Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Rubriek "Maatschappij en Samenleving" aanpassen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150789)

QuasiX 9 februari 2011 20:45

Rubriek "Maatschappij en Samenleving" aanpassen

Hierbij doe ik graag mijn voorstel om de naam van de rubriek "Maatschappij en Samenleving" te wijzigen.
Het is een onmiskenbaar feit dat er in West-Europees beleid "MultiCul" een serieuze vooruitgang heeft genomen. Bepaalde (invloedrijke) politici hebben het publiek "bekend gemaakt" dat MultiCul mislukt is. Maar het is eigenlijk nog een onmiskenbaar feit dat ze de MultiKwestie daarmee op het veld van de debatten hebben omhoog getrokken. De Europese gemeenschap is nu echt daarover effectief aan het debatteren. De website politics.be is een plaats waar mensen hun meningen vertellen. Op dit ogenblijk doen ze het ook natuurlijk, maar de vraag is of ze daaromtrent onder de juiste rubriek discuteren. Ik vind het correct om MultiCul kwestie aan te koppelen aan de rubriek "Maatschappij en Samenleving" omdat het over Multiculturele Samenleving gaat en de bovenvermelde rubriek hernoemen als "Maatschappij en Multiculturele Samenleving" of "Maatschappij, Samenleving en Multiculturele Samenleving".

Xing Ho 9 februari 2011 21:11

Maatschappij en samenleving is niet beperkt tot enkel multicul.

Daar komt toch heibel van en is 1 beerputrubriek meer dan teveel.

Eigenzinnig 9 februari 2011 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho (Bericht 5289313)
Maatschappij en samenleving is niet beperkt tot enkel multicul.

Daar komt toch heibel van en is 1 beerputrubriek meer dan teveel.

wie verplicht u van daar dagelijks in te komen roeren en zo de stank indringend te houden ?..zeg me wie..

QuasiX 9 februari 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5289323)
wie verplicht u van daar dagelijks in te komen roeren en zo de stank indringend te houden ?..zeg me wie..

Eigenzinnig, graag nog uw mening over mijn voorstel.

suqar_7loe 9 februari 2011 21:23

Goed plan.

Eigenzinnig 9 februari 2011 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5289335)
Eigenzinnig, graag nog uw mening over mijn voorstel.

Alhoewel die van geen tel is..

Ik zie geen reden van iets te wijzigen...maatschappij en samenleving is nu al te 'algemeen' om er nog wat bij te proppen...multicul is naar mijn mening een 100% zuiver integratiehoofdstuk..

QuasiX 9 februari 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5289346)
Alhoewel die van geen tel is..

Ik zie geen reden van iets te wijzigen...maatschappij en samenleving is nu al te 'algemeen' om er nog wat bij te proppen...multicul is naar mijn mening een 100% zuiver integratiehoofdstuk..

Het is noch Multiculturele integratie, noch Multiculturele immigratie en noch Multiculturele islamisme... Het gaat over de MULTICULTURELE SAMENLEVING... ik herhaal; SAMENLEVING !

Xing Ho 9 februari 2011 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5289323)

Het is een ander soort K&K en kom er dus wel eens graag om bvb eens lekker op je bek te schijten. Nu je daar toch lag. Om het even luchtig en terminilogisch geestig te houden. Nu we toch bezig zijn.

Eigenzinnig 9 februari 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5289356)
Het is noch Multiculturele integratie, noch Multiculturele immigratie en noch Multiculturele islamisme... Het gaat over de MULTICULTURELE SAMENLEVING... ik herhaal; SAMENLEVING !

Uw obsessie / frustraties met de inhoud van de integratiedraden begrijp ik eigenlijk niet..

Samenleving is te algemeen..je kan in principe alles gaan inkapselen onder samenleving..
Samenleving zou eerder zelf opgesplitst mogen worden in bv. justitie,onderwijs,arbeid, gezondheid enz.

QuasiX 9 februari 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5289377)
Uw obsessie / frustraties met de inhoud van de integratiedraden begrijp ik eigenlijk niet..

Frustratie? Het gaat niet over een frustratie; het is geen frustratie. Het gaat over verkeerde thema's onder een verkeerde rubriek, Eigenzinnig! Het is ofwel integratie, ofwel multiculturele samenleving. Het zijn twee verschillende begrippen. En daarom deed ik mijn voorstel om de MultiCul-gebonden thema's aan te koppelen aan Samenleving. Want in de rubriek "Integratie en Immigratie" spreekt men over "Maatschappij en Samenleving", "Partijpolitiek en Stromingen", "Godsdienst en levensovertuiging" en dan nog een klein beetje over Integratie en Immigratie zelf. Het is niet correct toch !?

Citaat:

Samenleving is te algemeen..je kan in principe alles gaan inkapselen onder samenleving..
VOILA! Dat zeg ik ook. Het is een "multi"-begrip.

