Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   'Kadhafi gevlucht naar Venezuela' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151507)

Derk de Tweede 21 februari 2011 18:32

'Kadhafi gevlucht naar Venezuela'

Onder voorbehoud.
Dat zegt zowel de NOS als de BBC.
Stukje NOS:
De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague zegt dat hij aanwijzingen heeft dat de Libische leider Kadhafi mogelijk op weg is naar Venezuela. Het is niet duidelijk waar minister Hague zich op baseert.

Gisteravond waren er ook berichten dat Kadhafi het land had verlaten. Tegen de verwachting in sprak hij niet zelf het volk toe, maar deed zijn zoon dat. De Libische leider heeft goede banden met de Venezolaanse president Chávez.
http://nos.nl/artikel/220578-kadhafi...venezuela.html

atmosphere 21 februari 2011 18:40

Dan kan hij veilig vanuit het buitenland zijn orde troepen aansturen.

Piero 21 februari 2011 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5317635)
Gisteravond waren er ook berichten dat Kadhafi het land had verlaten. Tegen de verwachting in sprak hij niet zelf het volk toe, maar deed zijn zoon dat. De Libische leider heeft goede banden met de Venezolaanse president Chávez.
http://nos.nl/artikel/220578-kadhafi...venezuela.html

Arme Chávez valt door de mand. Is vriendjes met een dictator die alleen nog maar in zichzelf gelooft. Dictators hebben de tijdgeest tegen. 8-)

Derk de Tweede 21 februari 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 5317665)
Dan kan hij veilig vanuit het buitenland zijn orde troepen aansturen.

Momenteel bombardeert de Libische luchtmacht de demonstranten. Situatie is ongecontroleerd. Het lijkt me duidelijk dat zijn (eventuele) vlucht op handen is.

Derk de Tweede 21 februari 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5317671)
Arme Chávez valt door de mand. Is vriendjes met een dictator die alleen nog maar in zichzelf gelooft. Dictators hebben de tijdgeest tegen. 8-)

Ik vond Chávez al geen prettig mens, maar ik hoop dat Kadhafi voor een internationaal tribunaal komt te staan.
Momenteel gooien Libische straaljagers bommen op ongewapende burgers.

Torah4all 21 februari 2011 19:07

Goede keuze van hem. Hij kan daarna nog eens op de vlucht slaan samen met Chavez. Kunnen ze samen naar Cuba vertrekken.

Derk de Tweede 21 februari 2011 21:33

Beelden van vluchtende aanhangers van Khadafi.

http://www.youtube.com/watch?v=P7vrbui-Dqk

D'ARTOIS 21 februari 2011 23:09

Fake. Trap er niet in. Het is een compilage van dezelfde beelden.
Ik ben zeker geen aanhanger van Khadafi, maar volgens mij zit die nog rustig in z'n tent. Maar wat zeer ernstig is dat een leger zich gewapenderhand opzet tegen hun eigen bevolking.

Dr. Strangelove 22 februari 2011 00:06

ik denk dat Hague beter zijn mond had gehouden ipv wilde geruchten de wereld in te sturen

Overigens heb ik nog niemand van de EU verantwoordelijkheid horen nemen voor het feit dat ze de laatste jaren de Libische politie met high-tech wapens hebben uitgerust, zogezegd om illegale immigratie te bestrijden.
Het is echt niet alleen Berlusconi die Kadhafi steunde.

solidarnosc 22 februari 2011 00:28

Volgens mij is iemand als Khadaffi iemand die liever strijdend ten gaat dan ergens in de middle of nowhere weg te rotten.

Antoon 22 februari 2011 11:24

Khadaffi heeft even een interview gegeven op televisie. Hij zei letterlijk dat hij in Tripoli was en niet in Venezuela. Maar hij maakt wel een verwarde indruk. Zijn einde is nabij, zoveel is zeker.

Johan Bollen 22 februari 2011 12:17

Zowel Libië als Venezuela ontkennen. Zelfs Ashton (Buitenlandse zaken Europese gemeenschap) zei dat het om niets meer dan "ongefundeerde geruchten" ging want dat er "geen concrete informatie" was. Het is dus eerder de Britse minister van Buitenlandse zaken William Hague die hier door de mand valt.

Stemmingsmakerij en non-nieuws.

straddle 23 februari 2011 02:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5318416)
Fake. Trap er niet in. Het is een compilage van dezelfde beelden.
Ik ben zeker geen aanhanger van Khadafi, maar volgens mij zit die nog rustig in z'n tent. Maar wat zeer ernstig is dat een leger zich gewapenderhand opzet tegen hun eigen bevolking.

