Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150503)

Garry 5 februari 2011 09:46

Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid

Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid, wordt er door velen hier beweerd, en misschien moet ik mij daarbij aansluiten. Wanneer ge naar "Man bijt hond" kijkt, en je ziet wat voor halve gare men moeiteloos weet te vinden om te interviewen, denk je dat ze op een andere planeet bezig zijn. Eentje waar ze nog maar net het stenen tijdperk ontgroeid zijn.

Soms schept het wel het beeld dat al die achter boemerskonte gelegen gehuchten een en al instelling zijn voor achterlijke. Ik kan me levendig voorstellen hoe dat soort kwieten in een stemhokje staat te twijfelen wat ze nu met dat potlood moeten aanvangen.

Misschien zullen we nog een generatie moeten wachten alvorens ze daar weten waar Wallonië eigenlijk ligt en dat ook dat deel tot België behoort. Dan ze nog aan de weet brengen wat dat gebied ons kost en hoe ze daar op onze zak teren, en misschien dat het dan wel lukken zal.

http://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0
http://www.youtube.com/watch?v=Tsygx1Tlhec
http://www.youtube.com/watch?v=ixt_ADl_CsY
http://www.youtube.com/watch?v=laxAX5agrNg
De rest moet ge zelf maar uitzoeken.

hurricane 5 februari 2011 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5277564)
Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid, wordt er door velen hier beweerd, en misschien moet ik mij daarbij aansluiten. Wanneer ge naar "Man bijt hond" kijkt, en je ziet wat voor halve gaarne men moeiteloos weet te vinden om te interviewen, denk je dat ze op een andere planeet bezig zijn. Eentje waar ze nog maar net het stenen tijdperk ontgroeid zijn.

Soms schept het wel het beeld dat al die achter boemerskont gelegen gehuchten een en al instelling zijn voor achterlijke. Ik kan me levendig voorstellen hoe dat soort kwieten in een stemhokje staat te twijfelen wat ze nu met dat potlood moeten aanvangen.

Misschien zullen we nog een generatie moeten wachten alvorens ze daar weten waar Wallonië eigenlijk ligt en dat ook dat deel tot België behoort. Dan ze nog aan de weet brengen wat dat gebied ons kost en hoe ze daar op onze zak teren, en misschien dat het dan wel lukken zal.

Van 'Man bijt hond' weten we allemaal dat ze vaste gasten zijn in de afdeling dementen van het plaatselijke RVT.
En, last but not least, het is een VRT uitzending. Dus kan je er al prat op gaan dat er van enige objectiviteit geen sprake is.

kizzy 5 februari 2011 10:52

Heel juist, Garry. Jammergenoeg wordt net die 'Man bij hond' hoog in het vaandel gedragen bij het algemene publiek. Kan moeilijk anders: vermits het liefst 3x wordt herhaald en godbetert nogmaals een compilatie in het weekend.

Ik stel me steeds de vraag wat een toevallige kijker uit het buitenland (of eventueel een nieuwe inwijkeling) wel niet moet denken van ons. Ik kan me soms moeilijk losmaken van plaatsvervangende schaamte.

Het lijkt wel een rondje 'zet Vlamingen eens collectief te kakken'

Garry 5 februari 2011 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5277637)
Heel juist, Garry. Jammergenoeg wordt net die 'Man bij hond' hoog in het vaandel gedragen bij het algemene publiek. Kan moeilijk anders: vermits het liefst 3x wordt herhaald en godbetert nogmaals een compilatie in het weekend.

Ik stel me steeds de vraag wat een toevallige kijker uit het buitenland (of eventueel een nieuwe inwijkeling) wel niet moet denken van ons. Ik kan me soms moeilijk losmaken van plaatsvervangende schaamte.

Het lijkt wel een rondje 'zet Vlamingen eens collectief te kakken'

Het zijn dan ook juist dat soort mensen die dwepen met het koningshuis.

Freddie 5 februari 2011 10:58

Tot een 50-tal jaren terug was het de kerk die de mensen dom hield, in opdracht van de zelfbenoemde "elite".
Nu is dat de tv, in opdracht van de zelfbenoemde "elite".

Xenophon 5 februari 2011 13:05

Natuurlijk is Vlaanderen gereed voor onafhakelijkheid.

Wat wel is, zo heb ik de indruk, is dat het er deze keer nog niet van gaat komen vermits BDW blijft zoeken naar een akkoord totdat hij met een abominatie gaat thuis komen enkel en alleen om het VB te kunnen zeggen: Belgie blijft bestaan.