Citaat:

Samenleving zou eerder zelf opgesplitst mogen worden in bv. justitie,onderwijs,arbeid, gezondheid enz.
Nu spreek je over de subrubrieken. Ik spreek niet daarover.

Rudy 9 februari 2011 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5289244)
Hierbij doe ik graag mijn voorstel om de naam van de rubriek "Maatschappij en Samenleving" te wijzigen.
Het is een onmiskenbaar feit dat er in West-Europees beleid "MultiCul" een serieuze vooruitgang heeft genomen. Bepaalde (invloedrijke) politici hebben het publiek "bekend gemaakt" dat MultiCul mislukt is. Maar het is eigenlijk nog een onmiskenbaar feit dat ze de MultiKwestie daarmee op het veld van de debatten hebben omhoog getrokken. De Europese gemeenschap is nu echt daarover effectief aan het debatteren. De website politics.be is een plaats waar mensen hun meningen vertellen. Op dit ogenblijk doen ze het ook natuurlijk, maar de vraag is of ze daaromtrent onder de juiste rubriek discuteren. Ik vind het correct om MultiCul kwestie aan te koppelen aan de rubriek "Maatschappij en Samenleving" omdat het over Multiculturele Samenleving gaat en de bovenvermelde rubriek hernoemen als "Maatschappij en Multiculturele Samenleving" of "Maatschappij, Samenleving en Multiculturele Samenleving".

Niemand belet je om over multiculturaliteit te discussiëren binnen het subforum maatschappij en samenleving. Dit kan zelfs enkel worden aangemoedigd.

QuasiX 9 februari 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5289410)
Niemand belet je om over multiculturaliteit te discussiëren binnen het subforum maatschappij en samenleving. Dit kan zelfs enkel worden aangemoedigd.

Dat weet ik. Niemand belet anderen om over moslims te praten onder I&I i.p.v. "Godsdienst en levensovertuiging". Ik wil dat men belet om over islamisme en multicul kwestie's onder I&I te praten, net als ze beletten om over het vb bv. onder I&I thema's te crieëren; het gaat toch over islamisme/anti-islamisme...
Als je over islam onder I&I praat, moet je logisch gezien ook over anti's daar thema's kunnen crieëren. Maar alles heeft zijn correcte plaats toch !?

Inno 9 februari 2011 22:22

Tegen.

QuasiX 9 februari 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5289498)
Tegen.

Tegen thema's onder correcte rubrieken?
Ben je altijd tegen correcte voorstellen?

Inno 9 februari 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5289519)
Tegen thema's onder correcte rubrieken?
Ben je altijd tegen correcte voorstellen?

Nee, enkel tegen vreemde voorstellen. Maatschappij en samenleving is de correcte naam. Je wilt enkel veranderen om te veranderen.

QuasiX 9 februari 2011 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5289529)
Nee, enkel tegen vreemde voorstellen. Maatschappij en samenleving is de correcte naam. Je wilt enkel veranderen om te veranderen.

Waarom vind je het een xeno-voorstel? Bedoel je dat ik toch thema's mag crieëren over het vb onder I&I? Is dat je voorstel? Ik vraag verandering voor te verbeteren.

Inno 9 februari 2011 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5289536)
Waarom vind je het een xeno-voorstel? Bedoel je dat ik toch thema's mag crieëren over het vb onder I&I? Is dat je voorstel? Ik vraag verandering voor te verbeteren.

Door multiculturele samenleving te zetten vernauw je het verhaal en focus je op een bepaalde groep. Terwijl samenleving veel algemener is en dus ook het multicul aspect.

QuasiX 9 februari 2011 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5289542)
Door multiculturele samenleving te zetten vernauw je het verhaal en focus je op een bepaalde groep. Terwijl samenleving veel algemener is en dus ook het multicul aspect.

Is je voorstel om een apparte rubriek "Multiculturele Samenleving" te crieëren?

Inno 9 februari 2011 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5289545)
Is je voorstel om een apparte rubriek "Multiculturele Samenleving" te crieëren?

Neen, over vreemdelingen kun je praten in I&I. Over integratie, aanpassingen, enzo enzo.

De samenleving is in feite een multiculturele samenleving. DUs hoeft er ook geen aparte rubriek denk ik.

QuasiX 9 februari 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5289553)
Neen, over vreemdelingen kun je praten in I&I. Over integratie, aanpassingen, enzo enzo.

De samenleving is in feite een multiculturele samenleving. DUs hoeft er ook geen aparte rubriek denk ik.

OK, bedankt voor uw mening.
Van 1 kant heb je gelijk... Multiculturele samenleving is integratie van alle culturen tesamen. Van een andere kant is het geen integratie, wel samenleving, zoals in de VS, in ex-Sovjet Unie enz.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be