Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   onmenselijke situaties in gesloten centrum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151245)

Tamam 17 februari 2011 14:11

onmenselijke situaties in gesloten centrum

Afgelopen nacht is het gesloten centrum 127bis is opnieuw het toneel van afschuwelijke gebeurtenissen geweest. Een gevangene, een jonge man ( 18 jaar) van Egyptische afkomst werd door 4 bewakers meegenomen in een isoleercel. Hij werd gemarteld door bewakers en heeft er sporen van op zijn lichaam.

Het doel van deze houders van slagen en verwondingen lijkt me duidelijk misbruik van macht.. Hem ontmoedigen om zijn volgende deportatie te weigeren en hem een voorproefje te geven van wat hem te wachten staat als hij terug wil naar België.

rookie 17 februari 2011 14:17

Bron? of weer eens PVDA bullshit?

abou Anis 17 februari 2011 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 5308808)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rstaking.dhtml

backfire 17 februari 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5308797)
Afgelopen nacht is het gesloten centrum 127bis is opnieuw het toneel van afschuwelijke gebeurtenissen geweest. Een gevangene, een jonge man ( 18 jaar) van Egyptische afkomst werd door 4 bewakers meegenomen in een isoleercel. Hij werd gemarteld door bewakers en heeft er sporen van op zijn lichaam.

Het doel van deze houders van slagen en verwondingen lijkt me duidelijk misbruik van macht.. Hem ontmoedigen om zijn volgende deportatie te weigeren en hem een voorproefje te geven van wat hem te wachten staat als hij terug wil naar België.

Gratuit en / of overdreven geweld kan absoluut niet. Een accuraat en streng terugkeerbeleid, met als uiterste een gedwongen repatriëring, mag niet tot excessen leiden. Spijtig genoeg hebben we geen accuraat en streng terugkeerbeleid.

Wat zitten daar nu 6 Armeniërs te klagen? Wat doen die hier?

Tamam 17 februari 2011 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 5308808)

alles wat niet in uw VB gazetje staat is PVDA bullshit waarschijnlijk.

1207 17 februari 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5308826)
Gratuit en / of overdreven geweld kan absoluut niet

Let op het werkwoord zou in dat artikel. :)

rookie 17 februari 2011 14:54

oorspronkelijk artikel : http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rstaking.dhtml
Vluchtelingen gesloten centrum 127bis houden hongerstaking

Verschillende vluchtelingen in het gesloten asielcentrum 127bis in Steenokkerzeel hebben een hongerstaking aangevat. Dat melden de organisaties 'No Deportation' en 'Coordination contre les Rafles, les Expulsions et pour la Régularisation' (CRER). De hongerstakers en beide organisaties kaarten zo psychologisch en fysiek misbruik in het centrum aan.
Dinsdagavond zou een jonge Egyptenaar naar een isoleerruimte overgebracht zijn, waar hij mishandeld geweest zou zijn door vier bewakers. De bewakers zouden ook bedreigingen geuit hebben opdat de man zijn uitzetting rustig zou aanvaarden en hij nooit meer naar België zou terugkeren. Het lichaam van de man zou sporen van geweld vertonen.

Maandag zouden zes Armeniërs eveneens slecht behandeld zijn, nadat ze probeerden te ontsnappen uit 127bis. Zij moesten volgens No Deportation en CRER buiten wachten toen hun kamers doorzocht werden. De directie van het gesloten asielcentrum kan woensdagavond niet bereikt worden voor commentaar. (belga/odbs)

wordt

Citaat:

Blijkbaar schijnt er iemand te knoeien met de tekst maar ja dat zal het VB krantje zijn zeker?

backfire 17 februari 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5308883)
Let op het werkwoord zou in dat artikel. :)

Ja, dat viel me ook op. :)

Tamam 17 februari 2011 15:28

Kennen jullie de geschiedenis van eerdere incidenten in Belgische gesloten centra? Jullie gaan er weer van uit dat dit verzinsels zijn.. wat ergens ziek is. ..Maar geloof vooral enkel wat "in jullie kraam past".

