet direct nieuwe verkiezingen.
Het probleem is namelijk dat die de crisis enkel gaan vergroten en zelfs een volksopstand kunnen uitlokken.

Maar wat wel zeker is, is dat Reynders met de MR/FDF de crisis niet zal kunnen oplossen.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...el-komen.dhtml

Maingain zal enkel de problemen vergroten en de crisis compleet maken.
En daar Reynders geen voorzitter meer is, kan hij Maingain niet buiten de MR zetten.

Charles Michel zal samen met Di Rupo staan roepen dat de N-VA en CD&V enkel het land willen verdelen en zullen zelf een volksopstand uitlokken.
Nieuwe verkiezingen zouden in Vlaanderen trouwens enkel leiden tot een versterking van Vlaams-rechts, de grootste nachtmerry van Franstalig-links.

Ik verwacht eerder dat na Reynders er opnieuw een Vlaming in de strijd word gestuurd, maar dan wel iemand van de oude garde van O-VLD of CD&V.

Maar op een bepaald ogenblik moet de waarheid over België toch naar boven komen en zal iedereen zien dat België NOOIT een democratie is geweest, maar steeds een dictatuur gestuurd vanuit de PS in Brussel.

voila,anders waren er ondertussen al nieuwe verkiezingen gepasseerd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be