Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Schokkend: Kinderen gebruikt in anti-Wilders spotjes. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151228)

Derk de Tweede 17 februari 2011 10:28

Schokkend: Kinderen gebruikt in anti-Wilders spotjes.

Zag dat gisteren op de Nederlandse TV, een filmmaker die ant-PVV spotjes maakte waarin kinderen zich laagdunkend moesten uitlaten over de PVV en Wilders in het bijzonder. Ik vind dit niet kunnen, vooral omdat het hier ging om heel jonge kinderen.

Ook als het anti-SP, anti-PvdA of anti-weet ik veel zou zijn.
Kinderen hebben recht op hun politieke onschuld.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...-walgelijk.htm

abou Anis 17 februari 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5308324)
Zag dat gisteren op de Nederlandse TV, een filmmaker die ant-PVV spotjes maakte waarin kinderen zich laagdunkend moesten uitlaten over de PVV en Wilders in het bijzonder. Ik vind dit niet kunnen, vooral omdat het hier ging om heel jonge kinderen.

Ook als het anti-SP, anti-PvdA of anti-weet ik veel zou zijn.
Kinderen hebben recht op hun politieke onschuld.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...-walgelijk.htm

En hoe precies is de "politieke onschuld" van die kinderen geschaad?

Derk de Tweede 17 februari 2011 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5308331)
En hoe precies is de "politieke onschuld" van die kinderen geschaad?

Omdat ze niet de mening van zichzeld kenbaar maken, maar die van de desbetreffende filmmaker. We hebben het hier over kleuters van een jaar of vier / vijf. Die kun wijs maken dat als ze stout zijn ze in de zak van Sinterklaas worden afgevoerd naar de Spaanse mijnen of dat God ze de hele dag vanuit de hemel in de gaten houdt.
Van mij mag je Wilders in het debat bestrijden, maar laat die kinderen erbuiten.

Wisord 17 februari 2011 10:38

Ik vond dit niet kunnen, PVVer mishandelt 8 maanden zwangere vrouw.
Citaat:

Dion Graus in oktober 2002 zijn toen al acht maanden zwangere vrouw zodanig heeft mishandeld dat zij in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Dit staat in een aangifte uit 2003 bij de politie tegen Graus. Artsen die de toenmalige vrouw van het Kamerlid begeleidden, spraken van een "zeer bedreigende situatie." In elk geval zijn tegen Graus zes aangiftes gedaan van zaken als mishandeling, bedreiging en stalking.
Bron http://www.limburger.nl/article/2008...525774611/1045

Wisord 17 februari 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5308339)
Omdat ze niet de mening van zichzeld kenbaar maken, maar die van de desbetreffende filmmaker. We hebben het hier over kleuters van een jaar of vier / vijf. Die kun wijs maken dat als ze stout zijn ze in de zak van Sinterklaas worden afgevoerd naar de Spaanse mijnen of dat God ze de hele dag vanuit de hemel in de gaten houdt.
Van mij mag je Wilders in het debat bestrijden, maar laat die kinderen erbuiten.

Dat klopt ook.

abou Anis 17 februari 2011 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5308339)

Het zijn dus kleuters die een tekstje krijgen dat ze moeten opzeggen voor de camera. En de meneer of mevrouw zegt hen waarschijnlijk ook hoe ze moeten kijken als ze het zeggen. En nadat ze dat gedaan hebben krijgen ze een geschenkje of een snoepje of zo.

Misschien kunnen deze kinderen aankloppen bij de ongetwijfeld reeds bestaande Zelfhulpgroep Voor Kinderen Die Door Hun Optreden In Een Reclamespotje Onheroepelijk Beschadigd Werden.

Eigenzinnig 17 februari 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5308358)
Het zijn dus kleuters die een tekstje krijgen dat ze moeten opzeggen voor de camera. En de meneer of mevrouw zegt hen waarschijnlijk ook hoe ze moeten kijken als ze het zeggen. En nadat ze dat gedaan hebben krijgen ze een geschenkje of een snoepje of zo.

