Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De revoluties in de arabische landen zijn Linkse revoluties! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150495)

C2C 4 februari 2011 23:44

De revoluties in de arabische landen zijn Linkse revoluties!

De reden waarom mensen zich verzetten, revolutie plegen, hun dictators verjagen, is wel degelijk een linkse reden: weg met de werkloosheid, de ongelijkheid, en het despotisme.

De Egyptische beurs is op 2 jaar tijd 3 maal in waarde gestegen. Een kleine elite van Egyptenaren is steenrijk geworden. Jobs zijn er amper bijgekomen. De mensen zijn dat beu. Uit interviews blijkt dat werkgelegenheid en meer gelijkheid de meest geciteerde redenen zijn voor de omverwerping van de kapitalistisch-despotische schurken.

In feite zijn de revoluties in de Maghreb en in de Arabische wereld klassiek-linkse revoluties.

Houwen zo!!! En dus niet overstappen naar islamitische toestanden. Behoudt uw secularisme, maar voer een linkser economisch beleid. Anders zijn we weer voor een rondje despotisme vertrokken: religieus despotisme.

AdrianHealey 5 februari 2011 01:54

In Egypte is er een zwarte markt die groter is dan de legale markt.

Iets zegt me dat ge daar een interventionistisch beleid hebt. En dat mensen tegen de gevolgen daarvan in opstand komen.

Flanelcondoom 5 februari 2011 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5277398)

Iets zegt me dat ge daar een interventionistisch beleid hebt. En dat mensen tegen de gevolgen daarvan in opstand komen.

Als je nu pamfletten met Ayn Rand-citaten zou droppen?

Nr.10 5 februari 2011 03:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5277398)

Interventies zijn er in ieder geval. Omwille van geopolitieke redenen.

A rato van 2 miljard gemiddeld jaarlijks, de laatste dertig jaar.

Om het boeltje daar te betonneren.

Jazeker 5 februari 2011 03:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5277284)
De reden waarom mensen zich verzetten, revolutie plegen, hun dictators verjagen, is wel degelijk een linkse reden: weg met de werkloosheid, de ongelijkheid, en het despotisme.

Dat zijn geen exclusief linkse waarden. If so, dan was de Sovjet-Unie nooit gevallen, gezien die al sinds het begin leed onder dezelfde problemen. Je hebt hier vaak uitgepakt met prachtverhalen over "vadertje" Stalin, alsook je avatars waren vaak aan hem gewijd. Leer de les: er is geen links verhaal... het is wel het volk dat spreekt tegen de door jou voornoemde zaken. En die zaken kan je niet links of rechts noemen, maar gewoon tegen een dictatuur. Zoals we die hier in lichtere mate ook kennen.

Gezien ik geen aasgier ben om te feesten met het woordje "links", betreur ik de vele doden en gewonden tijdens de protesten die het hele Midden-Oosten lijken aan te steken, maar ik hoop wel dat het volk daar eindelijk een democratie zou kunnen krijgen. Ook al is het het flauwe doorslagje van democratie dat belgique kent.

Gelukkig hebben velen daar geen televisie die hen inprent wat ze moeten denken. Zij denken aan werk, voedsel op tafel en verkiezingen.

AdrianHealey 5 februari 2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5277410)
Als je nu pamfletten met Ayn Rand-citaten zou droppen?

Die inspireert toch alleen maar een bepaald segment van Westerse tieners, denk ik.

En een 'pamflet' denk ik dat al helemaal niet zou pakken.

hurricane 5 februari 2011 10:49

Wacht...als die landen dan links worden, gaan dan al die moslims terug ?
De oplossing ! :cheer:

the_dude 5 februari 2011 11:40

'k zou het houden op a-religieuze revoluties.
de nva zou er nog uit kunnen leren.

Nierika 5 februari 2011 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5277284)
Houwen zo!!! En dus niet overstappen naar islamitische toestanden. Behoudt uw secularisme, maar voer een linkser economisch beleid. Anders zijn we weer voor een rondje despotisme vertrokken: religieus despotisme.

