Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Vlaanderen en Schotland :één strijd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151134)

MASTERLUKE 16 februari 2011 12:49

Vlaanderen en Schotland :één strijd?

Onze Franstalige vrienden maken zich weeral druk om een futiliteit.

http://www.dhnet.be/infos/faits-dive...e-belgium.html

Txiki 16 februari 2011 12:53

:cheer: zien ze nu wel dat we solidair zijn :cheer:

Bollywood 16 februari 2011 13:09

Nja en toen ik deze zomer op Zaventem landde was het eerste bord wat ik zag "bienvenue en Wallonie".

Als er staat welkom in vlaanderen, welkom in belgie, welkom in europa of desnoods welkom in zaventem, geen probleem maar sedert wanneer ligt zaventem in wallonie of telt dat niet voor de walen.

Anna List 16 februari 2011 13:10

kaakslagfrancophonie

Liederik 16 februari 2011 13:26

Goh, dat zal die brave belg zijn vakantie wel grondig verpest hebben. Stel je voor zeg, van alle kaarten in dat museum is het wel diegene met een fout op waaraan hij zijn bezoek wijdt. Groot gelijk heeft ie als ie direct na zijn terugkomst de krant opbelt om zijn ongenoegen te uiten!

Citaat:

“Je ne me souviens pas que ce genre de choses arrivait dans ma jeunesse.”

Ah nee, in zijn tijd reclameerden mensen omdat er België stond in plaats van Belgique. Schandalig, zoiets.

abou Anis 16 februari 2011 13:28

Iemand onlangs nog een goede definitie van faits divers gezien?

tschoon verdiep 16 februari 2011 13:33

BDW=braveheart

abou Anis 16 februari 2011 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5305890)
BDW=braveheart

:rofl:

Pelgrim 16 februari 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5305890)
BDW=braveheart

Dat kan niet want hij is al Neo.

Hollander 16 februari 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5305921)
Dat kan niet want hij is al Neo.

ergo Neo = Braveheart

respublica 16 februari 2011 14:37

Ik heb de Franstaligen nooit horen klagen over het feit dat België 150 jaar lang foutief voorgesteld werd in het buitenland als een 'Franstalig land.' Maar dat was zeker niet erg?

Txiki 16 februari 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5306121)
Ik heb de Franstaligen nooit horen klagen over het feit dat België 150 jaar lang foutief voorgesteld werd in het buitenland als een 'Franstalig land.' Maar dat was zeker niet erg?

Dat is dwaas ressentiment. Vergeet dat verleden nu toch eens en kijk vooruit. 8-)

Vlaanderen Boven 16 februari 2011 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5305856)
Ah nee, in zijn tijd reclameerden mensen omdat er België stond in plaats van Belgique. Schandalig, zoiets.

Haha, ik ging dat ook net posten. Die verdomde Vlamingen toch, hoe durven ze.

Anna List 16 februari 2011 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5306121)

werd ?!?

respublica 16 februari 2011 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5306165)
werd ?!?

Gelukkig is het dankzij de politieke crisis, die volgens sommige Vlaamse intellectuelen het imago van België verpest, nu vrij goed geweten dat België een meertalig land is. Dat is zeker voor de eerste keer in de Belgische geschiedenis het geval.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki
Dat is dwaas ressentiment. Vergeet dat verleden nu toch eens en kijk vooruit.

Je kan dit amper 'verleden' noemen, je mag het Franstalig imago van België, zoals het nog altijd bestaat, maar vooral bestaan heeft, niet onderschatten.

Txiki 16 februari 2011 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5306187)
Gelukkig is het dankzij de politieke crisis, die volgens sommige Vlaamse intellectuelen het imago van België verpest, nu vrij goed geweten dat België een meertalig land is. Dat is zeker voor de eerste keer in de Belgische geschiedenis het geval.

Je kan dit amper 'verleden' noemen, je mag het Franstalig imago van België, zoals het nog altijd bestaat, maar vooral bestaan heeft, niet onderschatten.

Heeft België dan een imago?

Vlaanderen Boven 16 februari 2011 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5306526)
Heeft België dan een imago? 8O

Natuurlijk niet.

Deze draad doet me eraan denken, heb ooit eens een spel gespeeld waar één van de installatietalen het 'Belgisch' was. Dat bleek...Nederlands te zijn. Verwarrend was wel dat er ook een optie 'Nederlands' was. Toch niet de snuggersten die die interface hebben ontworpen.

Salvadorii 16 februari 2011 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5306134)
Dat is dwaas ressentiment. Vergeet dat verleden nu toch eens en kijk vooruit. 8-)

Ik ga het verleden niet vergeten en ook n iet vergeven. De franstalige is de vijand punt. Ik wil ze niet uitroeien of dergelijke, maar ze zijn niet te vertrouwen, antithetisch tov een bloeiende Vlaanderen en wensen de Vlaming enkel als ATM te gebruiken (oh ja en kanonnenfodder, als er gevochten wordt). Geen eurocent solidariteit gun ik ze. Men kan evengoed aan de zwarten in Amerika vragen om subsidies te betalen aan het KKK.

Vlaanderen Boven 16 februari 2011 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5306566)
Ik ga het verleden niet vergeten en ook n iet vergeven. De franstalige is de vijand punt. Ik wil ze niet uitroeien of dergelijke, maar ze zijn niet te vertrouwen, antithetisch tov een bloeiende Vlaanderen en wensen de Vlaming enkel als ATM te gebruiken (oh ja en kanonnenfodder, als er gevochten wordt). Geen eurocent solidariteit gun ik ze. Men kan evengoed aan de zwarten in Amerika vragen om subsidies te betalen aan het KKK.

Nogal overdreven me dunkt. Ik sta niet noodzakelijk antagonistisch tegenover franstaligen, laat staan als individuen, omwille van het verleden. Wat ik niet kan vergeven is dit land en haar structuur, die nog steeds geënt is op dat verleden en dus geen bestaansrecht heeft. Zo snel mogelijk opdoeken.

Salvadorii 16 februari 2011 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5306596)
Nogal overdreven me dunkt. Ik sta niet noodzakelijk antagonistisch tegenover franstaligen, laat staan als individuen, omwille van het verleden. Wat ik niet kan vergeven is dit land en haar structuur, die nog steeds geënt is op dat verleden en dus geen bestaansrecht heeft. Zo snel mogelijk opdoeken.

De franstaligen hebben nooit afgerekend met hun colonialistische verleden tov de Vlaming. Dus ze blijven in hetzelfde spoor verder doen. Toegegeven hun racisme is verminderd (bij de meeste toch), maar ze hebben eerder het Japanse dan het Duitse model overgenomen wat het verleden betreft (ook ivm Congo, en WOII). En dat is (mede) de verantwoordelijkheid van de huidige generaties. Maar in plaats van hun eigen verleden eens goed te bekijken is het de zwarte Vlaming die altijd voor problemen zorgt ... awel ik trek mijn conclusies. Een verkrachter die zijn misdaden blijft minimaliseren ('ze vroeg erom') wordt ook niet vervroegd vrijgelaten...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be