![]() |
Het begint ook te rommelen in China
Via verscheidene microblogs werd de afgelopen dagen opgeroepen tot diverse protestbetogingen in verschillende Chinese steden.
Mits China ruime expertise heeft in censuur, komt er momenteel niet veel van terecht. Ondertussen waarschuwt de wereldbank dat de absolute grens voor de voedselprijzen bijna bereikt is en dat regeringen zullen vallen en bedrijven overkop zullen gaan door al dit tumult. Escaleert het in China ook ? http://www.aziatischetijger.nl/2011/...-te-voorkomen/ |
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen met China.
|
Citaat:
Op de berichtgeving over Egypte was censuur ingesteld. Citaat:
|
In tegenstelling tot de Maghreb-machthebbers heeft China kolossale hoeveelheden cash ter beschikking.Er wordt wel degelijk geinvesteerd,massief zelfs,in een uitbreiding van de binnenlandse economie,en,bijgevolg,in meer interne welvaart.
Maar het voorziene "rustige tempo" (waarbij de Communistische Partij van China hoopt om zelf voor nog onbepaalde tijd alle touwtjes in handen te kunnen houden) wordt in ernstige mate verstoord... tientallen miljoenen nijvere arbeidskrachten,die noodgedwongen 1000 kilometer van huis moeten verblijven het grootste deel van het jaar(en bovendien illegaal zijn in eigen land waar je geen rechten hebt buiten je eigen district), willen een LEVEN opbouwen in ruil voor hun harde werk.Velen zijn al in de dertig,en vinden de "blockage van hun leven" ondraaglijk..Na de terreur van het "mentaal afgesloten" zijn van hun ouders,zitten zij in een soort "financiele val"'...Ondanks hun harde inspanningen.. Dit kan zo niet verder. Bovendien doet de stijgende inflatie ook al geen goed,het hindert de arbeiders om een basisfunktie te vervullen,namelijk wat geld opzenden naar hun familie ver weg in het achteraf... Ofwel slaagt de Chinese regering er in om sneller dan voorzien de situatie te verbeteren,ofwel wordt er misschien..een ECHTE communistische Partij van China (her)opgericht :? |
China foefelt met zijn cijfers over economische groei. Op de Nasdaq zijn recent veel bedrijfjes door de mand gevallen wegens het rapporteren van valse resultaten. Het blijken allemaal lege dozen te zijn.
De welvaart in China is er maar voor een kleine groep. Die op het platteland leven kunnen hun geen brood meer kopen. En we weten allemaal vanwaar de hoge voedselprijzen komen toch ? Niet van die paar mislukte oogsten, maar van het bijdrukken van de duizenden miljarden geldbriefjes over de hele wereld om het Wall Street krapuul te redden. |
Uit die link
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik spreek over 'allemaal' heb ik het natuurlijk over de bedrijfjes die valse resultaten rapporteerden. Dit waren echt lege dozen. Ze namen niet eens hun telefoon op.
Zie maar meneer Bollen http://www.thestreet.com/story/10952...d-network.html |
Citaat:
Nu, ik zal er niet om treuren moesten ze aan interne spanningen kapot gaan |
Als ik kijk naar wat andere landen met hun welvaart doen (Nigeria, Congo, Libië, ...), denk ik dat bepaalde Zuid-Amerikaanse landen én China nog niet al te slecht bezig zijn.
|
Citaat:
|
Geef je de chinezen democratie vliegen ze direct 30 jaar terug in de tijd. Ze willen meer welvaart maar anderzijds er ook niet meer voor betalen. Ze willen een welvaartsstaat naar europees model maar als ze horen dat dit makkelijk 45% van het inkomen zal kosten hoeft het niet. Dus zo'n vaart zal het niet lopen daar. Een werknemersorganisatie hebben ze wel nodig maar protesteren tegen het regime is daar niet de oplossing voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga als het lente is patatten en wortelen zaaien denk ik:D |
@poekieJ
Heel verstandig! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
'Het zijn allemaal lege dozen.' Dat is een insinuerende conclusie die de lading niet dekt. Toch bedankt voor de link ;-) |
De Chinese economie zal al heel wel slechter moeten draaien dan wat ze nu bezig is, voor de mensen daar de vrees voor een nieuw Tiananmen zullen opzij zetten. Ik zie een massale opstand niet snel gebeuren, en zeker geen val van het communistisch regime.
|
Citaat:
Verder hoor je al die verhalen over uitzettingen, wel 90% wil gewoon niets liever dan dat hun huis opgekocht zou worden door een projectontwikkelaar en dat ze er dan beter van zullen worden. Onlangs nog hebben 2 kennissen een nieuw appartement gekocht. Hun oude vervallen appartementje willen ze echter behouden want... het zal ze maar overkomen dat iemand net daar een nieuw appartementscomplex zou zetten en ze 3x meer geld zouden krijgen dan nu het geval is. En verder, als ik een chinees vraag hoe het nu zit met die onlusten zeggen ze: "hoeveel mensen waren er op de betoging? enkele honderden? lol, das geen protest gezien de omvang van de steden waar ze betogen". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be