Blijven dromen.
Er zijn net ietske teveel pamfletten met Mubaraks kop op te zien, waardoorheen een Davidster loopt.

Eigenlijk, om eerlijk te zijn (maar zeg het mij als ik niet goed gezien heb) heb ik tijdens deze manifestaties alleen maar portretten gezien met Mubarak erop, of met Mubarak en een Davidster erop.

Ik denk dan altijd, mensen die de corruptie, de lage lonen, de repressie en censuur beu zijn, die houden zich toch niet bezig met portretten van hun president, met daar doorheen Davidsterren, mee te zeulen in een betoging?

Maar kijk, de toekomst kan uitwijzen dat ik toch zo slim en vooruitziend niet ben als ik zelf geloof...

Nierika 5 februari 2011 16:48

En intussen is een pijpleiding die 40 procent van Israëls gas aanlevert, in de Sinaï-woesijn opgeblazen.

Die pijpleiding kwam er na de vrede met Israël.

't Spelleke begint al...

the_dude 5 februari 2011 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5278332)
En intussen is een pijpleiding die 40 procent van Israëls gas aanlevert, in de Sinaï-woesijn opgeblazen.

Die pijpleiding kwam er na de vrede met Israël.

't Spelleke begint al...

wat had u gedacht? Dat Israel en usa zouden toelaten dat gemiddelde burgers controle krijgen over gas- en olieleidingen?

Nierika 5 februari 2011 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5278384)
wat had u gedacht? Dat Israel en usa zouden toelaten dat gemiddelde burgers controle krijgen over gas- en olieleidingen?

Wat een werkelijk debiele comment!

Nierika 5 februari 2011 17:24

Inno 5 februari 2011 17:26

We zullen zien wie daarna aan de macht komt, sommige landen gaan het slechter hebben, dan kunnen we spreken van linkse revolutie. :-D Zoals die linkse revolutie in Iran :-P

the_dude 5 februari 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5278398)
Wat een werkelijk debiele comment!

ah, u had niet gedacht

Nierika 5 februari 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5278425)
ah, u had niet gedacht

Uw comment is absoluut debiel omdat het regime nog alle macht in handen heeft, er nog geen reden is om aan te nemen dat diegene die na Mubarak de macht in handen krijgt, niet ook uit het leger zal komen (net zoals zijn drie voorgangers) en Egypte dus niet meteen instabiel zal worden.

Bovendien is aannemen dat een pijpleiding die 40 procent van alle gas naar Israël leidt, door Israël zelf wordt opgeblazen omdat "het volk niet zelf de controle mag hebben over een gasleiding" naar mijn mening een (en ik druk me eufemistisch uit) nogal warrig betoog.

Flanelcondoom 6 februari 2011 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5278409)

Het is dan ook allemaal de schuld van Joden en Amerikanen.

Nierika 7 februari 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5281050)
Het is dan ook allemaal de schuld van Joden en Amerikanen.

Van een zelfingebeelde Rus die zijn leugens en kronkels zelfs op dit forum, waar elke geplaatste leugen toch makkelijk kan worden heropgezocht, niet onder controle kan houden had ik niet anders verwacht, neen.

forzaflandria 8 februari 2011 07:54

Het zijn revoluties tegen verstarde dictaturen.
Of die opstanden links of rechts zijn, is nu nog niet duidelijk. Na verkiezingen krijgen we een beter beeld. Met links krijgen ze zeker geen betere economie, en met het islamfundamentalisme gaan ze helemaal de dieperik in.

Flanelcondoom 8 februari 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5283764)
Van een zelfingebeelde Rus die zijn leugens en kronkels zelfs op dit forum, waar elke geplaatste leugen toch makkelijk kan worden heropgezocht, niet onder controle kan houden had ik niet anders verwacht, neen.

Welke leugens?

Pak mij op eentje. Eentje maar.

En denk eraan dat de klopjacht open is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be