Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Aanpassen of oprotten: nu ook Sarkozy (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150868)

Karel Martel B 11 februari 2011 07:00

Aanpassen of oprotten: nu ook Sarkozy

Na Merkel en Cameron vervoegt nu ook Sarkozy de mensen die beweren dat de zon schijnt:

"Multiculturele samenleving mislukt"

Citaat:

De Franse president Nicolas Sarkozy heeft de multiculturele samenleving voor mislukt verklaard. "We hebben ons te veel beziggehouden met de identiteit van de immigrant en niet genoeg met de identiteit van het land dat hem opving", zei Sarkozy in een interview met tv-zender TF1.

Sarkozy sprak zich uit tegen een samenleving "waarin groepen langs elkaar heen leven''. Wie naar Frankrijk komt, moet volgens de president accepteren dat er één samenleving is. "Wie dat niet aanvaardt, komt niet naar Frankrijk'', voegde Sarkozy eraan toe.

Heftruck 11 februari 2011 08:10

Ja, haatzaaierij door top-politici is zorgwekkend.

Sociaal wetenschapper > politiek tuig.

Meer hoeft daar niet over gezegd te worden.

kameleon 11 februari 2011 09:47

Zeiden ze na de grote depressie en voor het begin van wereldoorlog 2 ook. Who cares ?

Steben 11 februari 2011 09:53

Erg dat de politici een mening vorming na al die jaren alle mensen gehoord te hebben...
Ik dacht dat wij de politici verkozen?

COCHINILLO 11 februari 2011 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5292771)
Erg dat de politici een mening vorming na al die jaren alle mensen gehoord te hebben...
Ik dacht dat wij de politici verkozen?

als je de verkeerde kiest worden die achter een cordon gezet.

Er waren in Frankrijk al lang heel veel stemmers voor Le Pen toch ook?

plakker 11 februari 2011 10:00

Allez, nog ene die de ballen heeft gekregen een eerlijke uitspraak te doen...
We gaan er nog geraken...

Another Jack 11 februari 2011 10:29

Van dat soort uitspraken zakt mijn broek.
Ik wist niet dat "multiculturaliteit" een project of een doctrine was?
Het is een feit.
Hoe omgaan met multiculturaliteit, daar kan men over discussiëren.
Probleem is: de Merkels, Sarkozys en anderen hebben hierover totaal geen visie of doctrine, waardoor hun beleid ook niet kan 'mislukken'!
Het is trouwens hun job om daar iets aan te doen.
Als mijn garagist niet verder komt dan te zeggen: "Uw wagen is kapot" is hij onbekwaam, want ik wil weten:
- Wat er aan scheelt
- En vooral: WAT HIJ ER AAN GAAT DOEN.

plakker 11 februari 2011 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5292836)
Van dat soort uitspraken zakt mijn broek.
Ik wist niet dat "multiculturaliteit" een project of een doctrine was?
Het is een feit.
Hoe omgaan met multiculturaliteit, daar kan men over discussiëren.
Probleem is: de Merkels, Sarkozys en anderen hebben hierover totaal geen visie of doctrine, waardoor hun beleid ook niet kan 'mislukken'!
Het is trouwens hun job om daar iets aan te doen.
Als mijn garagist niet verder komt dan te zeggen: "Uw wagen is kapot" is hij onbekwaam, want ik wil weten:
- Wat er aan scheelt
- En vooral: WAT HIJ ER AAN GAAT DOEN.

Het ging over een ideologie die ze proberen na te streven hebben.
Als uw garagist jouw eerst een foute manier van rijden aantoont, en als gevolg daarvan is uw auto kapot, moet uw garagist ook zeggen, sorry, 't was niet het juiste wat ik u probeerde aan te leren.

Another Jack 11 februari 2011 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5292839)
Het ging over een ideologie die ze proberen na te streven hebben.
Als uw garagist jouw eerst een foute manier van rijden aantoont, en als gevolg daarvan is uw auto kapot, moet uw garagist ook zeggen, sorry, 't was niet het juiste wat ik u probeerde aan te leren.

Welke ideologie??
Ik ken helemaal geen ideologie die "multiculturaliteit" heet!
Wie heeft dat geschreven?
Waar vind ik een tekst?

plakker 11 februari 2011 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5292841)
Welke ideologie??

De ideologie dat we één grote diarree-samenleving moeten hebben, waar we allemaal gezellig samenleven.
Ge moet wel volgen he, Jack.

