![]() |
Nationaliteit koninklijke familie
Stel dat België splitst, welke nationaliteit zal de koninklijke familie hebben?
Toen ik vorige week actief was op het De Standaard Online forum, schreef iemand dat de koning 'elke keer opnieuw toont dat hij een Waal is'. Naar mijn mening is dit een volledig intellectueel oneerlijke stelling; de koninklijke familie was namelijk van Thuringen afkomstig voordat deze naar België kwam. Daar streek men neer in Brussel, wat toen Vlaams was (/is). Als België dus splitst, lijkt de koninklijke familie mij dus automatisch Vlaams te worden. Ik weet niet of het zinvol is hierover een discussie te voeren, maar ik vond wel leuk om over na te denken toen ik het op DSO las. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Vlaanderen zijn die niks verloren, zelfs hun graftombes moeten daar niet liggen. |
Citaat:
Fabiola is van die regio, Italie is een republiek en Nederland...tja daar spreekt men Nederlands..... |
Citaat:
Overigens, in andere threads waar gediscussieerd wordt over de toekomst van Brussel (of het al dan niet een Vlaamse stad zou zijn), claimen zommigen dat Brussel zeker Vlaams is, en dat de taal die men spreekt er helemaal niet toe doet om te stellen dat iemand Vlaams is of niet. (ik ben niet akkoord met dat laatste, maar met dergelijke argumenten wordt wel aanspraak gemaakt op Brussel) |
Citaat:
(En zijn er zo nog personen/families die een speciale behandeling verdienen?) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken veel chinezen in Antwerpen die daar al enkele generaties zitten, maar het zijn nog steeds chinezen hoor. Spreken onderling chinees, eten chinees, denken chinees en zien er chinees uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Die zijn van "Duitschen bloede" ;) En Leo 1 had zelfs geen goesting om koning te worden van België. |
Citaat:
wonen ook in Vlaanderen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_Merode Als ze maar zelf voor hun eigen kost zorgen zijn ze voor mij idem als de plaatselijke garagist. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben zelfs een kasteeltje in de buurt van het Limburgse Rotem (of is het As?) |
Citaat:
|
Welke nationaliteit heeft die nu?
|
Citaat:
Belg. Als onze Vlaamse Peumans in Wallonië gaat wonen, dat zegt hij toch, dan blijft die Belg ;) |
Citaat:
|
In 1830 waren ze nog Duitsers. Als Belgenland splitst, dan kiezen ze uiteraard voor het Franstalige landsdeel - welke naam die ook krijgt - want ze zijn duidelijk opgevoed als Franstaligen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be