![]() |
Als ik na het behalen van mijn diploma secundair onderwijs niets doe, krijg ik een werkloosheidsuitkering. Als ik aan de andere kant beslis om te gaan studeren, krijg ik niets. Kan iemand me uitleggen waarom dit zo is ? Ik besef wel dat een student de staat zowiezo al geld kost maar ze brengen later ook meer op...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een student werkt niet.
Ik zie niet in waarom studenten geld moeten krijgen. |
Citaat:
|
Het wachtgeld voor afgestudeerden is een van de vele miskleune van vroegere regeringen. Om stemmetjes te ronselen. Net zoals het migrantenstemrecht.
Het moet dringend afgeschaft. Btw. Kleuters die woordjes leren lezen werken ook en meestal harder dan de doorsnee student. |
Kennis opdoen is een investering, zowel voor uw eigen als de maatschappij. Het moet daarom zo veel mogelijk gestimuleerd worden.
Studenten worden nu al van alle kanten int zak gezet, maar ze gaan later wel een veelvoud aan belastingen betalen. In Nederland krijgen ten minste alle studenten studiefinanciering + OV kaart (gratis openbaar vervoer), waar ze voor een groot deel al van kunnen leven (een extra lening of bijdrage van de ouders is wel nog noodzakelijk. ) Maar het is toch al een stap in de goede richting. In Vlaanderen krijg je pas iets als je geen nagel meer hebt om aan je gat te krabben. 1 vraag aan de anti studiefinancierings kerels hier: Hoe denkt u dat een economie zou draaien zonder geschoolde mensen ? |
Citaat:
Een goed geschoolde bevolking leidt tot enorme voordelen kwa economische concurrentiepositie. Arbeiders vindt ge overal, universitairen niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je verkiest om onder de vleugels van je ouders te blijven krijgen zij nog steeds kinderbijslag voor jou. Tenzij wanneer ze teveel verdienen. Maar dan kan je nog altijd zelfstandig student worden. http://www.ond.vlaanderen.be/studiet...standigstudent |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
voorwa moeten studenten nu een uitkering krijgen??
als ge een uitkering wilt krijgen en wilt studeren gaat dan bij het leger hé |
Citaat:
Maar ik denk dat het success van een land kan gemeten worden door het aantal hooggeschoolden te tellen. Daarom is investeren in onderwijs en dus studenten toch een logisch gevolg ? |
Citaat:
Hoe meer hooggeschoolden, hoe beter. Logisch ook, het percentage arbeiders daalt. Omdat er minder vraag is naar arbeid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het geven van een loon zonder dat daar een prestatie tegenover staat is een zeer slecht signaal.
We kunnen dat dagelijks vaststellen bij lieden die zich in het sociaal vangnet hebben genesteld en er cocoonen. Zij stellen zich met weinig tevreden, gaan wat zwartwerken als het moet en verder kan de hele wereld hun geen barst schelen. Dergelijke houding van jongs af aan stimuleren, zoals Vivant dat wil doen, kan niet anders dan desastreuze gevolgen hebben. Loon moet een resultaat blijven van arbeid, anders valt het respect voor geld, zowel als voor arbeid weg. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be