Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Kathleen Van Brempt (sp.a) - 31 mei tot 6 juni (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=62)
-   -   België barst ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15152)

Foundation 1 juni 2004 12:16

De vraag is even simpel als rechtlijnig: zou u België graag gebarsten zien?

www.b-u-b.be
www.unitair.be

Kathleen Van Brempt 1 juni 2004 21:04

Nee ik zou niet weten waarom (het woord barsten allen al).? Ik ben wel voor bevoegdheid voor Vlaanderen (bv. op mijn bevoegdheidsterrein)

Tantist 1 juni 2004 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kathleen Van Brempt
Nee ik zou niet weten waarom (het woord barsten allen al).? Ik ben wel voor bevoegdheid voor Vlaanderen (bv. op mijn bevoegdheidsterrein)

Pas maar op, want nu gaan ze u uitschelden voor separatist ;-)

zorroaster 1 juni 2004 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Pas maar op, want nu gaan ze u uitschelden voor separatist ;-)

Of de klassieker van Hans: "Ik zie geen verschil meer tussen u en Dewinter!" Tsja, elke federalist is voor die fanaticus een crypto-Blokker...

Seba 2 juni 2004 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation

www.b-u-b.be
www.unitair.be

de vraag is niet ofdat men dat "wil", de vraag is of het efficiënter bestuur kan bereiken. Nog altijd hebben de Blubbers daar niets van begrepen

Seba 2 juni 2004 00:03

Citaat:

Ik ben wel voor bevoegdheid voor Vlaanderen

mooi zo, van de SPa (toch allesbehalve een Vlaams-nationalistische partij) bent u dus de tweede staatssecretaris/minister (federale notabene!) (samen met Frank vdb,) die duidelijk te kennen geeft dat meer bevoegdheden beter zou zijn voor Vlaanderen. Wat is het antwoord van onze BUbbers hierop? Hebben we hier ook te doen met Vlaemsch-nationale landsverraders, of eerder met neutrale mensen die in hun functie op het terrein zien dat een verdere defederalisering noodzakelijk si voor efficiënter bestuur???

vrijevlaming 2 juni 2004 07:08

belgië moet helemaal niet barsten, belgië is al lang gebarsten. Maar de scherven hangen nu nog gewoon aan mekaar.

FM 2 juni 2004 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
belgië moet helemaal niet barsten, belgië is al lang gebarsten. Maar de scherven hangen nu nog gewoon aan mekaar.

En waarschijnlijk zal er hem eerst iemand moeten verwonden aan deze scherven vooraleer ze worden opgeruimd! De scherven lijmen is volgens geen oplossing, want dat is nog meer breekbaar...

Foundation 2 juni 2004 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation

www.b-u-b.be
www.unitair.be

de vraag is niet ofdat men dat "wil", de vraag is of het efficiënter bestuur kan bereiken. Nog altijd hebben de Blubbers daar niets van begrepen

Het antwoord op die vraag is er al, en het is gemakkelijk: het is dezelfde zeik op een ander niveau.

Foundation 2 juni 2004 19:35

Citaat:

Wat had u gedacht van de volgende piste: de bevoegdheid blijft federaal, en het blijft uw terrein - u bent dus bevoegt over de Vlaamse en de Waalse tak.

Waarom zou u uw bevoegdheid naar Vlaanderen willen zien? Is er iets met Wallonië of met de Walen of de Franstaligen dat u daar niet over zou kunnen meebeslissen, of daarmee ook rekening zou kunnen houden? Zo ontstaat een duidelijk rechtlijnig beleid, goed voor alle Belgen, waarvoor er met iedereen rekening gehouden is. Ik verzeker u, het is nodig...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be