Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Allochtonisering en militarisering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151464)

Pilleke 20 februari 2011 21:46

Allochtonisering en militarisering

Onkelinx onderzoekt of er militairen kunnen ingezet worden ter bescherming van het personeel van het openbaar vervoer.

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...tib-823342.php

Het vlot lekker in onze multiculturele hoofdstad. Nog even en elke autochtoon kan digitaal een militair bestellen om veilig te kunnen gaan shoppen in de Inno van de Nieuwstraat.

Ik ben benieuwd naar de duiding van weldenkend links over deze evolutie.

Serenity 20 februari 2011 22:09

Dit is toch te gek voor woorden. Als de ouders hun kinderen niet opvoeden moet de maatschappij dit doen. De ouders worden gestraft met overlast boetes. We gaan toch geen militairen inzetten om kinderen te heropvoeden?

Wisord 20 februari 2011 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke (Bericht 5315440)
Onkelinx onderzoekt of er militairen kunnen ingezet worden ter bescherming van het personeel van het openbaar vervoer.

Het vlot lekker in onze multiculturele hoofdstad. Nog even en elke autochtoon kan digitaal een militair bestellen om veilig te kunnen gaan shoppen in de Inno van de Nieuwstraat.

Geen slecht idee.... waarom zou het niet kunnen? Liever een militair dan een flik.

Serenity 20 februari 2011 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5315560)
Geen slecht idee.... waarom zou het niet kunnen? Liever een militair dan een flik.

Geen flikken of militairen. Opvoeders. Dat is een taak voor hen.

Wisord 20 februari 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serenity (Bericht 5315564)
Geen flikken of militairen. Opvoeders. Dat is een taak voor hen.

Deze problemen doen zich in bijna elke grootstad op onze aardbol voor beste Serenity. Ik denk dat je veel opvoeders gaat nodig hebben.

Serenity 20 februari 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5315583)
Deze problemen doen zich in bijna elke grootstad op onze aardbol voor beste Serenity. Ik denk dat je veel opvoeders gaat nodig hebben.

Dan is dat zo. Nooit opgeven. Ik ben er 100% van overtuigd. Een serene maatschappij is mogelijk.

longhorn 20 februari 2011 22:29

Geef die buschauffeurs een taser, pepperspray, matrak...

Wisord 20 februari 2011 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5315592)

Heel die bus vol pepperspray... :-D:lol:.... Nee ze moeten op die lijnen wel degelijk een extra persoon inzetten. En waarom geen militair?? Het zou mij in ieder geval een beter gevoel geven dan een flik.

Savatage 20 februari 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5315592)

+ Verbied die allochtone probleemjongeren nog gebruik te maken van het openbaar vervoer als ze daar al eerder voor zijn opgepakt.

Sus Iratus 20 februari 2011 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5315657)
+ Verbied die allochtone probleemjongeren nog gebruik te maken van het openbaar vervoer als ze daar al eerder voor zijn opgepakt.

Dan gaan ze fietsen stelen of carjacken om van A naar B te komen, want van wandelen wordt men immers moe.

Kodo Kodo 20 februari 2011 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5315657)

want die zullen braaf gehoorzamen.

Bad Attila 21 februari 2011 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke (Bericht 5315440)

U moet het artikel leren lezen, hé...

"Chez Onkelinx, dimanche soir, on signalait qu’il n’est « pas question de mobiliser des militaires en treillis et veste de camouflage pour sécuriser la Stib. La ministre a bien parlé de militaires démilitarisés. » Démilitarisés ? Chez De Crem, le franc tombe. Et on explique : la Défense et l’Intérieur sont en train d’organiser le transfert de 100 soldats vers la police bruxelloise. Ce transfert est en négociation depuis des mois. L’affaire frotte un peu côté syndical (pour des questions de statut et de prise en compte d’anciennetés). Quand cela sera réglé, les militaires, pour devenir policiers, devront passer et réussir une formation. « Ces soldats, �* terme, ne le seront plus – ils seront devenus policiers. "

Het zou dus gaan om ex-militairen die flik gaan worden in het kader van een project tussen beide. Dus geen leger in de metro, wel flikken. :roll:

COCHINILLO 21 februari 2011 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serenity (Bericht 5315526)
Dit is toch te gek voor woorden. Als de ouders hun kinderen niet opvoeden moet de maatschappij dit doen. De ouders worden gestraft met overlast boetes. We gaan toch geen militairen inzetten om kinderen te heropvoeden?

ik denk dat die militairen moeten dienen om andere passagiers een "veiligheidsgevoel" te geven ipv een "onveiligheidsgevoel"... je weet wel, dat GEDACHT dat je wel eens in mekaar zou kunnen geslagen worden.

giserke 21 februari 2011 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5315634)
Heel die bus vol pepperspray... :-D:lol:.... Nee ze moeten op die lijnen wel degelijk een extra persoon inzetten. En waarom geen militair?? Het zou mij in ieder geval een beter gevoel geven dan een flik.

Mij niet. beiden zijn ze niet echt snugger, maar de beperkte opleiding die militairen en flikken krijgen is toch anders georiënteerd.

Bovendien heb ik meer ervaring met de flik als agressor dan typen die ons beschermen.

guido 007 21 februari 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5315681)
Dan gaan ze fietsen stelen of carjacken om van A naar B te komen, want van wandelen wordt men immers moe.

Sluit ze op om ze nadien naar land van herkomst te brengen, zelfs als ze van de derde generatie zijn.

gfpatch 22 februari 2011 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5316568)
Mij niet. beiden zijn ze niet echt snugger, maar de beperkte opleiding die militairen en flikken krijgen is toch anders georiënteerd.

Bovendien heb ik meer ervaring met de flik als agressor dan typen die ons beschermen.

Niet snugger?!? Dan mag je mijn studies eens nadoen.

guido 007 22 februari 2011 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch (Bericht 5319024)

En dat zijn: ...

giserke 22 februari 2011 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5319028)
En dat zijn: ...

WK luchtzakken kloppen

giserke 22 februari 2011 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch (Bericht 5319024)

Ik zou het niet uithouden. Mijn achterhoofd steekt te weinig uit.

CyberpunX 22 februari 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5315634)
En waarom geen militair??

Omdat men net de zatlappen enz probeert te weren, dan ga je ze niet als security inzetten :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be