edit: trouwens over jullie muggenzifterij: ik heb toch nergens beweerd dat mijn tekst een letterlijke overname was van een artikel? dit is een forum, het is vrij uw eigen mening bij een feit te zetten.

adéu.

lemire 17 februari 2011 18:19

Harde aanpak mag gerust. Heeft een gezond ontradingseffect.

rookie 17 februari 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5308934)
Kennen jullie de geschiedenis van eerdere incidenten in Belgische gesloten centra? Jullie gaan er weer van uit dat dit verzinsels zijn.. wat ergens ziek is. ..Maar geloof vooral enkel wat "in jullie kraam past".

edit: trouwens over jullie muggenzifterij: ik heb toch nergens beweerd dat mijn tekst een letterlijke overname was van een artikel? dit is een forum, het is vrij uw eigen mening bij een feit te zetten.

adéu.

als ze even gemanipuleerd zijn als de huidige dan bewaar ons ervan :roll:

Savatage 17 februari 2011 18:50

Citaat:

Het enige zieke hier is al onmiddellijk te geloven in allerlei wilde beweringen vooraleer er enig bewijs is of ze überhaupt wel waar zijn.

We zullen afwachten of er iets van waar is, het hele verhaal kan best compleet verzonnen zijn. Mocht het waar zijn is het natuurlijk afkeurenswaardig.

Tamam 17 februari 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lemire (Bericht 5309321)
Harde aanpak mag gerust. Heeft een gezond ontradingseffect.

ja gelijk in Rusland dan als we uw denken consequent doortrekken:

nazi skins die op de metro willekeurig gekleurde vrouwen en oude mannen in elkaar slaan en dat op youtube zetten om immigratie "te ontraden".

triestig bezig, kerel!

Wimpeus 18 februari 2011 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5309424)

nazi skins die op de metro willekeurig gekleurde vrouwen en oude mannen in elkaar slaan en dat op youtube zetten om immigratie "te ontraden".

triestig bezig, kerel!

Gelukkig dat in deze wereld het enkel Russische skinheads zijn die mensen in de metro aanvallen en in elkaar slaan natuurlijk. Ahum...

rookie 18 februari 2011 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5309424)

triestig bezig, kerel!

wetende van uw vorige manipulaties zullen we dit ook maar met de nodige kilo's zout nemen zeker

plakker 18 februari 2011 09:15

Jezus zeg, "gemarteld" ten eerste is dit allemaal maar een eenzijdig verhaal, en ten tweede merk ik op dat allochtonen nul pijn aankunnen, of er toch vooral heeeeeeel veel show rond maken.

cheverrant 18 februari 2011 09:26

onmenselijke situaties in gesloten centrum

Citaat:

Waar komt die informatie vandaan ? Was u persoonlijk aanwezig ? Zo ja, waarom hebt u niet ingegrepen als u zo verontwaardigd was ?

hurricane 18 februari 2011 10:13

Dit soort praktijken kunnen absoluut niet door de beugel.
Je bent met mensen bezig. Mensen die überhaupt al emotioneel in de knoop liggen.
Jammer dat dit soort toestanden bestaan.

CyberpunX 18 februari 2011 11:06

Citaat:

Bij een feit. Niet in een feit. Woorden aanpassen en verdraaien is manipulatie, geen eigen mening. Waarom geloof je de ene partij en de andere niet? Wat doet een egyptenaar hier? Nu zijn ze toch bevrijd? Moet hij niet gaan helpen bij de heropbouw?

Duupje 18 februari 2011 11:18

Citaat:

In plaats van hier te liggen zagen over vermeende "martelingen", zou je beter 1. zelf ingrijpen als u het zo onaanvaardbaar vindt en 2. zorgen dat je nooit meer op een partij stemt die zulke toestanden tot leven brengt.

(wat had die Egyptenaar gedaan om gemarteld te worden trouwens?)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be