Het is jammer dat Vlaanderens populairste politicus en separatist juist diegene is die belgie wil laten voortbestaan tegen elke prijs.

Het wordt wachten dus op de uitbeenmessen van de speculanten.

tschoon verdiep 5 februari 2011 14:18

Vlaanderen zal eerder klaar zijn voor onafhankelijkheid, dan walen die hun eigen boontjes kunnen doppen.

Hollander 5 februari 2011 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5277828)
Natuurlijk is Vlaanderen gereed voor onafhakelijkheid.

Wat wel is, zo heb ik de indruk, is dat het er deze keer nog niet van gaat komen vermits BDW blijft zoeken naar een akkoord totdat hij met een abominatie gaat thuis komen enkel en alleen om het VB te kunnen zeggen: Belgie blijft bestaan.

Het is jammer dat Vlaanderens populairste politicus en separatist juist diegene is die belgie wil laten voortbestaan tegen elke prijs.

Het wordt wachten dus op de uitbeenmessen van de speculanten.

je hebt niet zoveel nodig om gereed te zijn voor onafhankelijkheid. Alleen voldoende lef, en dat is nu net het knelpunt. Maar er zijn legio voorbeelden in de wereld van gebieden die minder gereed zijn voor onafhankelijkheid, en die het toch maar eventjes doen.

Xenophon 5 februari 2011 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5278147)
je hebt niet zoveel nodig om gereed te zijn voor onafhankelijkheid. Alleen voldoende lef, en dat is nu net het knelpunt. Maar er zijn legio voorbeelden in de wereld van gebieden die minder gereed zijn voor onafhankelijkheid, en die het toch maar eventjes doen.

Ik heb soms de indruk dat de meeste mensen die vinden dat de Vlaming niet gereed is voor onafhankelijkheid, de Vlaming wel gereed vinden om terug te keren naar Nederland.

Een stukje comedie dus van de bovenste plank.

captain jack 5 februari 2011 15:55

Ik kwam deze thread binnen en dacht: Wat voor een doelloos gezever zonder logica is dit nu weer?
Toen herinnerde ik me dat ik op politics.be zat.

Hollander 5 februari 2011 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5278159)
Ik heb soms de indruk dat de meeste mensen die vinden dat de Vlaming niet gereed is voor onafhankelijkheid, de Vlaming wel gereed vinden om terug te keren naar Nederland.

Een stukje comedie dus van de bovenste plank.

wellicht vinden sommigen het een prettige gedachte om tegen een (iets) grotere broer aan te kunnen schurken.

Natuurlijk kunnen jullie onafhankelijk zijn. Dat komt heus wel goed.

Xenophon 5 februari 2011 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 5278194)
Ik kwam deze thread binnen en dacht: Wat voor een doelloos gezever zonder logica is dit nu weer?
Toen herinnerde ik me dat ik op politics.be zat.

En toch blijf je komen, er moet dan toch iets hynotiserend uitgaan van P.be.

Scarabaeida 5 februari 2011 16:15

Tuurlijk zijn ze er gereed voor, maar niet iedereen blijft het als einddoel zien. Sommigen zien in klein-Vlaanderen een Nederlandstalig België in mentaliteit, maar één met een hogere stabiliteit allicht.

captain jack 5 februari 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5278238)
En toch blijf je komen, er moet dan toch iets hynotiserend uitgaan van P.be.

Hoop doet leven.

Xenophon 5 februari 2011 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 5278292)
Hoop doet leven.

Ah ok, het is voor ons dat je het doet. ;)

Another Jack 5 februari 2011 16:39

Wanneer komt je boek uit, Xeno?

Xenophon 5 februari 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5278310)
Wanneer komt je boek uit, Xeno?

Als het af is.

Another Jack 5 februari 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5278313)
Als het af is.

Zal dat voor of na de Vlaamse onafhankelijkheid zijn?

Xenophon 5 februari 2011 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5278315)
Zal dat voor of na de Vlaamse onafhankelijkheid zijn?

Geloof je in de heilige drievuldigheid Jack?

Europese Vlaming 5 februari 2011 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5277564)

http://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0

De rest moet ge zelf maar uitzoeken.

Hoe? de rest moet ik zelf uitzoeken? Hoe geraak je terug in uwen auto als ge de handrem vergeet op te zetten en den bak helemaal naar voor rolt in de garage?

Wat het vlaamse boerenvolk betreft, ik heb ergere buitenlandse gevallen gezien "Just Give It More Gas"
http://www.youtube.com/watch?v=uiBfmGYv6bY

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be