Trouwens, die multicul is ook maar omdat dat de gemakkelijkste oplossing was, het is veel moeilijker een degelijk immigratiebeleid te voeren, dus zegden ze maar dat we pro-multicul moesten zijn, want het is nu eenmaal zo dat we samen moeten leven. Wat natuurlijk gezeik is, ze hebben het zover laten komen.

Steben 11 februari 2011 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door die vuile rechtse neofascistoïde mestkevers van VB en NVA
Welke ideologie??
Waar vind ik een tekst?

kijk, een stukje rechtse proza

;-) heb je hem

fox 11 februari 2011 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5292841)
Welke ideologie??
Waar vind ik een tekst?

Natuurlijk is het een doctrine. Een doctrine waarin de autochtone bevolking moet aanvaarden dat er andere culturen binnenkomen die de eigen cultuur voor een stuk in de verdrukking brengt. Die is mislukt. mensen met gezond verstand wisten natuurlijk al langer dat dit tot conflicten zou leiden en nu zien de machtshebbers dat langzamerhand ook in (door de druk van de publieke opinie natuurlijk).

Deze doctrine moet dus vervangen worden door een doctrine van aanpassen of oprotten waarbij de andere culturen gewoon terug verdwijnen en de eigen autochtone cultuur weer alleenheerser wordt in het desbetreffende land.

Steben 11 februari 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5292856)
Natuurlijk is het een doctrine. Een doctrine waarin de autochtone bevolking moet aanvaarden dat er andere culturen binnenkomen die de eigen cultuur voor een stuk in de verdrukking brengt.

yep inderdaad. Maar positiever verwoord natuurlijk.
Men noemt dat "verrijking" en zichzelf ook aanpassen aan de nieuwe culturen omdat dat een betere maatschappij geeft.
Beter bekend als: "wij zijn westerlingen en we voelen ons allemaal zo schuldig dat we het beter hebben dus moeten we maar alles laten gebeuren."

CyberpunX 11 februari 2011 11:09

Sarko is een klo*tzak maar hij heeft (heel) soms wel een punt.

Steben 11 februari 2011 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5292891)
Sarko is een klo*tzak maar hij heeft (heel) soms wel een punt.

dingen overnemen van anderen is niet moeilijk, zeker als die yoghurt van een andere al paar dagen beschimmeld is.

abou Anis 11 februari 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5292860)
yep inderdaad. Maar positiever verwoord natuurlijk.
Men noemt dat "verrijking" en zichzelf ook aanpassen aan de nieuwe culturen omdat dat een betere maatschappij geeft.
Beter bekend als: "wij zijn westerlingen en we voelen ons allemaal zo schuldig dat we het beter hebben dus moeten we maar alles laten gebeuren."

Of hoe snel een laagje vernis kan afbladderen...

Another Jack 11 februari 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5292848)
De ideologie dat we één grote diarree-samenleving moeten hebben, waar we allemaal gezellig samenleven.
Ge moet wel volgen he, Jack.

Trouwens, die multicul is ook maar omdat dat de gemakkelijkste oplossing was, het is veel moeilijker een degelijk immigratiebeleid te voeren, dus zegden ze maar dat we pro-multicul moesten zijn, want het is nu eenmaal zo dat we samen moeten leven. Wat natuurlijk gezeik is, ze hebben het zover laten komen.

Waar vind ik teksten van die doctrine, wie zijn de ideologen?
Multiculturalisme an sich als ideologie bestaat niet.

Another Jack 11 februari 2011 11:24

Citaat:

Natuurlijk is het een doctrine. Een doctrine waarin de autochtone bevolking moet aanvaarden dat er andere culturen binnenkomen die de eigen cultuur voor een stuk in de verdrukking brengt. Die is mislukt. mensen met gezond verstand wisten natuurlijk al langer dat dit tot conflicten zou leiden en nu zien de machtshebbers dat langzamerhand ook in (door de druk van de publieke opinie natuurlijk).

Deze doctrine moet dus vervangen worden door een doctrine van aanpassen of oprotten waarbij de andere culturen gewoon terug verdwijnen en de eigen autochtone cultuur weer alleenheerser wordt in het desbetreffende land.

Dat maakt u er van.
Of hebt u de officiële doctrine van multiculturaliteit geschreven?

Fiere Jood 11 februari 2011 11:27

Citaat:

Je kan geen andere culturen wegshotten(1 Hitler is meer dan genoeg)maar je moet ze wel controleren en geen carte blanche geven.

Steben 11 februari 2011 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5292910)
Waar vind ik teksten van die doctrine, wie zijn de ideologen?
Multiculturalisme an sich als ideologie bestaat niet.

tis een praxis een jonge ongeschreven traditie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be