Salvadorii |
19 februari 2011 22:33 |
Rik Torfs uit CD&VnV gezet
Oost-Duinkerken
Op de partijraad van de Christen Democrten en Vis noch Vlees werd Rik Torfs onverwacht uit de partij gezet. Uit diverse bronnen was te horen dat Torfs al een tijd voor wrijving zorgde binnen CD&VnV, maar dat zijn recente uitspraken in 'Villa Nautica' de druppels waren die zee deden vol lopen. 'Op zo 'n manier N-VA aanvallen, terwijl was afgesproken om dat net niet te doen, het is gewoon kwallig, te kwallig', zei een ex-partijgenoot die anoniem wou blijven omdat hij geen toestemming had om de media te woord te staan, en omdat hij lekker is rauw met citroensap. "Nu goed, door de overbevissing, het broeikas-effect en het feit dat Vlaams-gezinden geen verkiesbare plaatsen kregen, blijven hier zo goed als alleen maar kwallen over, en hier en daar en mossel, maar dit was er echt over. Zelfs voor dieren die overleven door uitwerpselen uit het water te filtreren. Zo kwaad was hij dan nog, net een zooplankton die zijn teut afgepakt werd"
Partijvoorzitter Wouter Weekdier, wou geen commentaar geven, en kroop terug in zijn schelp. Een woordvoerder verklaarde dat Torfs 'de partijkaart ontnomen werd omdat hij met zijn herhaaldelijke optredens, onder andere zijn poging om voorzitter te worden vijf minuten na hij bij ons was aangespoeld gelijk een dode potvis, bij het Vlaamse kiespubliek het idee wekte dat er geen onderscheid is tussen een vormloze massa slijm zonder principes en een kwal. En Bij CD&VnV staat het partijbelang altijd vooraan, behalve als er postjes te verdelen zijn."
Torfs blijf verkozen en behoudt dus zijn bokaaltje in het parlement, en dat is het belangrijste volgens de ex CD&VnVer. Aldus Torfs, "Weet men wat ik heb moeten doen om in het parlement te geraken? Heel mijn leven heb ik gezegd dat ik nooit of nooit bij CD&VnV ging gaan. En toch gedaan he! OK, ik had geen keuze, de kwallen waren de enigste die me wouden, zo paniekerig waren ze toen. Maar toch, ik ben Rik Torfs. Ik bedoel Rik Torfs, he!".
-Beluga nieuwsdienst
|