![]() |
Oude nrplaten
Uit hln van 04-02-2001. Oude nummerplaat meteen terugsturen om verkeersbelasting te vermijden
Autobestuurders moeten bij de ontvangst van hun nieuwe Europese nummerplaat hun oude Belgische nummerplaat onmiddellijk terugzenden naar de Directie voor de Inschrijving van de Voertuigen (DIV). Enkel op die manier vermijden ze de verkeersbelasting voor het voertuig dat met de oude Belgische nummerplaat reed, nog te moeten betalen voor één of verschillende maanden. Dat melden de federale overheidsdienst Financiën en het Agentschap Vlaamse Belastingdienst (Vlabel) vandaag. Om geen verkeersbelasting te moeten betalen, dient de oude Belgische nummerplaat in dezelfde maand als de inschrijving van de nieuwe Europese nummerplaat geschrapt te worden. "De DIV weerhoudt de datum van ontvangst van de ingezonden oude Belgische nummerplaten als datum van de schrapping", luidt het. "Autobestuurders die verkeersbelasting moesten betalen voor het voertuig met de oude Belgische nummerplaat, kunnen dat bedrag niet terugvragen. Zolang een voertuig ingeschreven is, is het belastbaar", stelt Francis Adyns, de woordvoerder van de FOD Financiën. De FOD Financiën en het Vlabel raden de bestuurder of verzekeringsmakelaar ook aan op het inschrijvingsformulier voor de nieuwe Europese nummerplaat in het daartoe voorziene vakje ook de oude Belgische nummerplaat in te vullen. (belga/adv) Je oude nummerplaat moet je gewoon in de brievenbus doen. Dus men heeft geen bewijs dat men dat werkelijk gedaan heeft. Een zoveelste truck van de regering om geld binnen te houden? |
Moet je dan maar aangetekend opsturen, he.
|
Eigenlijk weer een voorbeeld van Kafkaiaans denken....
NIEMAND in Belgie heeft gevraagd om die Europese nummerplaten,en al zeker niet om dan,feitelijk,zelf ook nog eens wat administratie te moeten doen . Een nummerplaat in Belgie is gekoppeld aan een persoon(niet aan een auto),bij uitreiking van een nieuw type zou het,mocht ik hopen,toch eenvoudig zijn de geldigheid van de oude plaat na,pakweg,een week,te schrappen(database...computers,...anyone?).Het terugzenden van verouderd metaal is echt wel van de pot gerukt anno 2011 dunkt me. Wordt iemand betrapt met het rijden met een "geschrapte" plaat,dan moet die het maar aan de politie uitleggen nietwaar? Maar nee dus......dat zou weer te simpel zijn :roll: |
Ik heb een hekel aan die Europese nummerplaten. Ze passen verdorie niet eens op mijn oldtimer.
|
Wat ben je met een Europese nummerplaat als ze er hetzelfde uitziet als die je reeds had maar alleen wat meer uitgerokken? :?:
|
Citaat:
Ik doe niets anders dan oude nummerplaten naar de post brengen tegenwoordig. Ze smijten die daar gewoon in een bak , onder hun loket, zonder bewijs van ontvangst. |
Citaat:
|
Citaat:
Normaal zou een opmerkzame politieagent eens een nummerplaat over zijn radio doorgeven,of desnoods intikken in een terminal in zijn/haar combi. Zijn we al zover dat de ordehandhaver prompt de situatie omtrent betreffende registratie doorkrijgt? Indien ja,dan mag er geen probleem zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog eens,bij vervanging van een nummerplaat door een euro-model(hetgeen ons allemaal zal overkomen neem ik aan) lijkt opzendenvan oud metaal me niet nodig als de administratie ervoor een beetje modern is.En de burger moet die administratie niet zelf doen dunkt me ;-) |
Citaat:
Er is niets veranderd . Een plaat waar geen auto bij hoort dient opgestuurd te worden , dat was vroeger zo en dat blijft nu ook zo. Overigens , u hoeft de oude plaat niet eens zelf op te sturen. Gewoon afgeven bij het plaatselijk postkantoor is voldoende. Ze werpen deze daar in een bak. Ik doe dat zo ook voor mijn klanten, anders moet ik nu niets anders doen dan platen in een onslag steken. |
Ik vraag me feitelijk af waarom dat weer nodig was. Ik vind dat we serieus onze identiteit aan het verliezen zijn met dat klote EU-gedoe.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be