Misschien kunnen deze kinderen aankloppen bij de ongetwijfeld reeds bestaande Zelfhulpgroep Voor Kinderen Die Door Hun Optreden In Een Reclamespotje Onheroepelijk Beschadigd Werden.

het blijft deonthologisch fout om kinderen in volwassen disputen in te schakelen..punt uit.
Indien Wilders een bende kids had ingeschakeld om zijn stellingen te staven zou er een prijs op zijn hoofd worden gezet

...het toont aan hoe wanhopig de linkse oppositie is geworden

abou Anis 17 februari 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5308380)
het blijft deonthologisch fout om kinderen in volwassen disputen in te schakelen..punt uit.
Indien Wilders een bende kids had ingeschakeld om zijn stellingen te staven zou er een prijs op zijn hoofd worden gezet

...het toont aan hoe wanhopig de linkse oppositie is geworden

Onnozelaars. Zal ik eens zoeken naar de verontwaardigde topics over die VB affiches van een paar jaar geleden met die mooie zogezegde Vlaamse kindjes op? Ik denk niet dat ik ze ga vinden.

De enige reden waarom hier een topic over gestart wordt is dat het gericht is tegen Wilders. Maar dan ook echt de enige reden.

Voor de rest zullen die kinderen daar helemaal niks aan overhouden. Niks.

Wisord 17 februari 2011 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5308358)

Die reklamebrol en dan vooral met kinderen keur ik ook niet goed. Mij lijkt het wel hypocriet om dan deze anti-PVV reklame aan te vallen en dan te zwijgen over de andere reklame waar jij het over hebt.

Wisord 17 februari 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5308389)
Onnozelaars. Zal ik eens zoeken naar de verontwaardigde topics over die VB affiches van een paar jaar geleden met die mooie zogezegde Vlaamse kindjes op? Ik denk niet dat ik ze ga vinden.

De enige reden waarom hier een topic over gestart wordt is dat het gericht is tegen Wilders. Maar dan ook echt de enige reden.

Gun ze hun zelfmedelijden Abou het is ronduit triestig, :lol:.

Mahalingam 17 februari 2011 10:58

Hier is dat filmje waar het over gaat, te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=FeuOe...layer_embedded

fox 17 februari 2011 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5308342)

Misschien moet je daarover anders eens een topic opstarten. Hier heeft dit echter helemaal niets mee te maken.

abou Anis 17 februari 2011 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5308407)
Hier is dat filmje waar het over gaat, te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=FeuOe...layer_embedded

Bedankt. Er is dus niks mis mee.

Vette Pois(s)on 17 februari 2011 11:01

Linkse moraal is de waarheid.

En om dit door te blijven duwen, schuwt die bende niks of niemand.

Eigenzinnig 17 februari 2011 11:07

Citaat:

het getuigt van een schaamteloze ranzigheid om kleine kinderen voor een politieke kar te spannen of dat nu een VB affiche of een anti-wilders filmpje is of niet of ze daar nu getraumatiseerd uitkomen of niet..PUNT UIT..

De enige reden dat de linkies geen graten zien in dit misselijkmakend gedoe is omdat het voor het goede doel is (anti-wilders). Maar dan ook echt de enige reden.

Wisord 17 februari 2011 11:10

Abou heeft hier wel degelijk een punt waar ik nog niemand op zien reageren heb, waarom mogen kinderen dan wel in andere reklametoestanden gebruikt worden?

Derk de Tweede 17 februari 2011 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5308342)

Niet mijn man die Dion, maar hij daarvan vrijgesproken.

forzaflandria 17 februari 2011 11:19

Had Wilders kinderen gebruikt om te zagen over Islam of over links, dan had men hem direct Nazi-praktijken aangewreven.

Wisord 17 februari 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5308408)
Misschien moet je daarover anders eens een topic opstarten. Hier heeft dit echter helemaal niets mee te maken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5308431)
het getuigt van een schaamteloze ranzigheid .

Ik vond het ook erg ranzig, meer hoefde er over die PVV-klootzak niet gezegd te worden. En nee ik start er geen toppic over want voor je het weet staat die toppic weer vol met moslimhaat enz... zoals elke draad in I&I en de uitlopers daarvan.

vlijmscherp 17 februari 2011 11:25

Citaat:

je bedoelt deze affiche:

klopt, weinig verontwaardige reacties daarop gezien. raar hé?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be