![]() |
4 Franstalige partijen houden 'Federatie Wallonië-Brussel' boven de doopvont
Zijn de franstaligen ons echt voor de gek aan het houden???
Eigenlijk zouden we nu zeker niet meer over financiering van Brussel moeten onderhandelen, en vermits de Brusselaars steeds zeggen dat er 16 miljard per jaar naar Vlaanderen gaat, kunnen ze nu hun eigen boontjes doppen. Vlaamse onderhandelaars, geef lik op stuk en staak de transfers!! |
Even zeggen wat er aan de hand is, want je zegt veel en weinig tegelijk.
Federatie Wallonië-Brussel is de nieuwe naam voor de Franse Gemeenschap. Zwaktebod als je het mij vraagt, want men had, conform artikel 137 van de Grondwet, bevoegdheden kunnen overdragen van het Waals Gewest naar die Franse Gemeenschap. Hoewel dit niet mogelijk is voor Brussel, had dit toch de Francofonie versterkt in België door het orgaan dat actief is in zowel Brussel als Wallonië te versterken. Vlaanderen heeft zich wel versterkt en daardoor haar extraterritoriale hoofdstad kunnen behouden. Het water tussen Wallonië en Brussel is nog te diep, een provocerende naam ten spijt kan men dat niet verbergen. |
Citaat:
Overigens wil ik het ze nog zien uitleggen in het buitenland: het federale Europa heeft een federale lidstaat die bestaat uit een federatie... :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wacht tot de Brussel aars gaan eisen dat het Brussel-Wallonië wordt ipv andersom.
|
Citaat:
jullie is echt niets te dol. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar het is wel onze zot. :twisted: |
Mooi. We zijn er dus uit. Belgie is dood en 2 nieuwe landen ontstaan:
- De Federatie Wallonië-Brussel - De Republiek Vlaanderen Meer moet dat niet zijn. :thumbsup: |
Citaat:
In Amerika gelooft een meerderheid van Republikeinen en conservatieven dat Obama stiekem in Afrika werd geboren (zie hij is zwart!). Dat vind ik nog veel zotter dan welke Belgische toestand ook; Hier loopt alles wel mank maar het is wel logisch te verklaren - een gediscrimineerde meerderheid probeert zich te ontvoogden, terwijl de gepriviligeerde minderheid er alles aan doet om hun profitariaat in stand te houden. OK, het resultaat trekt meer op een Rube-Goldberg machine dan een staat, maar er vallen geen doden :-) |
Citaat:
Maar goed, ik vind een federatie van anderhalve entiteit binnen een federatie van twee-en-een-halve entiteit wel heel apart. |
Citaat:
BUK DIEPER, VLAAM. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen? Is dat het Vlaamse gewest + de Vlaamse gemeenschap in Brussel? Lijkt me dus ook wat onduidelijk. Net zoals om van Brussel de hoofdstad te maken van dat "Vlaanderen". |
Citaat:
Wat zal ik nu proberen? Esperanto? Frans? Russisch? Engels? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be