Goed beoordeeld.

Hague valt zwaar door de mand.

groene flamingant 23 februari 2011 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5318570)
Volgens mij is iemand als Khadaffi iemand die liever strijdend ten gaat dan ergens in de middle of nowhere weg te rotten.

Denk ik ook. Khadaffi is geen man die zomaar op de vlucht zal gaan. Hij is daar veel te trots voor.

solidarnosc 24 februari 2011 02:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5319048)
Khadaffi heeft even een interview gegeven op televisie. Hij zei letterlijk dat hij in Tripoli was en niet in Venezuela. Maar hij maakt wel een verwarde indruk. Zijn einde is nabij, zoveel is zeker.

De man maakt al heel zijn leven een verwarde indruk maar is er toch in geslaagd om 4 decennia aan de macht te blijven in een land dat vele malen complexer is dan België. Ik heb ooit eens beginnen lezen in zijn Groen Boekje en bon laat ons zeggen dat dit een verwarde indruk heeft nagelaten.

solidarnosc 24 februari 2011 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 5322107)
Denk ik ook. Khadaffi is geen man die zomaar op de vlucht zal gaan. Hij is daar veel te trots voor.

Nja maar bon voor hetzelfde duikt ie volgende maand op op één van de bunga bunga parties van Berlusconi. Anderzijds als jihadist wacht hem in het heernamaals de moeder van alle bunga bunga parties met 71 maagden of waren het olijven......one way to find out. :lol:

groene flamingant 5 maart 2011 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5323401)
Nja maar bon voor hetzelfde duikt ie volgende maand op op één van de bunga bunga parties van Berlusconi. Anderzijds als jihadist wacht hem in het heernamaals de moeder van alle bunga bunga parties met 71 maagden of waren het olijven......one way to find out. :lol:

Ik denk niet dat Kadhafi zich beschouwt als jihadist of in dat gedoe van die 71 maagden gelooft. Hij heeft zo zijn eigen versie van de islam en die schijnt toch nogal af te wijken van wat de jihadisten verkondigen.

den dinges 6 maart 2011 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 5322107)

Vooral hij heeft geen enkele plek om naar toe te gaan denk ik. Die man staat met zijn rug tegen de muur, en zal terugbijten zolang hij kan.
Ik heb hem nooit sympatiek gevonden, maar Europa had wél zekere overeenkomsten met hem, wat betreft het tegenhouden van illegale immigranten uit zwart Afrika, en ik maak mij wel zorgen over wat zijn opvolgers gaan doen in dat verband, als hij de strijd verliest tenminste, want dat is nog niet zeker...

groene flamingant 17 april 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5341737)
Vooral hij heeft geen enkele plek om naar toe te gaan denk ik. Die man staat met zijn rug tegen de muur, en zal terugbijten zolang hij kan.
Ik heb hem nooit sympatiek gevonden, maar Europa had wél zekere overeenkomsten met hem, wat betreft het tegenhouden van illegale immigranten uit zwart Afrika, en ik maak mij wel zorgen over wat zijn opvolgers gaan doen in dat verband, als hij de strijd verliest tenminste, want dat is nog niet zeker...

Volgens mij heeft hij wel degelijk een aantal plaatsen waar hij naartoe kan. Hij heeft nog altijd bondgenoten, niet alleen in Afrika maar ook in Zuid-Amerika (o.a. Venezuela), maar ik denk dat velen de persoon Kadhafi niet begrijpen. Kadhafi is geboren als bedoeïen, met de trots van een bedoeïen en hoeveel je hem ook kan verwijten: zijn roots, zijn bescheiden afkomst heeft hij nooit verloochend. Al die hoge westerse politici, geboren in hun pluchen zetels zijn waarschijnlijk niet in staat van dat te begrijpen maar voor een man als Kadhafi gaat eergevoel nog altijd boven een gemakkelijke, veilige uittocht met eventueel een stevige smak geld.

Wat dat laatste geeft ik u zeker gelijk. Je kan hem dus veel verwijten maar hij hielp Europa inderdaad met het controleerbaar houden met de instroom van illegale immigranten.

En ondertussen wordt ook weer stilaan duidelijk dat onze westerse politici zich wéér eens als kippen zonder kop (zonder nadenken) in een moeras hebben gestort.

D'ARTOIS 17 april 2011 19:03

En het gebeurt iedere keer weer. Voor hun foute beslissingen zijn geen (politieke) afstraffingen voorhanden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be